پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
ترکیه در سال ۲۰۱۹ با مجموع ۵۱.۷ میلیون میهمان و ۳۴.۵ میلیارد دلار درآمد توریستی داشته است.

شعار سال:داده‌های مربوط به توریستهای خارجی ۲۰۱۹ وزارت فرهنگ و توریسم و آمار درآمدها و مخارج توریستی ربع آخر سال سازمان آمار ترکیه منتشر شد.

بر اساس این ارقام ترکیه در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۴.۱۱ درصدی، میزبان ۴۵ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۸۶ توریست خارجی بوده است. همچنین با افزایش ۰/۹۸ درصدی ۶ میلیون و۶۸۸ هزار و ۹۱۲ هموطن ساکن خارج از کشور میهمان وطن خود شده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۵۱.۷ میلیون توریست میهمان زیباییهای ترکیه بوده است.

بر اساس این ارقام درآمد توریستی ترکیه با ۱۷ درصد افزایش به ۳۴.۵ میلیارد دلار رسیده، هر توریست به طور میانگین ۶۶۶ دلار، خرج کرده است.

در لیست کشورهایی که بیشترین توریست

با افزایش ۱۷.۶۵ درصدی ۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۶۵۷ توریست از روسیه به ترکیه سفر کرده و این کشور در صدر لیست کشورهایی قرار دارد که بیشترین توریست را به ترکیه می‌فرستند.

آلمان با ۱۱.۴۲ درصد افزایش و ۵ میلیون و ۲۷ هزار و ۴۷۳ توریست در جایگاه دوم و بلغارستان با ۱۳.۶۸ درصد افزایش و ۲ میلیون و۷۱۳ هزار و ۴۶۴ توریست در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رده‌های بعدی نیز انگلستان و ایران جای دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری TRT فارسی، تاریخ انتشار: 3 اسفند1398 ، کدخبر:www.trt.net،1351090

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین