پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در راستای نجات تروریست‌ها، سه موج حمله موشکی را در مناطقی از استان‌های دمشق و درعا انجام داد.
شعارسال: همزمان با پیشروی های چشمگیر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب شرق استان ادلب و جنوب غرب حلب، شب گذشته (بامداد روز پنج شنبه ساعت یک و پانزده دقیقه به وقت دمشق) ارتش رژیم صهیونیستی، با حملات موشکی چند منطقه را در استان دمشق هدف قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، موشک ها به سمت مناطقی در شرق، غوطه شرقی و غوطه غربی دمشق و حومه شمالی شهر شلیک شدند اما سامانه دفاعی ارتش سوریه به سرعت واکنش نشان داد و توانست شماری زیادی از موشک ها را رهگیری و ساقط کند.
 


به گفته منابع میدانی، موج دوم حملات موشکی صهیونیست ها از ساعت ۱ و ۲۵ دقیقه آغاز و مناطقی در محور جنوب غربی و غوطه غربی دمشق هدف قرار گرفتند و بازهم پدافند هوایی توانست تعداد زیادی از موشک ها را شناسایی و در آسمان مزارع قطنا، مناطق خان الشیخ، الدیرخبیه و کوه های اطراف منطقه الکسوه ساقط کند.

 
 
مناطق مورد حمله موشکی صهیونیست ها در شهر دمشق

ساعت ۱ و ۵۰ دقیقه به وقت دمشق نیز موج سوم حملات موشکی شروع شد و همزمان پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان مناطق مرکزی و جنوبی استان قنیطره به پرواز درآمدند.

خبرها حاکیست، در موج سوم حملات، موشک ها به سمت محور تل الحاره و جنوب شهر ازرع بترتیب در غرب و شرق استان درعا شلیک شدند که سامانه دفاعی ارتش سوریه به سرعت برای انهدام موشک ها واکنش نشان داد.
 

آرشیو

به گزارش مشرق، حملات موشکی شب گذشته در محور شرق، غرب، جنوب و شمال پایتخت، مثلث الموت (مناطق مرزی قنیطره، دمشق و درعا) و شرق استان درعا صورت گرفت و هدف اصلی رژیم صهیونیستی مناطق الکسوه، مرج السلطان، التل و جنوب شهر ازرع و پل بغداد (ورودی شهر دمشق از سمت شمال محله دمشق قدیم) بود.

یکی از موشک های شلیک شده در منطقه حرنه در شهر التل (حومه شمال شهر دمشق) در وسط خیابان فرود آمد و به تعدادی از ماشین های پارک شده خسارت وارد کرد؛ تاکنون آماری از شهدا و مجروحان حملات موشکی منتشر نشده اما به گفته منابع میدانی حدود ۸۰ درصد از موشک های شلیک شده توسط پدافند هوایی آرتش سوریه رهگیری و منهدم شدند.
 

مناطق مورد حمله موشکی صهیونیست ها در استان های «دمشق و درعا»

به نظر می رسد، حملات شب گذشته به دلیل عصبانیت رژیم صهیونیستی از پیروزی های اخیر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در استان های حلب و ادلب و برای کمک به ترکیه برای نجات گروهک های تروریستی در شمال سوریه صورت گرفته است تا بتوانند پیشروی نیروهای سوری و مقاومت را متوقف کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1398 ، کدخبر: 1038792 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین