پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
فرستاده اقتصادی هم تاکید کرد که دولت آمریکا آنقدر نگران تحویل این قایق‌ها به ایران است که شاید این موضوع در دیدار آتی وزیر خارجه ایتالیا، فراتینی با همتای آمریکایی مطرح شود. دوموهر گفت که در همه جلسات وزارت امورخارجه او این دیدگاه همه سازمان‌ها را تکرار خواهد کرد که این قایق‌ها نه ماهیت نظامی و نه کاربرد دوگانه دارند و البته مخالفت دولت آمریکا را هم مطرح خواهد کرد.
شعارسال: فرستاده اقتصادی هم تاکید کرد که دولت آمریکا آنقدر نگران تحویل این قایق‌ها به ایران است که شاید این موضوع در دیدار آتی وزیر خارجه ایتالیا، فراتینی با همتای آمریکایی مطرح شود. دوموهر گفت که در همه جلسات وزارت امورخارجه او این دیدگاه همه سازمان‌ها را تکرار خواهد کرد که این قایق‌ها نه ماهیت نظامی و نه کاربرد دوگانه دارند و البته مخالفت دولت آمریکا را هم مطرح خواهد کرد.
 
صادرات قایق‌های ایتالیا به ایران و لیبی
 
«انتخاب» اسناد ویکی لیکس در رابطه با ایران را که متعلق به سال های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۹ است، را به صورت روزانه و به منظور آگاهی مخاطبان نسبت به تحولات و اتفاقات گذشته، منتشرمی کند
 
سرویس تاریخ «انتخاب»: سندی سری از ایتالیا به تاریخ سه شنبه، پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۱ به توضیحاتی درباره صادرات قایق‌های ایتالیا به ایران و لیبی پرداخته است.
 
به گزارش «انتخاب»؛ متن این سند که ویکی لیکس آن را منتشر کرده، در زیر آمده است:
 
موضوع سند: صادرات قایق‌های ایتالیا به ایران و لیبی

۱. در پاسخ به تلگراف الف، فرستاده اقتصادی سفارت روز ۱۴ ژانویه با هماهنگ کننده سیاسی وزارت امورخارجه دوموهر دیدار کرد تا بار دیگر نگرانی عمیق آمریکا را از فروش قایق‏‌های گشتی تندرو شرکت‌های ایتالیایی به ایران، ابراز کرده و بپرسد که آیا هیچکدام از این قایق‌ها به ایران تحویل داده شده است یا خیر (تلگراف‌های D. تا G. خلاصه مذاکرات قبلی ما با دولت ایتالیا درباره این موضوع و دیگر موضوعات مرتبط با سیاست ملی و ایران را شرح می‌دهد). دوموهر پاسخ داد که او نمی‌داند آیا قایق‌ها از شرکت‌ها به ایران تحویل داده شده است یا خیر. او با تکرار حرف خود در مذاکرات ماه جولای، اعلام کرد از آنجا که دولت ایتالیا به این نتیجه رسیده است که این قایق‌ها نظامی نبوده و ماهیت کاربرد دوگانه هم ندارند، موضوع کنترل‌های دولت ایتالیا قرار نمی‌گیرند. به این ترتیب دولت ایتالیا بررسی نکرده است که ببیند آیا قایق‌ها تحویل داده شده اند یا خیر. البته دوموهر پذیرفت که این موضوع را برای ما بررسی کند. او همچنین اشاره کرد که بعد از صحبت‌های ما در ماه جولای، او بار دیگر با سازمان‌های دولت ایتالیا مشورت کرده و همه آن‌ها همان موضع را تکرار کرده بودند که قایق‌ها ماهیت کاملا غیرنظامی دارند.
 
۲. فرستاده اقتصادی هم تاکید کرد که دولت آمریکا آنقدر نگران تحویل این قایق‌ها به ایران است که شاید این موضوع در دیدار آتی وزیر خارجه ایتالیا، فراتینی با همتای آمریکایی مطرح شود. دوموهر گفت که در همه جلسات وزارت امورخارجه او این دیدگاه همه سازمان‌ها را تکرار خواهد کرد که این قایق‌ها نه ماهیت نظامی و نه کاربرد دوگانه دارند و البته مخالفت دولت آمریکا را هم مطرح خواهد کرد. او همچنین اشاره کرد که با توجه به برآورد درباره کاربرد آنها، دولت ایتالیا هیچ اختیاری در متوقف کردن تحویل این قایق‌ها ندارد.
 
۳. فرستاده اقتصادی همچنین درباره مشارکت شرکت‌های ایتالیایی در رقابت بر سر قرارداد‌های بهینه سازی قایق‌های لیبی بمنظور مناسب سازی آن‌ها برای آموزش غواصی اشاره کرد. دوموهر به ما گفت: او از هرگونه علاقه‌ای در این زمینه از طرف شرکت‌های ایتالیایی بی اطلاع است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ،تاریخ انتشار:   19  آذر 1398،کدخبر:  517170 ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
اونا هم ندادن خودمون می ساریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین