پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
رای گیری در انتخابات رهبری حزب لیکود اسرائیل آغاز شده است، در حالیکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با چالشی به منظور ادامه رهبری حزب مواجه است.

شعار سال:رای گیری در انتخابات رهبری حزب لیکود اسرائیل آغاز شده است، در حالیکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با چالشی به منظور ادامه رهبری حزب مواجه است.

رقابت در انتخابات رهبری حزب لیکود بین بنیامین نتانیاهو، که از بیست سال پیش تا کنون رهبری این حزب راستگرا را در دست داشته، و رقیب او گیدئون سار، در جریان بوده است.

سار به جناح راست حزب لیکود تعلق دارد و گفته است که بنیامین نتانیاهو صلاحیت و توانایی خود برای ادامه رهبری حزب و هدایت آن به سوی پیروزی در انتخابات را از دست داده است.

رای گیری از اعضای حزب صبح امروز ساعت ۹ به وقت محلی آغاز شد و تا ۱۱ شب ادامه خواهد یافت و برنده انتخابات باید حزب را در انتخابات پارلمانی جدید که برای ماه مارس - سه ماه دیگر - برنامه ریزی شده رهبری کند.

به گزارش بی.بی.سی این سومین انتخابات پارلمانی اسرائیل در ماه‌های اخیر است که به نتیجه قطعی برای تعیین دولت جدید منجر نشده است.

تا کنون هیچ حزب واحدی نتوانسته است اکثریت لازم در پارلمان اسرائیل - کنست - را به دست آورد و تلاش رهبران احزاب بزرگتر از جمله نتانیاهو برای یافتن شرکایی جهت تشکیل دولت ائتلافی هم به نتیجه نرسیده است.

ناکامی حزب لیکود در کسب کرسی‌های لازم جهت ادامه زمامداری باعث شده است تا رقبای بنیامین نتانیاهو در داخل این حزب او را به ضعف رهبری متهم کرده و خواستار برگزاری انتخابات شوند.

علاوه بر بحران سیاسی، نتانیاهو با مشکلات ناشی از پرونده‌های اتهام فساد مالی و سوء استفاده از مقام مواجه است.

نتانیاهو یک بار از سال ١٩٩٦ تا سال ١٩٩٩ و سپس از سال ٢٠٠٩ تاکنون نخست وزیر اسرائیل بوده است.

اسرائیل برای سومین بار در یک سال انتخابات برگزار می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:5دی1398،کد خبر: ۳۶۰۸۶۳۴ ،donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین