پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
خودروسازان دیروز چهار خودروی جدیدشان را به حیاط دولت بردند تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری رسما از تولید آنها رونمایی کند. ایران‌خودرو پژو٣٠١ و دنا توربوپلاس خود را به حیاط دولت برد. سایپا دو خودروی رُهام و یک کراس اوور جدید را برای این مراسم تا پاستور آورد. کراس اوور جدید سایپا نیم شاسی‌بلندی است که از نظر ظاهر شباهت زیادی به ‌هاچ‌بک رُهام دارد.

شعار سال: رضا رحمانی، وزیر صنعت در حاشیه این مراسم اعلام کرد که این خودروها از ‌سال آینده تولید می‌شوند و خودروسازان می‌توانند آنها را پیش‌فروش کنند.  رحمانی درباره خودروهای جدید همچنین توضیح داد: «اقدامات لازم برای پیش‌فروش این خودروها انجام شده و به ‌زودی پیش‌فروش آنها آغاز خواهد شد. خودروهای جدید ٩٠‌درصد ساخت داخل هستند و تنها بخش کوچکی از قطعات آنها از خارج تأمین می‌شود که برنامه‌ریزی برای تولید داخلی این قطعات برای امسال و سال‌های آینده انجام شده است. این خودروها با استاندارد‌های روزجهانی منطبق هستند و مصرف بنزین آنها نسبت به خودروهای قبلی به‌مراتب کمتر است.»

پژو ٣٠١
پژو ٣٠١ که قرار بود بدون حضور پژو در ایران تا پایان‌ سال٩٨ چیزی حدود ٤‌هزار دستگاه از آن تولید شود، دیروز دوباره رونمایی شد و البته هنوز تولید آن کلید نخورده است. بنا به اطلاعاتی که ایران‌خودرو منتشر کرده، موتور به کار گرفته‌شده در این خودرو از نوع EC٥ با حجم موتور ١,٦ لیتری است که نمونه به‌روزتر و بهبودیافته موتورهای TU٥ معروف است. قرار بود این خودرو در دومدل گیربکس دستی و اتومات تولید شود و گیربکس‌های آن از نوع B٤ که نمونه ارتقایافته گیربکس‌های BE باشد که هم‌اکنون در خودروی پژو ٢٠٧ دستی به کار رفته است.
ایران‌خودرو در ابتدای‌ سال ٩٨ گفته بود که قیمت پایه این خودرو حدود ٢٠٠‌میلیون تومان است که البته همان زمان این قیمت بالا با انتقادهای فراوانی مواجه شد.

دنا توربوپلاس
دنا توربوپلاس جدیدترین محصول شرکت ایران‌خودرو است که در واقع نمونه ارتقایافته‌ دنا پلاس محسوب می‌شود. پس از فروش بسیار خوب دنای معمولی در بازار داخلی، مدیران شرکت ایران‌خودرو تصمیم گرفتند تا با ایجاد تغییراتی در ظاهر این خودرو و اضافه‌کردن برخی آپشن‌ها به آن، محصولی به‌مراتب به‌روزتر و زیباتر از قبل به نام دنا پلاس را روانه بازار کنند. دنا پلاس توربو همچون سایر اعضای خانواده دنا و سمند روی پلتفرم قدیمی پژو ٤٠٥ بنا شده است؛ از همین‌رو دنا پلاس توربو از لحاظ ابعاد و اندازه تفاوت چندانی با خودروهای مذکور ندارد. با توجه به رنج قیمتی که دنا پلاس توربو در آن قرار دارد، اصلی‌ترین رقیب این خودرو BYD F٣، برلیانس H٣٣٠ و جک‌جی ٥ خواهد بود که در این میان شاید دنا پلاس توربو از چالاکی بیشتری نسبت به این رقبا برخوردار باشد اما مطمئنا در بخش امکانات و تجهیزات کفه سنگین ترازو به سمت برلیانس H٣٣٠ خواهد بود، زیرا علاوه ‌بر مجهزبودن به تمامی امکانات موجود در دنا پلاس توربو از گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک و سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز بهره می‌برد.

رُهام
رهام یک سدان جمع‌وجور شهری است که چندی پیش طی یک مراسم مجلل توسط شرکت سایپا معرفی شد. طبق ادعای مهندسین شرکت سایپا طراحی ظاهری ROHAM با الهام از شاهین ایرانی شکل ‌گرفته و اولین محصول ملی محسوب می‌شود که روی پلتفرم SP١٠٠ ساخته‌ شده است.  در بخش فنی این خودرو از یک پیشرانه ١,٦ لیتری به قدرت ١١٣ اسب بخار و به گشتاور ١٥٤ نیوتن‌متر مجهز شده است که از لحاظ فنی شباهت‌های زیادی با پیشرانه به ‌کار رفته در برلیانس‌های سری H٣٣٠ دارد. حداکثر قیمت اولیه‌ای که برای این خودرو اعلام شده بود، ٨٠‌میلیون تومان بود که حالا به نظر می‌رسد این قیمت برای رُهام در بازار جدید بیشتر شبیه یک شوخی باشد!

نیم شاسی‌بلند جدید سایپا
از نیم شاسی‌بلند سایپا اطلاعات زیادی منتشر نشده است اما گویا قرار است این خودروساز نیم شاسی‌بلند خود را با اتکا به مگاپلت‌فرم کاملا ایرانی SP۱۰۰ طراحی کرده و قرار است در‌ سال ۱۳۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه کند. مدل کراس‌اوور با استایل مشتری‌پسند و در چند تیپ با بهره‌گیری از استانداردها و امکانات روز جهانی عرضه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شهروند، تاریخ انتشار 1 اسفند 98، شماره: 1916

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
وای به روزگار خودروهای ایرانی در زمان تحریم در زمان غیر تحریم اون بود اوضاع الان که...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین