پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
محمدباقر قالیباف با انتشار توییتی نوشت: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصین در کمیسیون‌ها نباید زینتی باشد. تدوین سازوکاری مشخص برای الزام کمیسیون‌ها به استفاده از نظرات تخصصی، خروجی مجلس را دقیق‌تر خواهد کرد. نباید با اطلاعات اجمالی در یک حوزه تخصصی و یک بله و خیر، زندگی مردم را زیر و رو کرد.
شعارسال: محمدباقر قالیباف با انتشار توییتی نوشت: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصین در کمیسیون‌ها نباید زینتی باشد. تدوین سازوکاری مشخص برای الزام کمیسیون‌ها به استفاده از نظرات تخصصی، خروجی مجلس را دقیق‌تر خواهد کرد. نباید با اطلاعات اجمالی در یک حوزه تخصصی و یک بله و خیر، زندگی مردم را زیر و رو کرد.
 
نیمی از مردم ایران یک ریال هم وام نگرفته‌اند
 
سعید جلیلی، شامگاه یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم انقلابی اصفهان که به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: یکی از افتخاراتی که در این دوره نصیب ملت ایران شده است توفیق رابطه معنوی با خداوند و علاقه به خاندان نبوت به‌ ویژه حضرت زهرا (س) است که در این چند دهه گذشته شدت آن عمیق‌تر هم شده است.
 
بنا بر گزارش فارس، وی ادامه داد: ملت ما این افتخار و توفیق را پیدا کرد که این پیام را پس از قرن‌ها به گوش جان بشنود و به این پیام لبیک گوید و به این نتیجه برسد که اگر جهاد را مبنای عمل خود قرار دهد چگونه عزتی به دست خواهد آورد، نمونه این عزت برای شهید سردار سلیمانی نمایان شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این مسأله بسیار مهم است که کسی مثل شهید قاسم سلیمانی روستایی در پرتو این انقلاب چنان عزت و قدرتی پیدا می‌کند که رئیس کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند اعتراف می‌کند که تصمیم به هدف گرفتن این فرد گرفته‌ایم و برای مقابله با او مستأصل می‌شدند.
 
جلیلی بیان داشت: رئیس قبلی آن‌ها یعنی اوباما هنگامی‌که کارنامه عملکرد خود را که ارائه می‌کرد گفت که ما نتوانستیم با گذشت ۵ سال از حضور در سوریه موفقیتی کسب کنیم زیرا کسی مثل سلیمانی در آن‌جا حضور داشت.
 

جلیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن رسماً اعلام می‌کند که ما به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم، تنها انتخاب قوی و نقطه‌زن جواب‌گو است و این انتخاب قوی است که تحریم‌های دشمن را هدف‌گیری کرده و آن‌را بی‌تأثیر می‌کند و در این شرایط است که هر رأی یک موشک نقطه زن می‌شود البته در صورتی که درست و دقیق باشد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت زمانی می‌تواند یک مجلس قوی پدید آورد که بداند اولویت‌های ۴ سال آینده کشور چیست و چه مسائلی باید در این زمان حل شود و راه‌حل این مسائل نیز چیست.
 
وی افزود: یک نماینده مجلس اختیار دارد که راجع به چگونگی هزینه شدن بودجه که چیزی حدود ۴٠٠ هزار میلیارد تومان است تصمیم گیرد لذا رأی هر فرد به مانند یک چک سفید امضا برای چگونگی تخصیص این بودجه است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: امروز نزدیک به ۵٠ درصد از مردم ایران تا به حال حتی یک ریال هم تسهیلات بانکی نگرفتند، ۴٠ درصد مردم نیز ١٠ درصد تسهیلات بانکی گرفتند ولی ١٠ درصد دیگر به میزان ٩٠ درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و ما اگر از عدالت صحبت می‌کنیم به این مشکل جدی نیز باید توجه کنیم.
 
بذرپاش: مستقل بودن نماینده فرار از پاسخگویی است
 
مهرداد بذرپاش، طی سخنانی در برنامه «بدون توقف» با تاکید بر اینکه احزاب وقتی قدرت پیدا می‌کنند بیشتر اصالت پیدا می‌کنند تا اینکه خدمت کنند، گفت: برای همین هم در کشور کار حزبی خیلی جواب نداده است، دلیلش هم این است که احزاب به جای کارکردهای اصلی که باید انجام می‌دادند، ساختارهای‌شان اصالت پیدا می‌کرد ربطی هم به جریانی ندارد و آفتی است که وجود داشت، منتهی این ایراد هم در غیر حزبی بودن هست که وقتی کسی نماینده می‌شود تا از او سؤال می‌شود می‌گوید من که مستقلم.
 
به نوشته ایسنا وی ادامه داد: در واقع این مستقل بودن بیشتر بهانه فرار کردن از پاسخگویی شده، اگر این نماینده به مجموعه‌ای تعلق داشت به خاطر آبروی مجموعه‌اش هم که شده عملکرد بهتری از خود نشان می‌داد.
 
این فعال سیاسی همچنین در خصوص لزوم شفافیت آراء در رأی نمایندگان مجلس گفت: یکی از روش‌هایی که می‌توانیم به سمت بهبود، کاهش فساد و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها برویم همین شفافیت است، هم شفافیت در توصیه‌ها و هم آراء، هر دو خوب است، من نماینده اگر می‌خواهم توصیه‌ای برای فردی بکنم همه ببینند، شفافیت آراء هم خوب است اما فقط یک ابهام دارد و آن این است اگر بخواهیم پای شفافیت آراء درست و افراطی بایستیم، ممکن است منجر به رفتار پوپولیستی نماینده شود و به راحتی فضای رسانه‌ای بیرون نظر نماینده را تغییر دهد.
 
بذرپاش اضافه کرد: نماینده ممکن است وقتی ببیند که رسانه‌ها دارند هجمه می‌کنند طبق نظر رسانه‌ها رأی دهد، در واقع به جای اینکه با عقل و منطق، روش علمی و تحقیق رأی دهد نگاه کند ببیند که رسانه‌ها چه می‌گویند، اما با این وجود من با طرح شفافیت آراء موافقم‌ چون محاسنش بیش از معایبش است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   خبرانلاین ،تاریخ انتشار:  28 بهمن  1398،کدخبر:  1353553،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
اگر تا حالا به حرف کارشناسان و متخصصین عمل کرده بودند که وضع اقتصاد و مملکت این نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین