پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
یکی از رؤسای سابق سازمان جاسوسی کره جنوبی روز جمعه به اتهاماتی از جمله استفاده از پول مالیات‌دهندگان به منظور مداخله سیاسی به نفع دولت محافظه کار وقت، به هفت سال حبس محکوم شد.
شعارسال: دادگاهی در سئول رئیس سابق سازمان اطلاعاتی کره جنوبی را به اتهاماتی از جمله استفاده از پول مالیات‌دهندگان به نفع دولت وقت، به ۷ سال حبس محکوم کرد.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از رؤسای سابق سازمان جاسوسی کره جنوبی روز جمعه به اتهاماتی از جمله استفاده از پول مالیات‌دهندگان به منظور مداخله سیاسی به نفع دولت محافظه کار وقت، به هفت سال حبس محکوم شد.
 
وون سی-هون  که ۶۹ سال دارد و از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ ریاست «سرویس ملی اطلاعات» را برعهده داشت، به غیرنظامیان پول پرداخته است تا مطالب مثبت در اینترنت درباره دولت منتشر کنند.
 
دادگاه ناحیه مرکزی سئول اعلام کرد در دوران مسئولیت وون، این سازمان «اعتماد شهروندان را از دست داد» و نقش این دستگاه برای حفظ امنیت ملی نیز «به طور جدی آسیب دید».
 
دادگاه افزود این فرد علاوه بر زندانی شدن، امتیازات و جایگاه دولتی خود را از دست می‌دهد.
 
وون در ۹ مورد اتهامی از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ از جمله استفاده از منابع مالی سرویس ملی اطلاعات برای پرداخت رشوه به لی میونگ-باک، رئیس جمهور محافظه‌کار سابق، و به خدمت گرفتن غیرنظامیان برای تولید محتوای آنلاین به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی به نفع دولت لی، مجرم شناخته شد.
 
او به طور جداگانه در سال ۲۰۱۸ در ارتباط با دستور دادن به مقامات سرویس ملی اطلاعات برای تبلیغات آنلاین علیه رقیب اصلی پارک گون-هه، رئیس جمهور محافظه‌کار مخلوع در انتخابات سال ۲۰۱۲، به چهار سال حبس محکوم شد.
 
سازمان جاسوسی کره جنوبی اغلب به سوءاستفاده از قدرت خود برای مداخله در امور سیاسی در دوران پارک و لی، دو رئیس جمهور محافظه کار سابق، متهم شده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان    ،تاریخ انتشار:   18 بهمن    1398،کدخبر: 7238451 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین