پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
عدم‌همراهی بخش قابل‌توجهی از هنرمندان با مردم در شرایط سخت امروز، این سؤال را ایجاد می‌کند: نقش آنان در همدلی کردن و روحیه دادن به مردم چیست؟

شعار سال: نقش هنرمندان چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی و متن جامعه در شرایط بحرانی بسیار مهم است.

هنرمندان مردمی همان‌طور که در زمان شادی و خوشی باید همراه مردم باشند، در روزهای سخت و تلخ نیز باید همدل ملّت باشند. همان‌طور که انتقادات و اعتراضات را سلبریتی‌ها پوشش می‌دهند و در پیشانی گله‌مندی از مسئولین و سیستم نقش‌آفرینی می‌کنند، باید زمانی که مردم به همراهی و هم‌فکری نیاز دارند نیز نقش خود را ایفا کنند.

این روزها که ویروس کرونا در تمام دنیا در حال کشتن و تهدید مردم دنیا است، برخی از هنرمندان جهان خصوصاً هنرمندان چینی که ویروس کرونا از سرزمین آنان به دنیا سرایت کرده است، مسئولانه اقدام به فعالیت‌های مدنی زیبا و انسان‌دوستانه‌ای کردند، مثلاً بازیگر شهیر چینی فیلم‌های رزمی، یعنی جکی چان گفت که به کسی که بتواند واکسن این ویروس را پیدا کند، مبلغ یک میلیون یووان پرداخت می‌کند یا کارگردان اسکاری انگل نیز در گفت‌وگویی اشاره کرده است که او نیز چنین مبلغی را برای تشویق حل این معضل پرداخت خواهد کرد.

میان هنرمندان ما البته برخی از فعالیت‌های پزشکان، پرستاران و مسئولین بهداشتی و درمانی کشور تشکر کردند و قدردان زحمات آنان شدند، اما هجم این پست‌ها در مقابل پست‌های بی‌ربط و روزمره و یا انتقادی نسبت به وضعیت کشور قابل قیاس نیست.

این خلوص و عدم طلبکاری هنرمندانی که برای حل مشکل مردم خود و جهان این‌چنین بی‌ادعا حاضرند مبلغ سنگینی را پرداخت کنند کنار هنرمندانی که از مبالغ هنگفت برای واریز به حساب فرزندشان در آن سوی دنیا حرف می‌زنند مایه شرمساری است.

به‌نظر می‌رسد که جا دارد برخی از هنرمندان فعال در فضای مجازی ما نیز نگاهی داشته باشند به فعالیت هنرمندانی که با نگاه انسانی و زیبا به خود و جهان پیرامون، انسانیت و شرافت را تبلیغ می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که برخی از هنرمندان باید از آنان الگوی مطلوبی برای فعالیت‌های خود در فضای مجازی بگیرند.

امیددادن به مردم و نشر آموزش‌های لازم و صحیح، حداقل کاری است که در چنین شرایطی می‌توان کرد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10اسفند1398 ، کدخبر: 2213190: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین