پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه خراسان رضوی تا عصر دیروز اعلام شد و منتخبان مردم شهرستان های استان مشخص شدند، همچنین اعلام نتایج انتخابات در مشهد و کلات به ساعات پایانی شب گذشته موکول شد.
شعارسال: نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه خراسان رضوی تا عصر دیروز اعلام شد و منتخبان مردم شهرستان های استان مشخص شدند، همچنین اعلام نتایج انتخابات در مشهد و کلات به ساعات پایانی شب گذشته موکول شد. 

البته براساس آمار منتشر شده غیر رسمی که عصر دیروز انتشار یافت،  لیست ائتلاف اصولگرایان در مشهد شامل «نصرا... پژمان فر»، «سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی» ، «جواد کریمی قدوسی»، «محمدحسین حسین زاده بحرینی» و « فاطمه رحمانی» حائز اکثریت آرا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شد.

به گزارش خراسان رضوی، در این دوره از انتخابات تکلیف تمام 18 صندلی شهرستان‌های خراسان رضوی در بهارستان در مرحله اول مشخص شد و تعیین هیچ کدام از نمایندگان به دور دوم نکشید.

ائتلاف اصولگرایان پیشتاز شد، تغییر 11 نماینده فعلی شهرستان ها

همچنین بر اساس نتایج اعلام شده، از 13 نماینده منتخب شهرستان های استان 8 منتخب، نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (اصولگرایان) هستند که نامشان در لیست ائتلاف قرار گرفته بود.

بیانیه شورای ائتلاف اصولگرایان استان پس از انتخابات دوم اسفند

در همین زمینه، شورای ائتلاف خراسان رضوی در بیانیه شماره هشت خود از حضور مردم در انتخابات تشکر و قدردانی کرد. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است : «از همه دست اندرکاران اجرایی شورای ائتلاف که زمینه موفقیت فهرست مجلس و خبرگان رهبری را فراهم کردند اعم از معتمدین و فعالان حوزه و دانشگاه و تشکل‌های سیاسی و فرهنگی تقدیر و تشکر می کنیم». در این بیانیه همچنین با اشاره به نقدهای وارد شده به عملکرد شورای ائتلاف در این دوره از انتخابات آمده است : «شورای ائتلاف به زودی با آسیب شناسی شکلی و فرایندی، خود را نوسازی خواهد کرد تا بتواند ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی نیروهای انقلاب در سایه گفتمان گام دوم رهبری معظم انقلاب و توسعه چتر آن به همه ظرفیت‌ها، با تشکیل کمیته مطالبه گری و کمیته‌های تخصصی مورد نیاز برای آینده استان برنامه‌ریزی کند.

نکته قابل توجه دیگر درباره نتایج انتخابات در شهرستان ها (بدون احتساب مشهد)  این که به استثنای «هاجر چنارانی» در حوزه انتخابیه نیشابور،« احسان قاضی زاده هاشمی »از حوزه سرخس و فریمان و  همچنین «جلیل رحیمی جهان آبادی» در حوزه انتخابیه تربت جام  که نمایندگان فعلی همین حوزه ها هستند، در دیگر حوزه های انتخابیه شاهد تغییر نمایندگان فعلی هستیم.

68 درصد مشارکت در شهرستان تربت‌جام

‍ فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه تربت جام نیز در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ما اظهار کرد : از مجموع ۱۸۰هزار و ۲۶۶ آرای  صحیح ماخوذه آقای جلیل رحیمی جهان آبادی با کسب ۹۸هزار و ۲۴۸ رای از حوزه انتخابیه تربت جام ،تایباد ،باخرز و صالح آبادبه مجلس شورای اسلامی راه یافت. «مرتضی حمیدی» با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند ادامه داد: در مجموع  مشارکت مردم حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز  و صالح آباد ۶۵درصد بود و در شهرستان تربت جام ۶۸درصد مردم ‌مشارکت داشتند.

پیروزی 2 نامزد اصولگرایان در سبزوار

فرماندار ویژه سبزوار نیز درباره نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داور زن گفت: از مجموع ۱۸۳ هزار و ۱۱۱ رای صحیح ماخوذه این حوزه انتخابیه «علی اصغر عنابستانی» با ۸۰ هزار و ۲۸ رای و «بهروز محبی نجم آبادی» با ۶۷ هزار و ۵۸۲ رای بیشترین آرا را کسب کردند. «احمد برادران» افزود: در این حوزه ۲۲۵ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان سبزوار و ۱۸۰ شعبه در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در نظر گرفته شده بود.

مشارکت ۶۲ درصدی مردم جوین

فرماندار شهرستان جوین هم در گفت وگو با خبرنگارما مشارکت مردم این شهرستان را 62 درصد اعلام کرد. «حسین جمشیدی» با قدردانی از مردم ولایتمدارشهرستان جوین گفت: کل آرای ماخوذه شهرستان جوین ۲۴۱۲۷ رای بود.

65 درصد مشارکت در طرقبه و شاندیز

به گزارش خراسان، در حوزه انتخابیه چناران و بینالود نیز «حسین عباس زاده امامی» با ۲۳ هزار و ۳۱۶ رای به عنوان نماینده مردم در مجلس یازدهم انتخاب شد. همچنین  فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در گفت و گو با خبرنگار خراسان از مشارکت و حضور 65 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات خبر داد و گفت : در این شهرستان 61 شعبه اخذ رای داشتیم و تعداد آرای ثبت شده 32 هزار و 900 رای بوده است. «سید حسن حسینی» در خصوص میزان مشارکت زنان و مردان این شهرستان توضیح داد : 51 درصد شرکت کنندگان مرد و 49 درصد آن ها زن بودند و این آمار درخصوص  افرادی که رای اولی محسوب می شدند 3 هزار و 419 نفر بوده است. وی در خصوص تخلفات صورت گرفته در حوزه های انتخاباتی این شهرستان گفت : بیشترین تخلفاتی که داشتیم درباره   آرای اتوبوسی یا پذیرایی غذا مخصوصا در روستاها بود که متاسفانه تعدادی از کاندیداها از این شیوه برای اخذ رای بیشتر استفاده کرده بودند اما خوشبختانه با هماهنگی که ما با دادستان شهرستان داشتیم با حضور در شعب اخذ رای در همان جا با این تخلفات برخورد شد و اجازه انحراف در کار داده نشد. فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز تعداد تخلفات صورت گرفته در سطح حوزه های انتخاباتی این شهرستان را شش مورد اعلام کرد که با اقدام و حضور به موقع دادستانی و فرمانداری این شهرستان جلوی تخلفات گرفته و با عوامل آن برخورد قانونی انجام شده است.

دیدار منتخب حوزه انتخابیه تربت حیدریه با فرماندار

در حوزه انتخابیه تربت حیدریه نیز «محسن زنگنه» با ۵۶ هزار و ۷۰۶ رای به عنوان نماینده مردم این حوزه در مجلس یازدهم انتخاب شد. وی صبح دیروز پس از پیروزی در رقابت انتخاباتی، با فرماندار تربت حیدریه دیدار و از مردم و همچنین عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات تقدیر کرد. «علی رستمی» فرماندار تربت حیدریه نیز در این دیدار گفت : رمز توسعه، وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین است. وی افزود: با تعاملات شکل گرفته این شهرستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و در این راستا همچون گذشته ارتباط و همیاری ما با نماینده منتخب مردم  تنگاتنگ و صد در صدی خواهد بود.

حجت الاسلام «جواد نیک بین» نماینده کاشمر شد

با پایان یافتن  شمارش رسمی آرای 227 صندوق اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن نیز فرمانداری کاشمر با انتشار فرم 78 نتایج انتخابات را در این حوزه انتخابیه اعلام کرد. به گزارش خراسان رضوی، بر اساس اعلام فرماندار کاشمر از مجموع 126 هزار و 696 رأی ماخوذه صحیح، «حجت الاسلام جواد نیک بین» با کسب 29 هزار و 487 رأی به عنوان نماینده مردم خطه ترشیز انتخاب شد. همچنین رضا جلالی با کسب 26 هزار و 860 رأی و محمد رضا خباز با کسب 26 هزار و 801 رأی، در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

مشارکت 63 درصدی در گناباد و بجستان

فرماندار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه گناباد و بجستان نیز گفت : محمد صفایی دلویی با کسب 23 هزار و 607 رای به عنوان نماینده مردم  شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. «حامد قربانی»  در گفت وگو  با خبرنگار ما افزود: 55 هزار و 421نفر در شهرستان های گناباد و بجستان شرکت کرده اند و میزان مشارکت در انتخابات 63 درصد بود.

مشارکت در فریمان،  60 درصد

فرماندار فریمان هم گفت: «سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی» به عنوان ‌نماینده حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه ‌در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد‌. عباسعلی صفایی افزود : از مجموع 116 هزار و 402 رای ماخوذه، سید احسان قاضی زاده هاشمی با 56 هزار و 454 رای و سید هادی طباطبایی با 27 هزار و 203 رای بیشترین آرا را در این حوزه انتخابیه کسب کردند.

در این دوره از انتخابات 60درصد از افراد واجد شرایط در انتخابات مشارکت داشتند. رئیس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار نیز گفت: حجت الاسلام اکبر احمد پور با کسب 62.92 درصد  آرا به عنوان نماینده این شهرستان‌ها در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. «حسین سنجرانی» به ایرنا گفت : از مجموع ۱۰۱ هزار و ۶۹۳ رای صحیح در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار حجت الاسلام اکبر احمد پور با کسب ۶۳ هزار و ۹۹۴ رای به عنوان منتخب حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

مشهد و کلات

براساس اخبار غیر رسمی تا ساعت ۲۰ شب گذشته
نمایندگان  منتخب(به ترتیب از راست به چپ) :  «نصرا... پژمان فر»، «امیر حسین قاضی زاده هاشمی» ، «جواد کریمی قدوسی»، «محمدحسین حسین زاده  بحرینی» و « فاطمه رحمانی»
 
نیشابور و فیروزه

از مجموع ۱۹۶ هزار و ۹۵۴ رای ماخوذه
نمایندگان  منتخب:
«احسان ارکانی»:   ۷۳ هزار و ۸۱۸ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
 «هاجر چنارانی»:   ۴۷ هزار و ۸۳۹ رای (اصولگرا)
منبع: خراسان
 
 فریمان، سرخس و بخش های احمد آباد و رضویه

از مجموع ۱۱۶ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه
نماینده منتخب: «سید احسان قاضی زاده هاشمی»: 
 ۵۶ هزار و ۴۵۴ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم : «سید هادی طباطبایی»، ۲۷ هزار و ۲۰۳ رای
منبع: ایرنا
 
تربت جام، تایباد و باخرز

از مجموع ۱۸۰ هزار و ۲۶۶ رای ماخوذه
نماینده منتخب:  «جلیل رحیمی جهان آبادی»:
 ۹۸ هزار و ۲۴۸ رای (مورد حمایت ائتلاف جبهه  «اعتدال شرق کشور و جبهه متحد مستقلین ایران» و حزب «اعتدال و توسعه»)
نفر دوم :  «غلامرضا اسداللهی»، ۴۱ هزار و ۸۹۹ رای
منبع: ایرنا
 
تربت حیدریه، مه ولات و زاوه

از مجموع ۱۴۰ هزار و ۹۳۴ رای شمارش شده
نماینده منتخب:  «محسن زنگنه»:
 ۵۶ هزار و ۷۰۶ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم : «سعید باستانی»، ۴۶ هزار و ۲۶۶ رای
منبع: ایرنا
 
 خواف و رشتخوار

از مجموع ۱۰۱ هزار و ۶۹۳ رای صحیح
نماینده منتخب:  حجت الاسلام «اکبر احمدپور»:
 ۶۳ هزار و ۹۹۴ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم : «امیر توکلی رودی»، ۳۰ هزار و ۷۲۳ رای
منبع: ایرنا
 
 درگز

از مجموع ۳۴ هزار و ۵۲۷ رای ماخوذه
نماینده منتخب:«حسن رزمیان مقدم»: 
۹ هزار و ۱۸۴ رای (مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری)
نفر دوم : «حامد بیهقی»، ۸ هزار و ۷۱۷ رای
منبع: ایرنا
 
 سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن

از مجموع ۱۸۳ هزار و ۱۱۱ رای صحیح ماخوذه
نمایندگان  منتخب:
«علی اصغر عنابستانی»:  ۸۰ هزار و ۲۸ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
«بهروز محبی نجم آبادی»:   ۶۷ هزار و ۵۸۲ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
منبع: ایرنا
 
 چناران و بینالود

از مجموع ۳۲ هزار و ۹۰۰ رای ثبت شده
نماینده منتخب: «حسین عباس زاده امامی»: 
۲۳ هزار و ۳۱۶ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم :  «ابراهیم گلمکانی»: 18 هزارو ۸38 رای
منبع: خراسان
 
 قوچان و فاروج

از مجموع ۹۵ هزار و ۹۸۷ رای صحیح ماخوذه
نماینده منتخب:  «علی آذری»:
  ۴۴ هزار و ۳۳ رای (نامزد مستقل)
نفر دوم :  «هادی شوشتری»، ۱۵ هزار و ۳۲۷ رای
منبع: خراسان
 
 کاشمر، خلیل آباد ، بردسکن و کوهسرخ

از مجموع ۱۳۴ هزار و ۷۹۷ رای ماخوذه صحیح
نماینده منتخب:  حجت الاسلام «جواد نیک بین»:
 ۲۹ هزار و ۴۸۷ رای(نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم : «رضا جلالی»، ۲۶ هزار و ۸۶۰ رأی
منبع: فرم شماره ۷۸ حوزه انتخابیه
 
گناباد و بجستان

از مجموع ۵۵ هزار و ۴۲۱ رای ماخوذه
نماینده منتخب:  «محمد صفایی دلویی»:
  ۲۳ هزار و ۶۰۷ رای (نامزد ائتلاف اصولگرایان)
نفر دوم : «علیرضا جاوید عربشاهی»، ۱۱ هزار و ۲۸۷ رای
منبع: فرم شماره ۷۸ حوزه انتخابیه
 
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان      ،تاریخ انتشار: 4  اسفند 1398،کدخبر:    689401،www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین