پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
در پی سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان، رسانه های ایران به نقل از یک سایت کم اعتبار آمریکایی نزدیک به روسیه، از کشته شدن مایک دی آندریا افسر برجسته سیا خبر می دهند،‌بدون اینکه ادعای این سایت را بررسی کرده و یا حداقل به مخاطبان خود اعلام کنند، این خبر، صرفا ادعای یک سایت کم اعتبار خارجی است و ممکن است از اساس،‌دروغ باشد.

شعار سال:فقط سه هفته از بی اعتبار شدن رسانه های داخلی در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی گذشته است اما آنها باز هم از انتشار اخبار اشتباه درس نمی گیرند.

از دیروز و در پی سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان، رسانه های ایران به نقل از یک سایت کم اعتبار آمریکایی نزدیک به روسیه، از کشته شدن مایک دی آندریا افسر برجسته سیا خبر می دهند،‌بدون اینکه ادعای این سایت را بررسی کرده و یا حداقل به مخاطبان خود اعلام کنند، این خبر، صرفا ادعای یک سایت کم اعتبار خارجی است و ممکن است از اساس،‌دروغ باشد.
اینکه رسانه های داخلی این چنین اسیر اخبار جعلی می شوند از دو حال خارج نیست؛ یا مدیرانشان، این رسانه ها را برای دستاوردهای بسیار ناچیز، درگیر یک عملیات پروپاگاندای سیاسی می کنند و اعتبار رسانه شان را بر باد می دهند یا کم سوادی و عدم آموزش خبرنگاران برای تشخیص منبع معتبر باعث شیوع گسترده اخبار جعلی در رسانه های داخلی و بی اعتمادی مردم به رسانه ها شده است.
در ماجرای سقوط هواپیما، رسانه ها تقصیر را به گردن مسئولان نظامی انداختند (هرچند خودشان نیز به دلیل عدم رعایت اصول منبع‌نگاری بی تقصیر نبودند). آنها این بار چه کسی را مقصر اشتباهاتشان معرفی خواهند کرد؟

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:8بهمن1398،کد خبر: 1346875،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین