پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
مدیرعامل یک شرکت اینترنتی از الزام تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران خبر داد.

شعار سال: اولین دیتاسنتر کلود (ابری) خصوصی کشور صبح يكشنبه از سوی شرکت افرانت و با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد و مدیرعامل این شرکت از فراهم شدن مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران خبر داد.

فریدون قاسم‌زاده در عین حال عنوان کرد: پس از اینکه تلگرام ملزم به انتقال سرور به ایران شد هم‌اکنون دولت ایران چند ارائه دهنده خدمات دیتاسنتری خصوصی ایرانی را برای انتقال سرور به ایران تعیین کرده است.

وی گفت: سرورهای توزیع شده یکی از استانداردهای معمول دنیاست و اگر محدودیت‌های تحریم نبود شرکت‌هایی مثل گوگل از سالها پیش سرورهای خود را در ایران مستقر کرده بودند.

مدیرعامل این شرکت اینترنتی همچین اظهار کرد: برای برخی شرکت‌ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و این شرکت‌ها ملزمند تا پایان سال سرور خود را در ایران مستقر کنند.

وی افزود: دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران طی سه سال گذشته با استفاده از توان داخلی با ظرفیت ۲۰ هزار سرور مجازی و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

این دیتاسنتر که يكشنبه به بهره‌برداری رسید ۲ مگاواتی و در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع که شامل سالنهای سرور و تجهیزات زیرساخت آی تی با ظرفیت هزار سرور ابری و ذخیره‌سازی ۶ پتابایت اطلاعات می‌شود.

بر اساس اظهارات مدیرعامل افرانت این شرکت در نظر دارد ۱۰۰ سرور ابری را به صورت رایگان برای مدت یک سال به کارآفرینان معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات واگذار کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395، کد مطلب: 95050114956:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین