پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
ورزش کشور این روز‌ها با شرایط خاصی رو به روست و تاثیر مسائل اقتصادی بر بسیاری از موارد باعث شده تا توجه‌ها به امکانات داخلی و بهبود زیر ساخت‌ها و امکانات بیشتر شود، این روز‌ها با وجود تمام مسائل و مشکلات نمایندگان کشورمان در عرصه‌های بین المللی بهترین نتایج ممکن را کسب می‌کنند و ما شاهد درخشش آن‌ها در عرصه‌های جهانی و آسیایی هستیم.

شعار سال:مشکلات زیر ساختی در عرصه ورزش این روز‌ها بیش از پیش نگران کننده شده است و بسیاری از مسائل را تحت تاثیر قرار داده است.

ورزش کشور این روز‌ها با شرایط خاصی رو به روست و تاثیر مسائل اقتصادی بر بسیاری از موارد باعث شده تا توجه‌ها به امکانات داخلی و بهبود زیر ساخت‌ها و امکانات بیشتر شود، این روز‌ها با وجود تمام مسائل و مشکلات نمایندگان کشورمان در عرصه‌های بین المللی بهترین نتایج ممکن را کسب می‌کنند و ما شاهد درخشش آن‌ها در عرصه‌های جهانی و آسیایی هستیم، با این وجود مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که در برخی رشته‌ها ایجاد چالش کرده است.

مشکلات زیر ساختی در برخی استان‌ها به اندازه‌ای است که باعث شده دست هیات‌ها بسته باشد و آن‌ها نتوانند آن طور که باید و شاید فعالیت داشته باشند، این در حالی است که بسیاری از مدیران ورزش کشور هیات‌های استانی را یکی از بازو‌های اصلی ورزش می‌دانند، بدون شک با نگاهی به ترکیب تیم‌های ملی در سال‌های گذشته می‌توان شاهد بود که بسیاری از نفرات را بازیکنان شهرستانی تشکیل می‌دهند و همین مسئله کافی است تا توجه به این بخش‌ها بیش از پیش شود.

بسکتبال

این روز‌ها تیم ملی بسکتبال کشورمان تنها تیمی است که در قاره کهن و در میان رشته‌های توپی کشور سهمیه المپیک را کسب کرده است. این در حالی است که بسکتبال تنها در کشور یک سالن استاندارد و در حد بین المللی دارد و آن‌ هم سالن آزادی است که در سال‌های گذشته به اندازه‌ای از آن کار کشیده شده است که شاید خیلی پاسخگوی نیاز‌های این رشته نباشد، آن طور که می‌دانیم مشکل سالن در بسکتبال به حدی جدی است که بسیاری از تیم‌های مختلفی که میزبانی شان در تهران است، در بخش‌های پایه، بانوان و آقایان تمرینات و مسابقاتشان را در این سالن پیگیری می‌کنند.

توپ و تور در چالش زیر ساخت ها

مسابقات بسیاری از این رشته هم به میزبانی این سالن برگزار می‌شود و تالار بسکتبال آزادی به تنهایی میزبان بسیاری از اردو‌های رده‌های ملی آقایان بانوان هم است، این در حالی است که رشته‌ای همچون بسکتبال حداقل به چند سالن مجهز در همین استان تهران و استان‌های پر جمعیتی مانند البرز نیاز دارد، اتفاقی که تاکنون نیفتاده و به یک مشکل جدی در کشور بدل شده است.


طباطبایی: با مشکل سالن‌های اختصاصی رو به رو هستیم

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مشکلات زیر ساختی بسکتبال بیان داشت: در مجموع با مشکل سالن‌های اختصاصی رو به رو هستیم، اگرچه سالن‌هایی برای استفاده چند رشته در نظر گرفته می‌شود و تنها برای مسابقه است، اما سالن‌هایی که برای خانه بسکتبال در نظر گرفته می‌شود زیاد نیست و تنها ۱۰ - ۱۲ سالن اختصاصی برای این بخش داریم و زیر ساخت، مشکل جدی محسوب می‌شود، البته این مشکل در تهران بیشتر از سایر استان‌ها است و ما به غیر از سالن آزادی، سالن دیگری در اختیار نداریم و عملا این سالن هم برای مسابقه است.

او افزود: سالن‌ها در تهران قابل دسترس‌تر است، ما با شهرداری هم در تهران جلسه داشتیم تا بتوانیم از این سالن‌ها برای پیگیری فعالیت هایمان استفاده کنیم، البته اگر همین سالن افراسیابی هم به ما تعلق بگیرد، بسیاری از مشکلات مان بر طرف می‌شود و این مسئله هم به نظر وزیر ورزش و صالحی امیری بستگی دارد تا از ما حمایت کنند، همچنین شرکت توسعه کمک کند تا دغدغه‌های اصلی ما برطرف شود.

توپ و تور در چالش زیر ساخت ها

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: خوشبختانه ۱۱ استان ما در لیگ برتر حضور دارند و برای همین هم سالن‌های استاندارد در اختیار دارند، البته ممکن است نقص‌هایی وجود داشته باشد، اما ما تلاش کردیم تا با برطرف کردن بخش عمده‌ای از این مشکلات آن‌ها را به شرایط استاندارد نزدیک‌تر کنیم، ولی در بقیه استان‌ها این مشکلات را داریم که استفاده از این سالن‌ها به چه صورت باشد و این مسئله به مدیر امور ورزش و جوانان استان‌ها باز می‌گردد که به چه صورت با ما هماهنگی داشته باشند، به طور مثال در تبریز، ارومیه و اردبیل می‌شود از سالن‌های موجود استفاده کرد و تنها باید تخته‌ها استاندارد باشد، البته باید این استان‌ها فعال‌تر باشند و در بخش لیگ هم فعالیت کنند.

طباطبایی در پایان گفت: اردبیل و تبریز تیم لیگ برتری ندارند و ما دوست داریم تا شهر‌های پر جمعیت ما در این بخش فعال‌تر باشند و بتوانند در لیگ برتر هم تیم داری کنند.

هندبال

هندبال دیگر رشته‌ای است که این روز‌ها با مشکل کمبود سالن دست و پنجه نرم می‌کند، هندبال اگرچه مدتی است که نتوانسته موفقیت‌های گذشته اش را تکرار کند، اما این روز‌ها با رئیس جوانی که دارد با ثبات بوده و فعالیت‌های این رشته در حال پیگیری است، فعالیت‌هایی که روز به روز می‌توان آثار و نتیجه آن را بیش از قبل احساس کرد. این در حالی است که همین رشته با مشکل بسیار زیادی در شهرستان‌ها رو به رو است. برخی از استان‌ها یا سالن اختصاصی به نام خانه هندبال ندارند و یا این که سالنشان به بخش خصوصی واگذار شده است و نمی‌توانند از آن به طور کامل بهره ببرند. مشکلی که در بوشهر وجود داشت و طبق اعلام رئیس هیئت هندبال این شهر حالا قرار است خانه هندبالی که به بخش خصوصی واگذار شده بود دوباره از ابتدای سال در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

توپ و تور در چالش زیر ساخت ها

اما این تنها مشکل نیست و برخی از استان‌ها هم که سالن‌های خوبی دارند امکان دسترسی به آن را ندارند، این مسئله برای استان‌های ارومیه و اردبیل به صورت جدی وجود دارد.

تالار هندبال تنها سالن در اختیار این رشته در استان تهران است، اما آن هم به دلیل آن که تیمی در تهران فعالیت ندارد شاهد رویداد خاصی نیست و تنها در زمانی که لیگ بانوان و یا تمرینات تیم ملی جریان داشته باشد، هندبالی هابه این سالن می‌روند.


جوادی: هیات‌های اردبیل نمی‌توانند از سالن رضازاده استفاده کنند

جوادی رئیس هیئت هندبال اردبیل در پاسخ به این سوال که شرایط میزبانی اردبیل برای رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ ملت‌های والیبال که چندی پیش صورت گرفت، عنوان داشت: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی است، امکانات بسیار خوب و عالی هم داریم، استقبال خوبی از این رقابت‌ها صورت گرفت، هواداران زیادی برای تماشای بازی به اردبیل آمدند، همچنین شهر ما پتانسیل زیادی برای سفر‌های سیاحتی و زیرساختی دارد.

او افزود: مسئله‌ای که وجود دارد این است که این هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد از کجا می‌آید و چطور هزینه می‌شود؟ به طور مثال همین سالن رضازاده که در اردبیل ساخته شد سالن بسیار خوبی است، اما متاسفانه در‌های آن را بسته اند و اجازه تمرین به هیئت‌ها را در آن نمی‌دهند و ظاهراً این سالن‌ها برای میهمان هاست. همچنین بحث اعتبارات هم در این میان وجود دارد و همین به یک چالش و یک مشکل بزرگ برای هیئت‌ها تبدیل شده است.

توپ و تور در چالش زیر ساخت ها

او درباره تخصیص ندادن اعتبارات به هیئت برای اعزام تیم‌ها و رفع مشکلات بیان داشت: متاسفانه تاکنون برای سال ۹۷ و ۹۸، حدود ۳۰ ، ۴۰ درصد اعتبارات آن را دریافت کرده‌ایم و برای اعزام تیم‌ها دائماً مجبور با کمبود بودجه روبرو هستیم و متاسفانه اعتبارات نسبت به سایر استان‌های دیگر خیلی کم است.

جوادی رئیس هیئت هندبال اردبیل در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا برای تمریناتتان سالن هم در اختیار دارید، عنوان کرد: سالنی نداریم و برای دو رده آقایان و بانوان و هر کدام در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تنها شش ساعت در هفته زمان تمرین داریم.

والیبال

والیبال دیگر رشته‌ای است که اگرچه در سال‌های گذشته به دلیل موفقیت هایش به جایگاه بالاتر و بهتری رسیده است، اما همچنان با مشکلاتی رو به روست که البته به اندازه بسکتبال و هندبال نیست. سرو قامتان ایرانی این روز‌ها در عرصه‌های جهانی خوش درخشیده اند و شاهد آن هستیم که والیبال ایران در رده‌های پایه، بزرگسالان و باشگاهی در جهان مطرح شده است و از قدرت‌ها به حساب می‌رود، با این حال مشکلات این رشته هم کم نیست.

تیم‌های لیگ برتری ما به طور مثال همگی سالن اختصاصی ندارند و حتی برخی از هیات‌های والیبال هم در کشور وجود دارند که از سالن اختصاصی بی بهره اند، این در حالی است که والیبال در مسیر پیشرفت قرار دارد و اگر ما به دنبال آن هستیم تا روزی این رشته بدون دغدغه در همه مسابقات جهانی مانند جام‌های جهانی، لیگ‌های ملت‌ها و المپیک مدال بگیرد، باید از همین حالا زیر ساخت‌های مناسبی فراهم کنیم تا علاوه بر آن که بازیکنان و استعداد‌های جدید موقعیت بهتری پیدا می کنند، زمینه میزبانی‌های بزرگ‌تر هم فراهم شود.

توپ و تور در چالش زیر ساخت ها

این روزها شاهد آن هستیم که در بسیاری از استان‌هایی که جمعیت زیادی به سمت والیبال روی آورده اند، زمان‌ها و سانس‌های کافی در سالن‌ها وجود ندارد، قطعا با برنامه ریزی مناسب و دور اندیشی بیشتر مسئولان، نه تنها می‌توان استعداد‌های موجود را به شرایط ایده آل رساند، بلکه می‌توان در برخی نقاط هم که تاکنون توجه زیادی هم به آن نبوده، استعداد یابی کرد.

امید است تا در آینده شرایطی به وجود بیاید که مشکلات و دغدغه‌های ورزشی‌ها از میان برود و گام‌های بلند تری برداشته شود، وقتی در شرایطی که زیر ساخت‌های مناسب وجود ندارد و شرایط اقتصادی هم سخت است، چنین نتایج درخشانی در عرصه‌های آسیایی و جهانی به دست می‌آید، قطعا می‌توان با شرایط بهتر به جایگاه های بسیار بالاتر نگاه کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:11دی1398،کد خبر:7185693،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین