پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کل کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل‌ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است.

شعارسال: الماسی با اشاره به اینکه شهرهای شمالی کشور عمدتا بدون سیستم تصفیه فاضلاب هستند ، گفت: ساختار شهری این مناطق به صورتی است که امکان اجرای سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌ها با هزینه پایین وجود ندارد. بنابراین راه اندازی سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در این شهرها پر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای راه اندازی سیستم فاضلاب در شهرها با همکاری بخش خصوصی سیاست‌هایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در جنوب کشور هم حدود 8 تا 10 نقطه شهری سیستم تصفیه فاضلاب دارند ولی عمده نقاط بالای 3000 نفر ، فاقد این سیستم هستند.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست در ادامه با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کل کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل‌ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است. همچنین در دولت یازدهم در این زمینه همکاری بین بخشی سازمان محیط زیست با وزارت نفت و صنایع پتروشیمی تقویت شده است که در کاهش روند آلودگی نفتی اثرگذار بوده است.

مدیرکل دفتر بررسی‌آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه اخیرا شاهد چند حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی‌ها بوده‌ایم، گفت: این حوادث این موضوع را روشن می‌کند که بعد از خصوصی‌سازی پتروشیمی‌ها ضرورت دارد مدیریت این صنایع در زمینه HSE، منابع مالی و نیروی انسانی بیشتر شود.

الماسی با تأکید بر اینکه در زمینه تقویت HSE تعاملات سازنده‌ای با وزارت نفت شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: شرکت صنایع ملی پتروشیمی پایلوتی را در زمینه HSE شروع کرده‌اند که به منظور ارتقای عملکرد صنایع این اقدامات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد حوادث نشت نفتی کمتر از سال 92 بوده است، تصریح کرد: در سال 94، تعداد حوادث بیشتر از 5 حادثه نبوده در حالی که در سال 90 و 91 تعداد این حوادث نشت نفتی بالا بوده است، این موضوع نشانگر افزایش کنترل‌ها در این زمینه است. در سال 95 نیز هنوز هیچ حادثه‌ای در زمینه نشت نفتی گزارش نشده است و امیدواریم با آموزش‌هایی که صورت می‌گیرد، حوادث آلودگی نفتی بیش از پیش کاهش یابد.

مدیرکل دفتر بررسی‌ آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با وقوع حوادث آلودگی نفتی همکاری‌های منطقه‌ای وجود دارد، گفت: امسال مانور منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی نفتی برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 31 مرداد 1395، کدمطلب: 95050119868 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین