پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی، خواستار توقف پخش و عذرخواهی رسمی عوامل سریال «زیر همکف» از عموم دامپزشکان شد.

شعار سال:در بخشی از این نامه آمده است: در سریال «زیر همکف» از شبکه اول سیما شاهد صحنه‌هایی سخیف، هجو و توهین‌آمیز بر منزلت و جایگاه دامپزشکان فعال در درمان اسب بوده‌ایم ...

 کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی، خواستار توقف پخش و عذرخواهی رسمی عوامل سریال «زیر همکف» از عموم دامپزشکان شد.

 متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر صفری

ریاست محترم نظام دامپزشکی کل کشور

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند؛ متاسفانه چندین بار شاهد پخش سریال‌ها و برنامه هایی از شبکه های مختلف رسانه ملی بوده ایم که خواسته یا ناخواسته باعث مخدوش نمودن اهمیت حرفه دامپزشکی در نزد عموم نموده اند و همین امر سبب تکدر خاطر همکاران و فعالان این عرصه گردیده است.

این‌بار نیز در سریال زیر همکف از شبکه اول سیما شاهد صحنه هایی سخیف، هجو و توهین آمیز بر منزلت و جایگاه دامپزشکان فعال در درمان اسب بوده ایم که هیچ خط و ردی از طنز پردازی نداشته است؛ هرچند که معتقدیم در این سریال به تمامی اصناف مرتبط با صنعت اسب اعم از مسئولین فنی بهداشتی باشگاه های سوارکاری، نعل‌بندان، مدیران و باشگاه‌داران و حتی به مهتران توهین شده و سبب تخدیش چهره و اهمیت حرفه شغلی آنان گردیده که تماما نشان از عدم دانش و توان طنزپردازی و درک پائین عوامل فیلم (فیلم‌نامه نویس، کارگردان و ...) از این حرفه دارد.

به خوبی هر بیننده ای بر این موضوع واقف است که طنز و طنازی با تمسخر و تحقیر بسیار متفاوت است که با دیدن آن سکانس ها تحقیر و دون شمردن نقش دامپزشک را متوجه خواهد شد و دیدن آن برایمان تداعی‌گر این موضوع بوده است که عوامل آن سریال هیچ درکی از اهمیت جایگاه دامپزشکی در ورزش سوارکاری و صنعت اسب نداشته اند و یا به عمد در پی تخریب وجه افراد بوده اند که همین مسئله سبب تأسف و رنجش عمیق جامعه فرهیخته دامپزشکی گردیده است.

لذا کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری کشور که پل ارتباطی میان باشگاه های سوارکاری، دامپزشکان فعال در عرصه درمانی اسب و دامپزشکان مسابقه با سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کل کشور است، همسو با تمام همکاران دامپزشک در بخش های مختلف این رشته، پخش این سریال را از رسانه ملی محکوم و از حضرتعالی درخواست می نماییم نسبت به درخواست توقف پخش و عذرخواهی رسمی عوامل آن سریال از عموم دامپزشکان از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدامات معمول را مبذول نمایید.

کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:24آذر1398،کد خبر: 54192،hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین