پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام امریکایی از آغاز حملات ایالات متحده در سوریه در پاسخ به حمله به پایگاه نظامی برج 22 امریکا در اردن خبر داد. اسکای نیوز عربی نیز مدعی شد ، مقر گروه‌های فاطمیون و زینبیون در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفته است. گفته می‌شود شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق نیز مورد حملات هوایی جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند. ادعا می شود که این حملات آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در منطقه طی روزهای آینده است.همچنین سی‌ان‌ان از قول یکی از مقامات کاخ سفید نقل کرده است که «هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد» .

شعارسال: اسکای‌نیوز عربی گزارش داد: مقر گروه‌های فاطمیون و زینبیون در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفته است. در پی حمله به ۸ مقر شبه نظامیان در شرق سوریه ۶ نفر کشته و ۴ تن نیز زخمی شده اند. اطلاعات حاکی از آن است که حمله به شرق سوریه توسط اسرائیل انجام شده است.

جزئیات حمله آمریکا به عراق و مقر گروه‌های فاطمیون و زینبیون در شرق سوریه

المیادین نوشت: اسرائیل شهر مرزی بلیدا در لبنان را هدف حمله قرار داد.

رویترز از قول سه مقام امریکایی، آغاز حملات تلافی جویانه امریکا در پاسخ به کشته شدن ۳ سربازش در اردن را تایید کرد.

ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام امریکایی نوشت: حملات ایالات متحده در سوریه در پاسخ به حمله به پایگاه امریکا در اردن آغاز شده است.

رسانه سوری اعلام کرد: ۳ تن از اعضای گروه‌های نظامی وابسته به نیرو‌های مسلح سوریه در حملات هوایی در حومه المیادین در دیرالزور کشته شدند.

یک مقام دفاعی آمریکا به فاکس نیوز گفت: این حملات آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در منطقه طی روز‌های آینده است.

آسوشیتدپرس از قول یک مقام نظامی امریکایی نقل کرد که حملاتی علیه اهداف مربوط به حوثی‌ها در داخل یمن انجام شد.

الجزیره به نقل از رسانه‌های کردی سوریه نوشت: تعداد کشته شدگان حملات هوایی به شرق سوریه افزایش یافت. ۶ تن تا کنون جان باخته اند که ۳ نفر از آن‌ها عراقی هستند.

مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند. همچنین اطراف شهر بوکمال، در شرق دیرالزور، نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته است.

رسانه‌های سوریه آمار کشته‌شدگان را بالاتر اعلام کرده‌اند به گزارش این رسانه‌ها تا کنون ۱۰ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شده اند. همچنین گزارش داده‌اند که تجاوزات امریکا به دیرالزور ادامه دارد.

شرکت امنیت دریایی «امبری» بریتانیا از وقوع دو انفجار در مقابل جزیره الزبیر یمن خبر داد و نوشت: یک کشتی فله‌بر با پرچم لیبریا پس از این دو انفجار، پخش سیگنال‌های ردیابی خودکار را متوقف کرد.

گفته می‌شود حملات هوایی به مقر شبه نظامیان در منطقه حیدریه در شرق سوریه از سر گرفته شده است.

نیویورک تایمز از قول یکی از مقامات پنتاگون نوشت که حملاتی علیه شبه نظامیان در ۶ نقطه در عراق و سوریه انجام شده است.

سی‌ان‌ان از قول یکی از مقامات کاخ سفید نقل کرد: «هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد»

المیادین از قول منابع خود گزارش داد که اکثر مراکزی که توسط آمریکا هدف قرار گرفت، قبل از تجاوز به طور کامل تخلیه شده بود.

بایدن در بیانیه خود اعلام کرد: به دستور من، نیرو‌های نظامی ایالات متحده به تاسیساتی در عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیرو‌های آمریکا استفاده می‌کنند، حمله کردند.

پاسخ ما از امروز آغاز شد. در زمان‌ها و مکان‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 14بهمن1402، کدخبر: 705812، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین