پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۷۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
هادی حق‌شناس با بیان اینکه گرچه عملیات بازار باز یک عملیات کافی در بازار پول نیست بلکه اقدام کافی این است که نرخ تورم کنترل شود، گفت: نمی‌شود نرخ رشد نقدینگی بیش از عدد ۲۷-۲۶ درصد باشد آنگاه ما انتظار داشته باشیم که بقیه شاخص‌های پولی به سمت اعداد استاندارد هدایت شوند.

شعار سال:هادی حق‌شناس با بیان اینکه گرچه عملیات بازار باز یک عملیات کافی در بازار پول نیست بلکه اقدام کافی این است که نرخ تورم کنترل شود، گفت: نمی‌شود نرخ رشد نقدینگی بیش از عدد ۲۷-۲۶ درصد باشد آنگاه ما انتظار داشته باشیم که بقیه شاخص‌های پولی به سمت اعداد استاندارد هدایت شوند.

هادی حق‌شناس،‌ استاندار گلستان و تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: عملیات بازار باز در نهایت کشف قیمت واقعی پول است و اگر این اتفاق بیفتد دیگر نیازی نیست که نرخ سود بین بانکی به‌طور مرتب کم یا زیاد شود یا بانک‌ها اضافه برداشت انجام دهند.

وی بیان کرد: یک موضوع مهم‌تر دیگر این است که لازم نیست مردم برای پناه‌بردن به سایر دارایی‌ها، نقدینگی خودشان را به سمت بازارهایی از قبیل ارز، سکه، طلا، زمین، خودرو یا آپارتمان هدایت کنند. اگر قیمت واقعی پول در بازار تعیین شود، ضرورتی ندارد که اتلاف منابع اتفاق بیفتد و هزاران نفر روزانه به فکر این باشند که چه چیزی بخرند یا بپوشند تا ارزش پول آنها حفظ شود.

حق شناس افزود: یکی از دلایل اینکه در میدان فردوسی مردم به طور مرتب به دنبال تعیین یا اطلاع قیمت سکه و ارز هستند این است که نمی‌خواهند ارزش آن مختصر پولی که دارند، در تلاطمات از بین برود. گرچه عملیات بازار باز یک عملیات کافی در بازار پول نیست بلکه اقدام کافی این است که نرخ تورم کنترل شود و اینکه نرخ این شاخص اقتصادی تک‌رقمی و کمتر از عدد پنج درصد باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه آنگاه شرط لازم برای اینکه ثبات در بازار پول وجود داشته باشد،‌ یا شاخص‌های پول واقعی شوند، این است که عملیات بازار باز هم انجام شود، گفت: نمی‌شود نرخ رشد نقدینگی بیش از عدد ۲۷-۲۶ درصد باشد آنگاه ما انتظار داشته باشیم که بقیه شاخص‌های پولی به سمت اعداد استاندارد هدایت شوند.

هادی حق شناس در پایان بیان کرد: تا زمانی که نرخ نقدینگی ما بالاست، باید انتظار تورم دورقمی هم داشته باشیم و باید این انتظار هم داشته باشیم که نرخ سود بین‌بانکی که شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند واقعی نباشد و مردم به سراغ بازارهای موازی بروند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نود اقتصادی،تاریخ انتشار:5بهمن1398،کد خبر:2127413،www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
کلا تمام سیاست های اقتصادی دولت روحانی بدون فکر و شتاب زده است و اثر معکوس داره برای مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین