پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که برای توقف حملات آمریکا به خاک این کشور و عدم تکرار آنها، بی درنگ وارد عمل شود.
شعار سال : به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه این کشور امروز (شنبه) برای «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان در رابطه با نقض مقررات حقوق بین الملل و منشور سازمان از سوی دولت آمریکا و اقدام اخیر هواپیماهای جنگی این کشور در بمباران مواضعی در استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق نامه فرستاد.

این وزارتخانه در نامه خود اعلام کرده که حمله شامگاه پنج شنبه به استان مرزی دیرالزور، قسمت دیگری از مجموعه تجاوزهای مکرر نیروهای آمریکایی به بهانه های واهی یا توجیه های شرم آوری به شمار می آید که مسئولان دولت این کشور با استفاده از آنها، از تریبون های خود در واشنگتن یاوه سرایی می کنند.

در نامه وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید شده که حمله اخیر آمریکا، با نقش بر عهده این کشور به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی می باشد، در تضاد است.

این وزارتخانه در ادامه هشدار داده که حمله مذکور پیامدهایی در پی خواهد داشت که ممکن است باعث تشدید اوضاع در منطقه شود و همچنین یک نشانه منفی از سیاست های دولت جدید آمریکا به شمار می آید، دولتی که باید به مشروعیت و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در رابطه با حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سوریه پایبند باشد.

وزارت خارجه سوریه در پایان این نامه نیز بار دیگر از شورای امنیت درخواست کرده که مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده بگیرد و برای توقف تجاوزگری و جنایت های آمریکا به عنوان یکی از اعضای دائم شورا علیه کشوری دارای حاکمیت و عضو موسس سازمان ملل و همچنین جلوگیری از تکرار این سیاست های خصمانه که تنها به گسترش هرج و مرج، نابودی زیرساخت های سوریه و افزایش تنش در منطقه و جهان منجر می شود و به طور مستقیم به نفع گروه های تروریستی مسلح است، اقدام فوری انجام دهد.

این در حالی است که ارتش آمریکا شامگاه پنج شنبه گذشته با دستور «جو بایدن»، رئیس جمهوری جدید این کشور، برخی مواضع آن چه گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران خوانده را در شرق سوریه و در نزدیکی مرز مشترک با عراق هدف حمله هوایی قرار داده و بمباران کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای در این باره اعلام کرد که حمله مذکور در تلافی حمله موشکی اوایل ماه جاری میلادی به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق بوده که در نتیجه آن، یک پیمانکار غیر نظامی جان خود را از دست داد و شماری دیگر از جمله یک نیروی آمریکایی و چند نیروی ائتلاف بین المللی تحت رهبری این کشور نیز زخمی شدند.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه بین المللی شفقنا ، تاریخ انتشار 3 اسفند 99 ، کد خبر : 1106010 ، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین