پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی الاسد، پاسخی مدبرانه و کاملا حساب شده است. شاید برخی مخالفان از ساعاتی دیگر با نیش و کنایه، این پاسخ را انتقامی کوچک قلمداد کنند اما حمله موشکی سحرگاه امروز به دلایل زیر بهترین پاسخی است که ایران به آمریکا داده است.

۶ نکته درباره پاسخ موشکی ایران

شعار سال:حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی الاسد، پاسخی مدبرانه و کاملا حساب شده است. شاید برخی مخالفان از ساعاتی دیگر با نیش و کنایه، این پاسخ را انتقامی کوچک قلمداد کنند اما حمله موشکی سحرگاه امروز به دلایل زیر بهترین پاسخی است که ایران به آمریکا داده است.


۱- ارتش آمریکا، یک مقام نظامی ایران را ترور کرده و رسما مسئولیت آن را نیز بر عهده گرفته است. بی پاسخ گذاشتن چنین اقدامی، در داخل،‌عزت نفس ایرانیان را خدشه دار و در خارج موجب گستاخی بیشتر و ادامه دار دشمن می شد.

۲- ایران خواهان جنگ نیست و پاسخ خود را نیز طوری کنترل شده انتخاب کرده که دامنه درگیری گسترش نیافته و به جنگ منجر نشود. جنگ تمام عیار اگرچه برای آمریکا، خسارات بزرگی در منطقه خواهد داشت اما برای ایران نیز بسیار پرهزینه خواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه ایران را برای سالها و چه بسا چند دهه به عقب خواهد انداخت.

۳- انتقام انسانی، هدف ایران نیست کمااینکه مقامات ایران و سیدحسن نصرالله نیز اعلام کرده اند، از نظر فردی، کسی را همتای سردار سلیمانی برای انتقام نمی دانند.۴- حمله موشکی امروز، پاسخ کوتاه مدت ایران به آمریکاست که در همین جا خاتمه یافته است. نام این عملیات را می توان پاسخ رسمی نظامی ایران نیز گذاشت.

۵- جنگ تمام عیار درتناقض با انتقام سخت ایران (خروج نیروهای آمریکایی از منطقه) است.

۶- انتقام سخت، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است که هدفی بلندمدت یا دستکم میان مدت است. برای دستیابی به این هدف، ایران و گروههای مقاومت در منطقه تمام توان خود را بکار خواهند گرفت تا انتقام سخت در آینده گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری الف، تاریخ انتشار:18دی 1398، کد خبر:www.alef.ir، 3981018074

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین