پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
رئیس سازمان حفاظت ‌محیط‌زیست گفت: با توجه به سختی کار و شرایط خاص حرفه محیط‌بانی، دولت یازدهم با قوت برنامه‌های متعددی را در حمایت از این قشر محقق کرده و یا در دستور کار دارد.

شعارسال: معصومه ابتکار در حاشیه مراسم تجلیل از محیط‌بانان کشور اظهار داشت: با توجه به سختی کار و شرایط خاص حرفه محیط‌بانی، دولت یازدهم با قوت برنامه‌های متعددی را در حمایت از این قشر محقق کرده و یا در دستور کار دارد.

وی افزود: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تعداد 8 محیط بان در کشور حکم اعدام داشتند که هفت نفر آنان تاکنون یا آزاد شده‌اند و یا احکام قضایی آنان تغییر کرده است. به‌منظور افزایش توانمندی محیط بانان تدابیر خاصی اندیشیده شده که نظارت هوشمند بر مناطق و استفاده از دوربین‌های ویژه از آن جمله است.

رئیس سازمان حفاظت ‌محیط‌زیست با اشاره به فعالیت حدود سه هزار محیط بان در کشور گفت: سطح تحت مدیریت و حفاظت هر محیط‌بان در کشور بین سه تا چهار برابر استاندارد جهانی است که در این راستا در زمینه جذب محیط بان در کشور اقدام شده است. زمینه افزایش مشارکت و همکاری مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و نیز ارتقاء فرهنگ به‌منظور تسهیل کار برای محیط‌بانان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: با افزایش مشارکت مردمی در عرضه حفاظت از مناطق تحت حفاظت، خطر در مسیر انجام وظیفه برای محیط‌بانان کمتر می شود و مواجهه آنان با شکارچیان غیر مجاز و سایر خطرات نیز کمتر می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه آموزش و افزایش توانمندی محیط‌بانان از اهمیت و حساسیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: دولت یازدهم در این زمینه اقدامات قابل تقدیری داشته که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی برای شماری از محیط‌بانان اشاره کرد.

ابتکار افزود: برگزاری دوره‌های بسیار پیشرفته و تخصصی برای محیط بانان و نیز گذراندن دوره تخصصی ویژه برای 1700 محیط بان در کشور زیر نظر مرکز آموزش تخصصی از موارد دیگر است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت 450 محیط بان و جذب حدود 300 نفر از خانواده‌های شهدا در قالب برگزاری آزمون در این حرفه، افزود: خوشبختانه توانمندی و مهارت محیط بانان در کشور در این سال‌ها افزایش داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 28 مرداد 1395، کدمطلب: 1161645 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین