پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای ایران در سازمان غذا و دارو گفت: تجویز از فهرست دارویی به بیمار اطمینان می دهد که به راحتی داروی مورد نیازش تامین می شود.

شعار سال: شکوفه نیکفر یادآور شد: کتابچه دوره هفتم فهرست داروهای ایران که مربوط به سال جاری است از طرف سازمان غذا و دارو منتشر شده و آماده توزیع رایگان بین پزشکان و دارو سازان است.

وی تصریح کرد: این کتابچه حاوی تمام داروهای ثبت شده در فهرست داروهای ایران نیست بلکه حاوی داروهایی است که در بازار قابل دسترس هستند به طوری که اگر پزشکی، دارویی که در این کتاب وجود دارد را تجویز کند می‌تواند اطمینان قلبی داشته باشد که بیمار از داروخانه‌های کشور و در توزیع رسمی دارویی کشور داروی مورد نیاز خود را تهیه کند.

نیکفر اظهار کرد: با توجه به اینکه فاصله‌ای بین ورود دارو به فهرست، ثبت دارو و ورود به بازار وجود دارد فهرست دیگری نیز وجود دارد که اگر کسی بخواهد فهرست دارویی ایران را به طور کامل مشاهده کند در سایت سازمان غذا و دارو در آدرس fda.gov.ir قابل دسترسی و مشاهده است که کاربرد این فهرست بیشتر برای فعالان در حوزه تولید و واردات صنایع دارویی، است.

وی ادامه داد: در این فهرست، مشخصات دارویی از جمله ملاحظات فرمولاسیون و داروسازی مشخص شده است.

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای ایران گفت: این کتابچه در روزهای آینده در مراسم‌ها و کنگره‌ها توزیع خواهد شد؛ در غیر این صورت با تمام انجمن‌های پزشکی و دانشگاه‌ها علوم پزشکی مکاتبه خواهیم داشت و تعدادی از این کتاب‌ها را در اختیار آن ها قرار می دهیم تا در اختیار پزشکان و داروسازان قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 27 مرداد 95 ، کد مطلب: 132846: www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین