پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
فریدون عطایی گفت: در کشور مکرر موضوع پسماندهای ویژه همچون پسماندهای بیمارستانی و صنعتی مورد بحث است و چالش‌های مختلفی را به همراه دارد بر همین اساس در وزارت کشور و شهرداریها نیز تصمیماتی را در این زمینه در دستور کار قرار داده‌اند.

شعار سال:مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران از تولید زباله سوزهای پلاسمایی با بهره گیری از دانش و توان داخلی در کشور خبر داد.

فریدون عطایی گفت: در کشور مکرر موضوع پسماندهای ویژه همچون پسماندهای بیمارستانی و صنعتی مورد بحث است و چالش‌های مختلفی را به همراه دارد بر همین اساس در وزارت کشور و شهرداریها نیز تصمیماتی را در این زمینه در دستور کار قرار داده‌اند.


وی افزود: در حال حاضر در کشور زباله سوزهایی کار بی خطرسازی و زباله سوزی پسماندهای بیمارستانی در مبداء را انجام می دهند اما این فرایند بر اساس استانداردهای روز انجام نمی دهند لذا در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و در بخش دانشکده فیزیک پلاسما زباله‌سوز پلاسمایی تولید شده که کاملاً استاندارد است و ۱۲ هزار درجه سانتی‌گراد گرما دارد و تمام زباله‌های خطرناک را بی خطرسازی می کند.


وی ادامه داد: مقرر شده با تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذار این زباله سوزها تولید و در چند نقطه از آنها بهره گرفته شود. بی تردید اگر منابع مالی لازم از طریق سرمایه گذار تامین شود و این زباله سوز به تولید انبوه برسد بسیاری از مشکلات در حوزه پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای بیمارستانی حل و فصل می شود.


وی تاکید کرد: در حال حاضر استانداری تهران دو سرمایه‌گذار آماده کرده است که قطعا با مدیریت معاونت اقتصادی و سیاسی استان و همین طور معاونت عمرانی که کارگروه پسماند را بر عهده دارند این موضوع را به نتیجه خواهیم رساند. این فن‌آوری و تولید زباله سوزهای پلاسمایی در اختیار کشورهای محدودی است لذا ما با این کار حتی می توانیم زمینه تولید برق در این زباله سوزها را نیز فراهم کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:5دی1398،کد خبر:98100503649،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
این آلودگی هم باعث بوی بد و هم پخش میکروب و باکتری و چهره بسیار ناچور شهر میشه ، باید با فناوری های روز از بین برده بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین