پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده طرح هادی روستایی در ۲۵۰۰ روستای خراسان رضوی در حال اجرا است.
شعارسال: سید جواد حسینی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهرستان خوشاب اظهار داشت: در دهه مبارک فجر یک هزار و 228 طرح عمرانی با اعتبار 18 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

حسینی ادامه داد: با تلاش انجام گرفته امروز سیلوهای گندم استان دارای 19 ماه ذخیره گندم است. امروز میزان ذخیره گندم در سطح استان به قدری است که سیلوها گنجایش پذیرش گندم جدید را ندارد و درصدد هستیم تا گندم مازاد تولید شده را در سیلوهای سایر استانها ذخیره و یا صادر کنیم.

وی با اشاره به اجرای 790 طرح هادی روستایی در سطح استان خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح هادی روستایی در 2 هزار و 500 روستا در حال اجراست. امروز برای 35 هزار روستا در سطح استان سند مالکیت صادر شده است. همچنین در سه سال گذشته 2 هزار طرح دهیاری در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به احداث یک هزار و 422 خانه بهداشت در سه سال گذشته در استان خراسان رضوی گفت: با احداث این خانه‌های روستایی 96 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته در 600 روستای استان طرح آبرسانی اجرا شد که هم اکنون تکمیل طرح‌های آبرسانی به 400 روستا در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: حدود 2 هزار و 167 روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفتند. امروز حدود 85 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت راه روستایی بهره‌مند شدند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در چند سال اخیر جمعیت روستایی کشور به سمت شهرها آمده‌اند و امروز جمعیت روستایی کشور حدود 30 درصد و جمعیت شهری به 70 درصد رسیده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه ارایه خدمات در روستاها تنها راه حل برای بازگشت روستاییان نیست افزود: در چند سال گذشته به دلیل نبود اشتغال در روستاها، جمعیت روستایی کشور به سمت شهرها گسیل شد که سبب ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی با جمعیت حدود 11 میلیون حاشیه‌نشین در شهرها هستیم.

سبحانی‌فر گفت: در دو ماه گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی 5 هزار میلیارد تومان برای رونق استغال در روستاهای کشور اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه امروز 35 هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و اهتمام دولت برای گازرسانی به روستاهای بالای 20 نفر تمام روستاهای کشور ظرف سه سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322271 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین