پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۲۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران هیچ دلیل موجهی برای پذیرش کاهش قیمت مسکن وجود ندارد و در حال حاضر بازار مسکن در وضعیت رکود غیر تورمی به سر می‌برد.

شعار سال:به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران هیچ دلیل موجهی برای پذیرش کاهش قیمت مسکن وجود ندارد و در حال حاضر بازار مسکن در وضعیت رکود غیر تورمی به سر می‌برد.

در حالی که از صبح شنبه برخی گزارش‌های رسانه‌ای از آغاز روند کاهش بهای مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ جاری خبر می‌دهند، حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت چنین اخباری قابل تایید نیست و معلوم نیست که فرضیه این دست گزارش‌ها چیست؟

وی افزود: البته بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۸، روندی ریزشی را آغاز کرده است، اما این مسئله به معنی کاهش قیمت مسکن نیست.

عقبایی در توضیح منظور خود گفت: کاهش قیمت یک کالا زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت آن کالا در بازار به بهایی کمتر از قیمت واقعی فروخته شود و در مقابل ریزش قیمت یک کالا مربوط به زمانی است که آن کالا در بازار به بهایی کمتر از بهای حباب فروخته می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت کالایی که دچار ریزش شده هنوز به نسبت قیمت واقعی آن، کالای گرانی محسوب می‌شود و برای همین نمی‌توان ریزش قیمت را به معنی کاهش قیمت دانست.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از جمع‌بندی صحبت‌های خود اینطور نتیجه گرفت: هنوز حباب در بازار مسکن وجود دارد و معلوم نیست گزارش‌های رسانه‌ای که از صبح شنبه منتشر شده‌اند بر اساس کدام شاخص، آمار، اظهارنظر کارشناس، مسئول دولتی و یا صحبت‌های کدام مشاور مسکن است و به مردم می‌گویند که از سه ماه و هفت روز پیش بهای مسکن کاهش یافته است؟!

وی یادآور شد: تا پایان نیمه نخست سال جاری، بازار مسکن رشد ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصدی قیمت‌ها را تجربه کرد و در نتیجه این حباب غیرمنطقی میزان معاملات مسکن تا ۷۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: البته استمرار روند کاهش قدرت خرید مردم از یکسو و افزایش غیر معقول بهای مسکن از سوی مقابل، باعث شده است تا از نیمه دوم سال جاری وضعیت بازار املاک از رکود تورمی به رکود غیر تورمی تغییر کند و مقداری از حباب بازار مسکن کاسته شود، اما هنوز بهای مسکن با قیمت واقعی آن فاصله دارد.

عقبایی در توضیح شرایط کنونی و پیشروی بازار مسکن گفت: در حال حاضر حباب قیمت املاک با متراژ‌های بزرگ و کوچک به ترتیب تا ۴۰ و ۳۰ درصد ریزش داشته اند و می‌توان پیش بینی کرد که این روند تا پایان نیمه نخست سال ۹۹ به میزان ۱۵ درصد دیگر افزایش یابد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در خاتمه تاکید کرد: بازار مسکن اگرچه دچار ریزش شده، اما هنوز از کاهش قیمت‌ها خبری نیست و در نتیجه همچنان برای خیلی از مردم مسکن کالایی گران و دست نیافتنی است و در نتیجه قرار نیست در روند مهاجرت خانوار‌های کم درآمد به مناطق ارزان قیمت‌تر تغییری ایجاد شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:8دی1398،کد خبر:50739،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
بهترین زمان برای اینکه خونه خرید ممکنه بعد چند ماه باز صعودی بره بالا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین