پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تاکید به احداث مخازن ذخیره برای خط انتقال آب سد دوستی به مشهد گفت: ظرفیت مخازن ذخیره آب این شهر باید به یک میلیون مترمکعب برسد.


شعارسال : علیرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احداث این مخازن برای مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران با 25 میلیون زائر در سال ضروری است افزود: اگر این ظرفیت ایجاد نشود هزینه های احداث خط انتقال آب سد دوستی به هدر رفته است.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی موفق به مردم مشهد نیاز به 20 تا 30 مخزن دیگر ذخیره آب در مناطق مختلف شهر داریم که هم اکنون دو مخزن هر یک با ظرفیت 60 هزار متر مکعب در دست ساخت است.
وی گفت: یکی از این مخازن توسط شرکت آب منطقه ای با پیشرفت فیزیکی حدود 20 درصد و مخزن دیگر توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد با پیشرفت فیزیکی بیشتر در حال ساخت است.

طاهری افزود: با احداث این دو مخزن ظرفیت ذخیره سازی آب از محل سد دوستی به 610 هزار متر مکعب می رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ایجاد حدود 400 هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره آب برای مشهد مورد نیاز است که در قالب طرح خط انتقال آب سد دوستی پیش بینی شده است.

به گفته وی سایت پریز آبی شرق مشهد نیز با ظرفیت 245 هزار متر مکعب ایجاد شده که در صورت عدم تکمیل، شبکه توزیع آب مشهد دچار مشکل خواهد شد.

طاهری اظهار کرد: بر این اساس ردیف اعتباری این طرح باید تا سال 1397 پایدار بماند.
خط انتقال آب از سد دوستی به مشهد که از حدود سال 1382 اجرایی شده هم اکنون ظرفیت انتقال شش متر مکعب آب در ثانیه به این کلانشهر را دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی ، تاریخ انتشار چهارشنبه 13 آبان 1394 ، کد مطلب : 81825620 (4967863) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین