پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
رئیس کل بانک مرکزی در آخرین اظهار نظر خود درباره تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحل شده میزان از ورود به سپرده‌های تا سقف 50 میلیون تومان تا پایان مردادماه خبر داده بود که حالا وعده سیف محقق شده است.

شعار سال: اواخر سال 93 بود که مشکلات مالی تعاونی میزان اوج گرفت و در نهایت اوایل سال 94 این موسسه منحل شد تا سپرده‌گذاران آن برای تعیین تکلیف و بازپس‌گیری سپرده‌های خود بلاتکلیف بمانند.

با تعطیلی شعب این موسسه، امید سپرده‌گذاران نیز به طور کامل نا امید شد و این بار تجمع‌های سپرده‌گذاران از نمایشگاه مطبوعات تا محل رفت و آمد مجلسی‌ها در بهارستان شکل گرفت اما در نهایت تعهدات میزان به بانک صاردات واگذار شد و کارکنان آن نیز در این بانک مستقر شدند.

اندکی پس از واگذاری تعهدات میزان به بانک صادرات پرداخت وجوه سپرده گذاران آغاز شد و در مرحله نخست سپرده‌های خرد و کوچک تعیین تکلیف شدند. در نهایت هم پرداخت سپرده‌ها در پایان سال گذشته تا سقف 20 و 30 میلیون پیش رفت اما با توجه به اینکه 70 درصد مبالغ سپرده‌های این موسسه مربوط به سپرده‌های تا 50 میلیون تومان است بنابراین بخش عمده‌ای از سپرده‌گذاران همچنان در انتظار اعلام بانک مرکزی و مسئولان بانک صاردات برای مراجعه به شعب باقی ماندند.

دراین رابطه ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد تدبیر استان خراسان رضوی از آغاز پرداخت سپرده‌های تا سقف 50 میلیون تومان مشتریان موسسه منحله میزان از 27 مردادماه خبر داد و از مردم خواست به صرف پرداخت سود نامتعارف و خارج از ضوابط بانکی از سوی برخی موسسات و نهادهای مالی غیرمجاز نسبت به سپرده‌گذاری در آنها اقدام نکنند. اما بانک صادرات از پرداخت سپرده ها از ابتدای شهریور ماه خبر داد که علت سه روز دیرکرد در پرداخت سپرده‌ها نیز تاخیر ایجاد شده در دریافت اطلاعات سپرده‌گذاران از شرکت پشتیبان نرم افزاری طرف قرارداد تعاونی منحله میزان عنوان شده است.

بر اساس اطلاعیه بانک صادرات مرحله نخست پرداخت وجوه سپرده‌گذاران از یکم شهریورماه آغاز خواهد شد و سپرده‌گذاران باید طبق شماره‌های کد ملی سپرده‌های خود برای دریافت وجوه به شعب بانک صاردات مراجعه کنند.

بر این اساس سپرده‌گذاران 50 میلیون تومانی که شماره سمت راست کد ملی‌شان صفر و یک است باید برای دریافت وجوه خود با مدارک مستند اثبات سپرده‌گذاری به شعب بانک صاردات مراجعه کنند.

همچنین سپرده‌گذاران دارای کد ملی سمت راست 2 و 3 در تاریخ 2 مردادماه، کدهای 4 و 5 در تاریخ 3 مردادماه، کدهای 6 و 7 در تاریخ 4 مردادماه و کدهای 8 و 9 در تاریخ 6 مردادماه باید به شعب بانک صادرات استان خود مراجعه کنند.

بدین ترتیب بیش از ٨١٩ هزار و ٩١٤ سپرده معادل ٩٩ درصد از تعداد کل سپرده‌ها و ٧٠ درصد کل مبلغ سپرده‌های موسسه میزان از ابتدای شهریورماه به مدت یک هفته کاری تعیین تکلیف می‌شوند. البته آن طور که بانک صارات اعلام کرده سپرده‌گذاران می‌توانند در صورت تمایل به جای بازپس‌گیری سپرده‌های خود، سپرده جدیدی را در این بانک افتتاح کنند.

بر این اساس 2 هزار و 576 شعبه بانک صاردات در سراسر کشور آماده مراجعه سپرده‌گذاران موسسه میزان است که از این میزان بالغ بر 500 شعبه در تهران قرار دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395، کد مطلب: 132815:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین