پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
"اوزی روبین" که از وی به عنوان پدر سیستم موشکی پیکان در سرزمین های اشغالی یاد می شود، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت اسرائیل برای جلوگیری از حملات ویرانگر بالقوه پهبادی ایران – نظیر آنچه در سپتامبر علیه تاسیسات نفتی عربستان صورت گرفت – باید قابلیت دفاع 360 درجه ای داشته باشد.

شعار سال:یک کارشناس ارشد امور موشکی رژیم صهیونیستی می گوید اسرائیل توان مواجهه با حملات پهبادی ایران را ندارد و این که توانایی های اسرائیل در مواجهه با تهدیدات وجودی، در حد متوسط قرار دارد.

 "اوزی روبین" که از وی به عنوان پدر سیستم موشکی پیکان در سرزمین های اشغالی یاد می شود، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت اسرائیل برای جلوگیری از حملات ویرانگر بالقوه پهبادی ایران – نظیر آنچه در سپتامبر علیه تاسیسات نفتی عربستان صورت گرفت – باید قابلیت دفاع 360 درجه ای داشته باشد.

وی این سخنان را هنگام رونمایی از کتاب جدید خود با عنوان "از جنگ ستارگان تا سپر آهنین" بیان کرد. روبین که از اعضای موسسه استراتژی و امنیت بیت المقدس محسوب می شود، در سخنانی در جمع افرادی موسوم به "پدران" سیستم موشکی پیکان توضیح می دهد که کلید اصلی برای اسرائیل، برتری اطلاعاتی و همچنین برخورداری از سیستم های به هم پیوسته هشدار اولیه است.

در کتاب روبین، یک مساله مهم که درباره آن تحقیق شده این است که اسرائیل چگونه به صورت موثر: 1) تهدیدات موشکی جدید را ارزیابی می کند 2) مفاهیم جدید از این تهدیدات ارائه کرده و برای مقابله با این تهدیدات نیروسازی می کند 3) برای خنثی کرد این تهدیدات، از الگوهای عملیاتی جدید زمینی تبعیت خواهد کرد.

وی توانایی های اسرائیل را در مقابله با این چالش ها در حد متوسط ارزیابی می کند.

بخشی از چالش منحصر به فردی که روبین در کتاب خود آن را شناسایی کرده، آن است که اسرائیل برای مواجهه با تهدیدات جدید موشکی ایران، حزب الله و حماس، فقط از ابزار ناکافی و اشتباه – در میان ابزارهای موجود - استفاده نمی کند.

وی می افزاید پیش از این که سیستم های موشکی گنبد آهنین، پیکان و دیوید اسلینگ به واقعیت تبدیل شوند، اسرائیل باید راهکارهای کاملا جدیدی ابداع کند که قدرت های برتر نظیر آمریکا در خلق آن ناکام بوده اند.

به گفته وی، اما در مقابله با چالش های کنونی ایران نظیر دهها پهبادی که تاسیسات نفتی عربستان را در هم کوبیدند، اسرائیل به راهکارهای جدید نیاز ندارد و این که چالش موجود در قبال پهبادها، برخلاف موشک، شناسایی آنها است. وی مدعی شد تل آویو فناوری شناسایی پهبادهای ایرانی را داشته و از چند منظر سرنگون کردن آنها ساده تر از موشک است.

وی افزود پهبادهای به کار رفته در حملات به تاسیسات نفتی عربستان، قابلیت های دفاعی عربستان و آمریکا را در زمینه رهیابی ناکام گذاشتند زیرا این پهبادها در فاصله ای بسیار نزدیک به زمین پرواز می کردند.

به گفته اوزی، اسرائیل برای حفاظت از تمام "مرزهای" خود باید به صورت گسترده سرمایه گذاری کند تا فناوری کنونی خود را در زمینه شناسایی در ارتفاعات مختلف توسعه دهد؛ یعنی ایجاد دیوار شناسایی در تمام جهات.

به عقیده اوزی، نکته اصلی برای مقابله با تهدیدات کنونی ایران آن است که اسرائیل پیش از آن که براثر تهدیدات ایران غافلگیر شود، باید برای مواجهه با طوفانِ در راه، کاملا آماده شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:30آذر1398،کد خبر:3980930028،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین