پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز جزئیاتی را از تصمیم خبیثانه آمریکا و اقدام این کشور در ترور سردار شهید سپاه قدس فاش کرد.

شعار سال : روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز جزئیاتی را از تصمیم خبیثانه و نابخردانه آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آن، در ترور قاسم سلیمانی، سردار شهید سپاه قدس، فاش کرد.

در گزارش لس آنجلس تایمز آمده است: وقتی که تیم امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور (آمریکا)، روز دوشنبه به اقامتگاه وی در فوریدا آمدند، انتظار نداشتند او عملیاتی را برای کشتن ژنرال (سردار سپهبد) قاسم سلیمانی تایید کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه، مارک اسپر، وزیر دفاع، و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، همگی به پالم بیچ رفته بودند تا ترامپ را در جریان حملات هوایی پنتاگون که در عراق و سوریه، قرار دهند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی که در جریان آن مباحثات قرار داشت، در فیلمی که برای ترامپ نمایش داده شد، چند اقدامی که آمریکا می‌توانست متعاقب آن حملات اتخاذ کند فهرست شده بود که هدف قرار دادن (سردار) سلیمانی، فرمانده نیروی زبده قدس سپاه پاسداران، از جمله آن اقدامات بود.

آن مقام آمریکایی گفت که بطور غیرمنتظره‌ای ترامپ آن گزینه را انتخاب کرد و این تصمیم رئیس جمهور تا حدی با تحریک تندروو‌های ضد ایرانی در میان مشاورانش، اتخاذ شد. 

اولین نشانه دال بر اینکه امکان اتخاذ اقدام بیشتری از سوی آمریکا وجود داشت، فقط چند دقیقه پس از پایان نشست با ترامپ آشکار شد. اسپر به خبرنگاران گفت: «در مباحثات امروزمان با رئیس جمهور، با او درباره گزینه‌های دیگری که وجود دارد، صحبت کردیم و من نیز خاطرنشان می‌کنم که در صورت لزوم اقدامات بیشتری اتخاذ خواهیم کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است: هیچ اشاره علنی به (سردار) سلیمانی به عنوان یک هدف احتمالی نشد. اما در پشت صحنه، آن تصمیم ترامپ تلاش جدی پنتاگون، سیا و دیگران را برای تعیین مکان فرمانده ایرانی و استقرار تجهیزات نظامی لازم برای کشتن او به دنبال داشت.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا که سال‌ها (سردار) سلیمانی را ردیابی می‌کردند، می‌دانستند او در سفری چند مرحله‌ای به خاورمیانه (غرب آسیا) به سر می‌برد و قبلا به لبنان و سوریه رفته بود. آن‌ها دریافتند که او ظرف چند روز آینده از دمشق عازم بغداد می‌شد.

مقامات اعلام کردند، به نظر می‌رسید او به گونه‌ای غیرمعمول نگران نبود سفرش ردیابی شود. مقامات ایران روز جمعه گفتند او با هواپیما و بطور غیرسری از سوریه عازم بغداد شد و ظاهرا قصد داشت با مقامات عراقی دیدار کند. اما مقامات آمریکایی روز جمعه ادعا کردند این سفر سلیمانی «اهداف شومی» داشت و او در مراحل نهایی برنامه‌ریزی برای حملات مهمی به تاسیسات آمریکا در چند کشور خاورمیانه بود.

به ادعای مقامات آمریکایی، که به شرط آنکه نام شان فاش نشود با خبرنگاران صحبت کردند، او (سردار سلیمانی) شخصا برای برنامه‌ریزی نهایی اقدامی که بزرگ ارزیابی می‌شد، به چند نقطه سفر می‌کرد. آن اهداف خاص روشن نبود و آن مقامات از تشریح شواهدی در تایید ارزیابی شان امتناع کردند.

او (سردار سلیمانی) قبلا با حمله راکتی ۲۷ دسامبر که منجر به کشته شدن یک پیمانکار ارتش آمریکا در نزدیکی کرکوک عراق شد، مرتبط شناخته شده بود. در روز‌های قبل از ورود (سردار) سلیمانی به بغداد، مقامات آمریکایی او را مسئول سازمان‌دهی اعتراضات در مجتمع سفارت آمریکا در بغداد خوانده بودند.

این روزنامه آمریکایی افزود: وقتی که (سردار) سلیمانی روز پنجشنبه وارد بغداد شد، یک پهپاد و هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد در حال گشت‌زنی بودند. (سردار) سلیمانی و چند عضو یک گروه نظامی طرفدار ایران سوار دو خودرو شدند و در جاده فرودگاه به سمت مرکز بغداد به راه افتادند که موشک‌های شلیک شده از پهپاد به آن‌ها اصابت کرد و هر دو خودرو به آتش کشیده شد.

به گفته مقامات عراقی، نیرو‌های امداد در میان اجساد بجا مانده پیکر (سردار) سلیمانی را از روی انگشتر خونینش که همیشه بدست داشت و هنوز به دست چپ وی بود، شناسایی کردند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 14 دی 98  ، کد خبر : 7196036 ، yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
میگن چندتا گزینه برای ترامپ اوردن برای اقدامات علیه تهران یکی از گزینه ها ترور سردار بزرگ بوده و ترامپ حیون همین گزینه رو انتخاب کرده الهی بمیره این ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین