پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۸۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
روزنامه «العرب» نزدیک به عربستان سعودی که در لندن منتشر می شود، نوشت: مجامع سیاسی یمنی، شلیک موشکهای بالستیک حوثی ها به سمت شهر ینبع عربستان واقع در ساحل دریای سرخ را پیام مستقیم ایران، پس از سفر وزیر خارجه امریکا به ریاض و اظهارات او در مورد ایستادن در کنار عربستان، برای مقابله با ایران، می دانند.

شعار سال: در ادامه این مطلب آمده است: این اولین تنش زایی حوثی ها در این ابعاد، از زمان شروع مذاکرات رسمی بین ریاض و حوثی ها، محسوب می شود. به عقیده تحلیلگران، هدف از شلیک این موشکها به خاک عربستان، انتقال دو پیام بود، که اولی پیام ایران، مبنی بر تلاش برای تحریک سعودیهاست و دومی، به مثابه پاسخ مستقیم حوثی ها به تشدید اقدامات مربوط به جلوگیری از قاچاق سلاح برای آنها، از طریق گذرگاه استان المهره است.

نجیب غلاب، تحلیلگر سیاسی مسائل یمن، در گفتگو با العرب خاطر نشان می کند که تنش زایی اخیر حوثی ها، رابطه محکمی با تحولات مربوط به درگیری ها بین آمریکا و ایران داشته و نشان دهنده تناقض کلی بین تعهدات حوثی ها در اتاق های بسته و رفتارهای عملی شان است.

در رابطه با زمان بندی حمله حوثی ها، غلاب می گوید: پس از ترور سردار سلیمانی، و کشف شبکه های قاچاق سلاح از سوی آمریکا، حوثی ها انجام عملیات باجگیری در داخل و خارج با هدف خروج از تنگنا حداقل در برابر آمریکایی ها را در پیش گرفتند.

علاوه بر اینکه گزارش های سازمان ملل حاکی از آن است که عمان به گذرگاه اصلی تجهیز حوثی ها تبدیل شده است و در این رابطه، مسقط از ارائه جزئیات بیشتری در مورد شخصیتهایی که در این زمینه فعالیت دارند، خودداری نموده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 6 اسفند  98، کد مطلب: 531296: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
دم عمان گرم که انقدر باهوش بازی میکنه که کسی نمی تونه دستش رو بخونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
دم عمان گرم که انقدر باهوش بازی میکنه که کسی نمی تونه دستش رو بخونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین