پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۶۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در بازار دارای نوسان بوده که دلایل این نوسانات به عوامل مختلفی برمی گردد که از جمله عوامل متغیرهای کلان اقتصادی همانند نرخ ارز ، سیاست های پولی ، قدرت خرید مصرف کننده ،نرخ تعرفه گمرکی ، صادرات و … و همچنین عوامل درون بخش کشاورزی است که از جمله مهمترین آنها می توان به سامانه های مدیریتی محصول مانند زنجیره ارزش ، قیمت نهاده ها، وضعیت واسطه گری محصول در بازار، تغییرقیمت کالای جانشین و مکمل اشاره نمود.
شعارسال:  آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در بازار دارای نوسان بوده که دلایل این نوسانات به عوامل مختلفی برمی گردد که از جمله عوامل متغیرهای کلان اقتصادی همانند نرخ ارز ، سیاست های پولی ، قدرت خرید مصرف کننده ،نرخ تعرفه گمرکی ، صادرات و … و همچنین عوامل درون بخش کشاورزی است که از جمله مهمترین آنها می توان به سامانه های مدیریتی محصول مانند زنجیره ارزش ، قیمت نهاده ها، وضعیت واسطه گری محصول در بازار، تغییرقیمت کالای جانشین و مکمل اشاره نمود.

در مطالعات تجربی و بررسی های کارشناسی مشخص شده که فرآیند توزیع و انتقال محصول از تولیدکننده تا مصرف کننده، بیشترین سهم را در افزایش قیمت محصول در بازار داشته است. به عبارتی سهم عوامل توزیع و فروش در حاشیه بازار بیشتر از دیگر بازیگران زنجیره ارزش است.

عملیات و فرآیندهایی که در مسیر بازاررسانی محصولات کشاورزی روی آنها صورت می گیرد تا از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسند؛ از قبیل انبارداری، حمل و نقل، بسته بندی؛ موجب ایجاد ارزش افزوده روی این محصولات و در نتیجه اختلاف قیمتی بین قیمت دریافتی تولیدکننده و قیمت پرداختی مصرف کننده می شود. این شکاف قیمت را حاشیه بازاریابی (Marketing Margin) می گویند. این شکاف قیمت اگر حاصل ایجاد ارزش افزوده و خلق ارزش باشد، قابل قبول است اما اگر به دلیل ناکارآمدی بازار باشد، هزینه اضافی را به مصرف کننده تحمیل می نماید.

در خصوص گوشت مرغ ، تولید کننده مرغ گوشتی با تهیه نهاده ها و مدیریت تولید، مرغ زنده را تولید و به کشتارگاه ارسال تا تبدیل به گوشت مرغ شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری تی نیوز  ،تاریخ انتشار: 19   بهمن    1398،کدخبر:   152341936،www.tnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین