پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
بخشی از روستاهای بخش مرکزی تربت جام همچون موسی آباد با کمبود آب شرب مواجه هستند و همچنان با تانکر به این مناطق آبرسانی می‌شود.

شعار سال: بخش مرکزی شهرستان تربت جام شامل سه دهستان "جامرود"، "موسی آباد" و "میان‌جام" می‌شود که در مجموع 66 روستا را دربرمی‌گیرد. روستاهایی که علاوه بر خشکسالی‌های متعدد اخیر که کشاورزی آنها را با مشکل روبه‌رو کردهمدت‌ها است در انتظار آبرسانی و بهره‌مندی از آب شرب هستند اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

حمید رحیمی جهان آبادی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان بجستانبا اشاره به اینکه نداشتن آب شرب از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های روستائیان این منطقه است، می‌گوید: بیش از 30 درصد روستاهای ما از آب شرب برخوردار نیستند و در روستاهایی که لوله‌کشی شده نیز یک روز پمپ می‌سوزد و روز دیگر آب قطع می‌شود اما رسیدگی و نظارتی نمی‌شود.

وی می‌افزاید: وقتی پیگیری می‌کنیم مسئولان می‌گویند با بحران آب روبه‌رو هستیم در حالی که همینآب را به مرغداری‌ها می‌فروشند. هم‌اکنون چندین روز است که در روستاهاآببه‌هدر می‌رود اما اقدامی نمی‌شود.

رحیمی خاطرنشان می‌کند: مردم روستاهای دهستان "موسی آباد" برای تامین آب مورد نیاز روزانه خود با ظرف به دنبال تانکرهای آب می‌روند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان با بیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی موجود جوابگوی تقاضای مردم نیست، تصریح می‌کند: مرکز بهداشت در هر دهستان و خانه‌های بهداشت در روستاها وجود دارد اما امکانات محدودی دارند که پاسخگوی جمعیت بالای منطقه نیست و مردم اغلب مجبور می‌شوند بیماران خود را به شهر منتقل کنند که خاکی بودن بخش عمده‌ای از جاده‌های بخش ما بر این مشکلات افزوده است.

وی درباره وضعیت کسب‌وکار و اشتغال جوانان در این منطقه می‌گوید: بازار کار در هیچ‌جای مملکت وضعیت خوبی ندارد و در روستاها وضع به مراتب بدتر است که خشکسالی‌های پی‌درپی اوضاع را سخت‌تر کرده به‌طوری که اکثر مردم به حاشیه نشینیو کارگری در کوره‌پزخانه‌های مشهد و تهران روی ‌آورده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 26 خرداد 96، کد مطلب: 1437475:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین