پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
تکنولوژی ها‌ی جدید جهان را طی ۱۰ سال آینده دستخوش تغییرات خواهند کرد درحالیکه قادر به پیش بینی دقیق اینکه چگونه و چه زمان این چالش‌ها رخ خواهد داد، نیستیم، اما در مورد تأثیرات شتاب دیجیتالی و تغییر اقلیمی جای هیچ شکی وجود ندارد.

شعار سال:تکنولوژی ها‌ی جدید جهان را طی ۱۰ سال آینده دستخوش تغییرات خواهند کرد درحالیکه قادر به پیش بینی دقیق اینکه چگونه و چه زمان این چالش‌ها رخ خواهد داد، نیستیم، اما در مورد تأثیرات شتاب دیجیتالی و تغییر اقلیمی جای هیچ شکی وجود ندارد.


 "Pierre Sames"، معاون ارشد مدیرتکنولوژی و تحقیق مؤسسه رده‌بندی DNV GL نروژ معتقد است؛ تکنولوژی‌ها و گرایش‌ها جهان را طی ۱۰ سال آینده دستخوش تغییرات خواهند کرد. درحالیکه ممکن است قادر به پیش‌بینی دقیق اینکه چگونه و چه زمان این چالش‌ها رخ خواهد داد، نباشیم، اما در مورد تأثیرات شتاب دیجیتالی جای هیچ شکی وجود ندارد. توانایی ما برای جمع‌آوری فرصت‌ها و مدیریت ریسک در جهانِ درحال تغییر، مستلزم ایده‌های بزرگ و اقدام جمعی است.

"Sames" می‌گوید: تکنولوژی‌های رو به تکامل و جدید، نقش حیاتی را در مورد اینکه چگونه دولت، صنعت و مردم باید برای تشکیل جوامع فعال و کارآمد تعامل داشته باشند، ایفا می‌کنند. تغییرات آب وهوایی یا تغییر اقلیمی، خطر وسیع و گسترده‌ای است که جهان را دنبال می‌کند. این مسئله یک تأثیرعمیق و ژرف بر روی تمامی صنایع از جمله صنعت کشتیرانی برجای خواهد گذاشت.

به عنوان بخش ضروری و لاینفک اقتصاد جهانی، صنعت کشتیرانی یک نقش ویژه و خاص را در کمک به مدیریت این چالش‌ها برعهده دارد. این صنعت علاوه بر مشارکت در کاهش انتشارات گاز‌های گلخانه‌ای، از یک موقعیت قوی برای بکارگیری تجربه خود در راستای کمک به دستیابی منابع از فضای اقیانوس برخوردار است.

نکتۀ قابل توجه اینکه رویارویی با چالش‌های تغییر اقلیم، مستلزم همکاری ملت‌ها و صنایع مختلف خواهد بود. برای مثال، برای پذیرفتن و استقبال از سوخت‌های جدید بدونِ کربن و انرژی برق، صنعت کشتیرانی باید با مقامات مرتبط و شرکت‌های انرژی جهت تضمین دسترسی به سوخت و زیرساختارِ مناسب جائیکه انرژی تجدیدپذیر مانند باد، آب و خورشید قابل دسترسی است، همکاری لازم را داشته باشد.

داشتن یک رویکرد کلی‌تر به زنجیرۀ ارزش انرژی موجود، از طریق تکنولوژی‌های ارتباطی و حس‌گرِ جدید فراهم می‌شود و به قانون‌گذاران این اجازه را می‌دهد که منفعت‌ها و ضرر‌های کربن خالص بر روی صنایع چندگانه را ردیابی و بررسی کنند. تکنولوژی‌های جدید از اتوماتیکی شدن گرفته تا هوشِ مصنوعی، رباتیک‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته، چنان در زندگی و مدل‌های تجاریِ ما تنیده و رخنه خواهند کرد که تا پیش از آن وجود نداشته است. درحالیکه این تکنولوژی‌ها ممکن است به خطاب قرار دادن برخی از مهم‌ترین چالش‌های جهان کمک کنند، اما باید اقرار کرد که می‌توانند خطرات جدید را به وجود آورند.

به واقع تکنولوژی‌های جدید یک شمشیر دولبه هستند. درحالیکه در سال‌های اخیر، تعداد مالکان بیشتری از سیستم‌های اتوماتیک، تجزیه و تحلیل‌ها برای مدیریت عملکرد براساس داده‌های حس‌گر، راه حل‌های کربن پایین و اینترنت با سرعت بالا برای بهبود عملکرد تجاری و زیست‌محیطی استقبال می‌کنند، اما در عین حال نسبت به کارکرد نامطلوب نرم افزار، حملات سایبری و نقض داده آسیب پذیرتر نیز خواهند شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا،تاریخ انتشار:6بهمن1398،کد خبر:85766،mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
اساسا علم و تکنولوژی هر دو موضوعاتی هستن که هم درش خیر هست برای نوع بشر و هم شر اون چیزی که زندگی انسان رو ارتقا میده نحوه استفاده از اون هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین