پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به تاثیر و فواید زیاد کارخانه تولید دارو، مجوز ساخت کارخانه تولید متادون در استان صادر شده اما به دلیل وجود موادمخدر در سیستان و بلوچستان بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند ورود پیدا کند بلکه باید بخش دولتی نیز در این زمینه نظارت و مشارکت داشته باشد.

شعار سال: احمدعلی موهبتی سه‌شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آمارها نشان‌ می‌دهد که در حوزه مقابله با موادمخدر در استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما دشمن هیچگاه بیکار نمی‌نشیند و از هر راهی قصد ضربه زدن به این نظام و انقلاب و ملت را دارد.

وی گفت:  ۱۸۳ تن انواع مواد مخدر در هشت ماهه سالجاری با تلاش نیروهای انتظامی، مرزبانی، بسیج ، سپاه و اداره اطلاعات در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین میزان کشفیات موادمخدر از نوع تریاک با ۱۴۵ تن بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد، هروئین و کراک هرکدام ۲ برابر سال گذشته و شیشه ۳۲۹ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کشف هر روزه یک نوع جدید موادمخدر نشان‌دهنده آنست که هدف دشمن تنها اقتصادی نیست بلکه اهداف سیاسی نیز در این امر نهفته است.

موهبتی با بیان اینکه کار ستاد مبارزه با موادمخدر همدلی و هم‌افزایی است، گفت: در حوزه پیشگیری نیز اقدامات خوبی نسبت به سال گذشته صورت گرفته و باید کار آماری درست پیش برود زیرا در صورت نبود آمار دقیق و درست برنامه‌ریزی‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان ادامه داد: به جهت ارزان بودن موادمخدر و آب و هوای معتدل سیستان و بلوچستان در زمستان بسیاری از معتادان سایر نقاط کشور به این استان بویژه چابهار عزیمت می کنند که این امر نیاز به دقت و اقدامات لازم دارد و تهیه و جمع‌آوری آمار این معتادان سبب برنامه‌ریزی و اقدامات نجات‌بخش برای ترک آنها می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هر طرحی در راستای پیشگیری، فرهنگ سازی و درمان مواد مخدر در استان ارائه شود، در صورت تایید، تامین اعتبار و اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بعضی از اقدامات بویژه در کنترل گلوگاه‌ها باید پیگیری و دقت بیشتری انجام شود و با توجه به اینکه در ۴۰۰ کیلومتر از مرز این استان خلاء وجود دارد باید اقدامات لازم برای کنترل آن صورت گیرد زیرا زیرساخت‌های مرزی و روستاهای مرزی بسیار مهم هستند و اگر امنیت نباشد هیچ چیزی وجود نخواهد داشت.

موهبتی گفت: پیش‌بینی، پیشگیری و آموزش در زمینه مبارزه با موادمخدر باید انجام شود.

وی همچنین افزود: خانه‌های ورزش روستایی باید تجهیز و تقویت شوند زیرا توجه به ورزش و افزایش امکانات ورزشی باعث پیشگیری از اعتیاد در جامعه می‌شود.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: امسال مجموعه کشفیات پیش‌سازهای موادمخدر در استان بیش از ۱۶۰ تن بوده که مهمترین آن در تولید هروئین بوده است و باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی گفت: تولید موادمخدر سنتی و صنعتی بویژه شیشه و هروئین با کیفیت پایین در افغانستان افزایش یافته تا جایی‌که امسال حدود هزار و ۵۳۲ کیلوگرم شیشه در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه مبارزه با موادمخدر اگرچه تا امروز اقدامات اساسی در سیستان و بلوچستان انجام شده اما کافی نیست و باید برای کل کشور جا بیفتد که این استان سنگر مبارزه با موادمخدر و نیازمند توجه ویژه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 13 آذر 98، کد مطلب: 23527: www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین