پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
حمله ارتش تروریستی امریکا به مواضع حشد الشعبی که ابتدا ادعا می‌شد در خاک سوریه است و بعد مشخص گردید که در خاک عراق بوده – به نظر می‌رسد که بخشی از اهداف در سوریه و بخشی هم در خاک عراق در فاصله نزدیکی از مرز صورت گرفته باشد – تبعات بسیاری داشته است. یکی از مهمترین اهداف بایدن از این حمله در آستانه انتشار گزارش نقش مستقیم بن سلمان در ترور و قتل جمال خاشقجی این بود که به سعودی و سایر کشور‌های عرب منطقه هم یادآور شود که امریکا همچنان قدرتمند است و هم اینکه زهر تبلیغاتی و رسانه‌ای این گزارش را بگیرد.

شعار سال:حمله ارتش تروریستی امریکا به مواضع حشد الشعبی که ابتدا ادعا می‌شد در خاک سوریه است و بعد مشخص گردید که در خاک عراق بوده – به نظر می‌رسد که بخشی از اهداف در سوریه و بخشی هم در خاک عراق در فاصله نزدیکی از مرز صورت گرفته باشد – تبعات بسیاری داشته است. یکی از مهمترین اهداف بایدن از این حمله در آستانه انتشار گزارش نقش مستقیم بن سلمان در ترور و قتل جمال خاشقجی این بود که به سعودی و سایر کشورهای عرب منطقه هم یادآور شود که امریکا همچنان قدرتمند است و هم اینکه زهر تبلیغاتی و رسانه‌ای این گزارش را بگیرد.

اما از قرار معلوم، این حمله بیش از آن چیزی که بایدن فکرش را می‌کرد دارد دردسر درست می‌کند. دونالد ترامپ بدون هیچ فکری و صرفا برای آنکه قدرت امریکا را به رخ همه بکشد و ایرانی‌ها و محور مقاومت را تحقیر کند حاج قاسم و ابومهدی المهندس را ترور کرد و با حمله به عین الاسد و پایگاه جاسوسی غرب در الحریر در شمال عراق مواجه شد و پس  از آن مقاومت مردمی برای بیرون راندن امریکایی‌ها از عراق شکل گرفت و حالا به نظر می‌رسد اشتباه محاسباتی بایدن هم دارد کار دستش می‌دهد.

مقامات وزارت دفاع امریکا در توجیه این حمله ادعا کردند که آدرس اماکن هدف قرار گرفته را وزارت دفاع عراق به آن‌ها داده است و پس از آن هم مسوول اطلاع‌رسانی عراق در امریکا در گفت‌وگویی تایید کرد که در صحبت تلفنی بایدن با نخست‌وزیر موقت عراق، رئیس‌جمهور امریکا به الکاظمی گفته بود که قصد حمله به مواضع حشد الشعبی را دارد و الکاظمی هم از او خواسته بود تا مواضع حشد در عراق هدف قرار نگیرد – نامرد حتی با این حمله مخالفت هم نکرده و به نظر می‌رسد از این اقدام خوشحال هم بود، آدم این اندازه نادان!! – چرا که تاب تحمل تبعات آن را نخواهد داشت!!

همه این مسائل دست به دست هم داد، جنگنده‌های امریکایی هفت مرکز متعلق به حشد الشعبی که در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های داعشی بودند را در نقطه صفر مرزی عراق و سوریه هدف قرار داد. ساعتی پس از این حمله بود که از تهران به الکاظمی تماس گرفته می‌شود و همه مسوولیت این حمله بر گردن او می‌افتد. این تماس محکم، تند و بی‌سابقه بوده و از زمان روی کار آمدن وی بی‌سابقه بود. الکاظمی هم دستپاچه، وزیر امور خارجه جدایی‌طلبش را که چند روز پیش از آن مقاومت عراق را مشتی تروریست خطاب کرده بود، به تهران می‌فرستد تا هم توضیح دهد و هم زمان بخرد.

تایید پنتاگون مبنی بر دادن آدرس پایگاه‌های هدف قرار گرفته توسط وزارت دفاع عراق و دستگیری چوپان‌های جاسوس که در اطراف این مراکز در حال گوسفندچرانی و دیدبانی بودند، مشکلات را بیش از پیش زیاد کرد. مشخص شد چوپان‌ها همه از افسران سازمان اطلاعات عراق هستند که پیش از این الکاظمی ریاست آن را بر عهده داشته است. دولت الکاظمی فوراً ادعای پنتاگون را تکذیب کرد و همین مساله باعث تناقض‌گویی سخنگوی وزارت دفاع امریکا شد. جان کربی درتوئیتی نوشت: دولت عراق در حال انجام تحقیقاتی است تا شناسایی کند چه کسانی حملات راکتی روزها و هفته‌های اخیر به خاک این کشور را انجام داده‌اند. اما اگر بخواهیم صریح باشیم، ما از اطلاعات دولت عراق برای انجام حملات شب گذشته (به منطقه‌ای در سوریه) استفاده نکردیم!

این موضع‌گیری جان کربی، در واقع تلاشی در وقت اضافه برای نجات دولت الکاظمی از خشم گروه‌های مقاومت عراقی است، اما درخواست محکم تهران از دولت الکاظمی برای محکوم کردن این حمله باعث شد تا الکاظمی دچار مشکل عدیده‌ای شود و به همین دلیل دوباره دست به دامان طرف امریکایی شد تا به زعم باطل خود بار دیگر کلاه ایرانی‌ها را بردارد. نخست‌وزیر موقت عراق وزیر امور خارجه جدایی طلب خود را به باور خود، با دست پر به تهران فرستاد و آن هم چیزی نبود جز وعده دادن بدهی ایران توسط عراق که بلاشک اجازه‌اش را الکاظمی از بایدن گرفته بود.

همانگونه که در یادداشت‌های گذشته هم نوشتم، اگر دولت و حکومت ایران بخواهند با این حاتم‌بخشی بایدن و الکاظمی از موضع خود کوتاه بیایند، باید گفت اوج بی‌عرضگی آقایان است. اگر اینگونه بود، ترامپ پس از ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس حاضر بود امتیازات خیلی بیشتری بدهد تا ما به پایگاه‌های این کشور حمله نکنیم! اگر قرار بر معامله هست همیشه معامله کنید و اگر قرار بر مقاومت است، همیشه مقاومت کنید. دولت عراق موظف است بدهی ایران را تا آخر بدهد و فرماندهی مقاومت هم وظیفه دارد از زیرمجموعه خودش با قدرت دفاع کند. اگر تلافی این حمله امریکایی‌ها به شکلی روشن، عینی و دقیق گرفته نشود، شک نداشته باشید که بایدن بسیار پدرسوخته‌تر از ترامپ است و کارهای خطرناک‌تری خواهد کرد.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی اخبار سوریه

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
امریکا باید تموم نیروهای نظامی خودش رو از منطقه جمع کنه به نفعش هست که خودش به این نتیجه برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین