پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: با پیگیری دادستان تهران، فردی یونانی که ۲۸ میلیون یورو از منابع شرکت ملی نفتکش را به مدت ۳ سال در اختیار داشته دستگیر شده است.

شعار سال: محمود اسلامیان در نشست خبری با بیان اینکه ما در دو حوزه عمده فعال هستیم، گفت: یکی از این حوزه ها بیمه و بازنشستگی و دیگری حوزه اقتصادی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه اقتصاد صندوق تابع مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: ما در ۲ سال اخیر اقدامات متعددی را به ویژه درباره کلیات اقتصادی برای برون رفت از مشکلات انجام داده ایم. در وهله اول ساماندهی مشخصی نداشتیم.

اسلامیان تصریح کرد: ثروت صندوق ۲۰ هزار میلیارد است که طی چند دهه اخیر در قالب شرکت های مختلف در صندوق وجود دارد. ما به علت نبود ساماندهی تخصصی با مطالعات کارشناسانه ۶ هلدینگ تخصصی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: این هلدینگ ها شامل انرژی، گردشگری و حمل و نقل، صنعت و معدن، مواد غذایی، کشاورزی، ساختمان و عمران و حوزه بیمه و مسائل بانکی و بازار سهام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور افزود: ما برای ایجاد ستاد از هیئت امنا مجوز گرفتیم و در اکثر هلدینگ ها شاهد نظم و افزایش بهره وری هستیم. هدف این هلدینگ ها کسب سود است و می خواهیم با توسعه آن در جهت توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال گام برداریم.

اسلامیان با اشاره به افزایش سود صندوق بازنشستگی گفت: در سال ۹۲ سود شرکت ۸۰۰ میلیارد بود که این عدد در سال ۹۳ به ۱۲۰۰ میلیارد افزایش یافت، یعنی سود ۳۵ درصدی. در سال ۹۴ نیز شاهد افزایش این سود به ۱۵۰۰ میلیارد بودیم و امیدواریم در سال ۹۵ هم شاهد این افزایش باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور توضیح داد: کاری که کردیم این بود که با وجود فضای رکود در کشور در حوزه بهره وری تمرکز کرده که سود شرکت بیانگر عملکرد این مجموعه ها است.

وی با اشاره به یک سری منابعی که از شرکت خارج شده بود، گفت: این منابع که در سالهای اخیر از شرکت خارج شده بود به کمک دادستان بازگشته است.

اسلامیان اضافه کرد: اخیراً یک فرد یونانی که در جریان معاملات مربوط به منابع شرکت ملی نفتکش از اوایل سال ۹۲ میزان ۲۸ میلیون یورو از منابع را در اختیار داشت و تحویل نداده بود، توسط دادستان تهران بازداشت شده و امیدواریم ۲۸ میلیون یورو که در ۳ سال اخیر مسکوت مانده، از طریق دستگاه قضایی به بیت المال بازگردد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به تعداد بازنشستگان کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۹۰ هزار بازنشسته داریم که با افراد تحت تکلفشان این عدد به ۲ میلیون نفر می رسد. بیش از نیمی از این بازنشستگان هم مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است.

*تورم، قدرت خرید بازنشستگان را کاهش می دهد

وی با بیان اینکه این بازنشستگان ۲ مسئله مهم دارند، گفت: موضوع اول این است که وقتی تورم زیاد می شود، قدرت خرید آنها کاهش می یابد. خوشبختانه یکی از اقدامات قابل تقدیر دولت یازدهم کاهش تورم بوده که توانسته مشکلات متعددی از بازنشستگان را مرتفع کند.

اسلامیان اضافه کرد: سال ۹۱ میزان تورم ۳۰.۵ درصد بوده اما افزایش حقوق ۱۵ درصد بوده است که همین موضوع قدرت خرید را بسیار کاهش می داده است اما از سال ۹۳ تورم کاهش یافته و می توان ادعا کرد افزایش حقوق و میزان تورم حداقل برابر بوده است.

اسلامیان تصریح کرد: در سالهایی که اوج تورم در کشور را شاهد بودیم، ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافته بود که این موضوع آسیبی بسیار جدی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور افزود: موضوع دوم جبران تفاوت حقوق بازنشستگان طی سنوات مختلف است. در همین زمینه ما ۶۰۰ میلیارد اختصاص داده ایم تا بتوانیم حقوق های کمتر را با ضریبی افزایش دهیم.

وی با اشاره به دیگر خدماتی که برای بازنشستگان پیش بینی شده است، گفت: امسال هزار میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی است که توسط صندوق باید پرداخت شود و درصد کمک های درمانی را افزایش داده ایم.

اسلامیان با اشاره به یکی از اقدامات مهم توسط صندوق گفت: پیش از این پرداخت حقوق بازنشستگان به صورت غیر مستقیم بود. یعنی حقوق را از خزانه می گرفتیم و به دستگاه های مرتبط واریز می کردیم و بازنشستگان حقوقشان را از دستگاه ها می گرفتند. این روند تاخیری گاه تا ۱۰ روز را ایجاد می کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور توضیح داد: اکنون با تلاش هایی که صورت گرفته است، حقوق بازنشستگان در ۲۸ استان به صورت مستقیم پرداخت می شود و ۳ استان دیگر تا آخر شهریورماه پرداخت حقوقشان به صورت مستقیم خواهد بود. یعنی به محض تعیین اعتبار، حقوق به حساب بازنشستگان واریز می شود و در این شیوه شاهد صرفه جویی ۵ تا ۱۰ روزه هستیم.

اسلامیان اضافه کرد: ما امسال ۵ هزار سهمیه عتبات قرار دادیم و ۲۵۰ هزار وام قرض الحسنه مشخص کرده ایم که میزان آن نسبت به سه سال قبل ۵ برابر شده است.

وی در خاتمه با اشاره به افتتاح ۹ خانه امید در مهرماه گفت: این خانه های امید در شهرهای بزرگ طراحی و ساخته شده و می شود و اداره اش توسط بازنشستگان صورت می گیرد. ما تاکنون ۲۷ خانه امید با برنامه های متنوع تفریحی و فرهنگی را افتتاح کرده بودیم که با افتتاح ۹ خانه امید جدید تعداد آنها به ۳۶ عدد می رسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395، کد مطلب: 3749344:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین