پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
درباره متهم فراری پرونده فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان که پول‌های نفت را به جیب زد و از کشور متواری شد، بیشتر بدانید.

شعار سال:درباره متهم فراری پرونده فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان که پول‌های نفت را به جیب زد و از کشور متواری شد، بیشتر بدانید.

 چند ماهی است که رسیدگی به پرونده فساد و اخلال در نظام اقتصادی کشور در بانک‌های ملت و پارسیان به شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد سپرده شده است و روز گذشته بیست و سومین جلسه رسیدگی به آن برگزار شد.

رسول قهرمانی نماینده دادستان در جلسه بیست و سوم رسیدگی به پرونده ویژه فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان برای اولین بار از سابقه یکی از متهمان فراری این پرونده صحبت کرد.

این پرونده ۹ متهم دارد که ۳ متهم آن یعنی رحمت‌الله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی متواری هستند و متهمان از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

البته نسبت به افراد فراری این پرونده نقاط تاریک بسیاری وجود دارد، رحمت‌الله باختری متهم ردیف چهارم پرونده که اکنون متواری است و حسب گزارش مطلعان اکنون در کشور سوئیس حضور دارد، عضو سازمان مجاهدین خلق بوده است.

رحمت الله باختری فرزند موسی، متواری، به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵٨٢ هزار و ۴٩۴ دلار و همکاری با مجید سعادتی برای فروش نفت به میزان ٣٢ میلیون و ١١٠ هزار دلار متهم است.


حکم ۱۰ سال حبس برای عضو سابق منافقین و متهم امروز مفاسد اقتصادی

باختری از اعضای گروهک مجاهدین خلق بوده است و با استفاده از اسامی مستعار مختلف در این گروهک فعالیت می‌کرد و سرانجام در سال ۶۱ دستگیر شد.

این متهم پس از دستگیری در سال ۶۱ به ۱۰ سال حبس محکوم می‌شود، اما به دلیل همکاری‌هایی که با ضابطان قضایی داشته و سبب دستگیری سایر اعضا شده است در سال ۶۶ مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد می‌شود.

اما همین متهم سال ۶۷ مجدداً به دلیل قاچاق خاویار بازداشت و روانه زندان می‌شود.

در پرونده فساد بانک ملت و پارسیان آقایان متهم برای وزارت نفت نامه نوشتند و از آن‌ها درخواست کردند که نفت خام را به بانک ملت بفروشد و پس از آن که درآمد بسیاری را از این محل کسب کردند، پول وزارت نفت را نپرداختند و همین موضوع سبب شکایت وزارت نفت شد.


فروش ۲ دکل مسکونی روی آب با قیمتی غیر واقعی

متهم رحمت الله باختری که پول نفت خام کوره را دریافت کرده بود، برای پرداخت بدهی خود به وزارت نفت ۲ دکل مسکونی روی آب را با قیمت غیر واقعی به وزارت نفت می‌دهد، باختری قیمت دکل‌های خود را ۵۴ میلیون دلار اعلام می‌کند، در حالی که قیمت واقعی آن‌ها بسیار کمتر از این بوده است.

در حالی دیواندری و همدستان او ۴ محموله نفت کوره را به باختری تحویل می‌دهند که او فاقد صلاحیت اخلاقی و وجاهت قانونی بوده است.

باختری یکی از سرشاخه‌های اصلی فساد بانک ملت و پارسیان و از همدستان سعادتی و دیواندری است، با سابقه‌ای بسیار نامناسب در گروهک منافقین میزان بسیار زیادی از بیت‌المال را با خود به خارج از کشور برده است.

این متهم که اکنون خارج از کشور حضور دارد و متواری است با مجید سعادتی برای فروش نفت همکاری داشته و مبلغ ٣٢ میلیون و ١١٠ هزار دلار پول نامشروع را به دست آورده است و اکنون وکیل او در دادگاه حضور دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:2بهمن1398،کد خبر:7217523،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین