پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
در تازه‌ترین اتفاقات کرونا بر برنامه‌های تلویزیونی هم تاثیرگذار شده است و مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما خبر داده که چند برنامه مهم این شبکه بدون حضور تماشاگران ضبط خواهد شد.

شعار سال: کرونا همچنان که در کشور گسترش پیدا می کند و تاثیرات خود را نیز بر سایر بخش‌های کشور می گذارد. هفته قبل در دو گزارش از تعطیلی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور گزارش‌هایی را منتشر کردیم. همچنان که در جریان هستید تا آخر هفته جاری نیز تعطیلی برنامه های فرهنگی‌-هنری تمدید شده است. در تازه‌ترین اتفاقات کرونا بر برنامه‌های تلویزیونی هم تاثیرگذار شده است و مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما خبر داده که چند برنامه مهم این شبکه بدون حضور تماشاگران ضبط خواهد شد.

حذف خندوانه با غم‌نامه‌های رامبد
یکی از مهم‌ترین اتفاقات امسال عدم پخش خندوانه در نوروز آتی است؛ اتفاقی که خیلی‌ها امید به پخش آن داشتند. بعد از حواشی حضور رامبد جوان در کانادا، بسیاری تصور می‌‌کردند صداوسیما با وی قطع همکاری خواهد کرد ولی با این حال مدیران صداوسیما در تصمیمی درست شرایط ادامه همکاری با جوان را مهیا ‌کردند که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر هم همراه شد؛ با این حال رامبد جوان به دلایلی شروع خندوانه را به تاخیر می‌انداخت. شیوع ویروس کرونا اما گویا بهانه خوبی برای رامبد جوان بود تا فعلا پرونده خندوانه را برای سال آتی ببندد، هر چند متنی که منتشر کرده نشان می‌دهد اتفاقات ماه‌های گذشته هم در این تصمیم موثر بوده است. وی نوشت: ««فصل جدید خندوانه بماند برای روزهایی که بی‌دغدغه‌تر زیر یک ‌سقف جمع می‌شویم. بماند برای روزهایی که با خیال آسوده، نفس عمیق می‌کشیم. بماند برای روزهایی که اگر یکی از ما عطسه کرد، دیگران با صدای بلند به او بگویند: عافیت باشه. بماند برای روزهایی که من و گروهم هم دل خوش داشته باشیم که بخواهیم با شما تقسیم کنیم. بماند برای روزهای بهتر. خندوانه بماند برای روزهایی دورتر. به امید عافیت، سعادت و همدلی. دلتنگ شما، رامبد جوان.» هنوز مشخص نیست برخورد مدیران صداوسیما با این رفتار نابخردانه رامبد جوان چگونه است و اساسا با این وضعیت خندوانه به تلویزیون بازخواهد گشت یا نه؟


عصر جدید بدون تماشاگر
همچنان که پیش‌بینی می‌شد برنامه عصر جدید از جمله برنامه‌های اصلی شبکه سه سیما در نوروز خواهد بود، با این حال حضور پرتعداد تماشاگران در این برنامه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی مایه نگرانی همه در خصوص شیوع کرونا شده بود. حالا گویا مدیران این شبکه در تمهیدی اعلام کرده‌اند فصل جدید عصر جدید قرار است بدون تماشاگر روی آنتن برود؛ اتفاقی که احتمال زیاد از جذابیت این برنامه خواهد کاست. محمدرضا نجارزاده، مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما در این خصوص گفته است: «تاکنون دو قسمت از برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی بدون تماشاگر ضبط شده است» و هنوز مشخص نیست که روال آتی این برنامه‌ها چه خواهد شد اما آنچه قطعی است فعلا تماشاگران در برنامه‌های ضبطی صداوسیما راه نخواهند داشت تا راه هرگونه انتقال و گسترش ویروس بسته شود.

رشیدپور نیامده، رفت
یکی از مهم‌ترین غافلگیری‌ها حذف برنامه رشیدپور بابت کرونا بود. نجارزاده درباره این برنامه گفته است: «تولید برنامه «اتفاق» رضا رشیدپور فعلاً متوقف شده است. نجارزاده با اشاره به تعداد بالای تماشاگر برنامه تازه «اتفاق» و اهمیت حضور این تماشاگران گفت: برنامه «اتفاق» با اجرای رضا رشیدپور حدوداً ۷۰۰ تماشاگر دارد و حضور تماشاگر در برنامه‌های بیگ‌پروداکشنی مثل «عصر جدید» و «اتفاق» دوچندان اهمیت دارد. با این حال بحث سلامت مردم مهم‌تر است.» و حالا رشیدپور را باید رفته حساب کرد؛ تا وقتی کرونا هست. وی که در تبلیغات برنامه «اتفاق» مانور بسیاری می‌داد حالا باید به امید کرونا بنشیند و امید داشته باشد که هر چه سریع‌تر زحمت را کم کند؛ البته رشیدپور که در ماجرای سقوط هواپیما خود را کنار مردم دانسته بود و پیش‌بینی می‌شد از صداوسیما کناره‌گیری کند، با این حال بازگشت وی با یک برنامه جدید بعد از آن موضع‌گیری عجولانه باعث حرف و حدیث‌هایی درباره ثبات فکری وی در یک فعالیت حرفه‌ای شد.
در شرایطی که مهران مدیری در برنامه دورهمی همچنان تماشاگران را حفظ کرده است اما مسابقه استعدادیابی «میدون» و مسابقه «پنج‌ستاره» و «ایران» و «دست‌فرمون» و برنامه «بدون توقف» در قسمت‌های جدید بدون تماشاگر ضبط می‌شوند. کامبیر دیرباز مجری مسابقه دست‌فرمون هم به تسنیم گفته است: نباید در این شرایط آنتن را خالی بگذاریم؛ بالاخره خانواده‌ها که در خانه مانده‌اند نیاز به سرگرمی دارند. حضورمان در این روزها حساس‌تر است و به این نتیجه رسیدیم که هر طوری هست نباید برنامه را رها کنیم، تا اینجا رها نکردیم و ان‌شاءالله تا فینال خواهیم رفت. از تماشاچی‌ها عذرخواهی کردیم و بدون حضور آنها و با رعایت مسائل بهداشتی کار را جلو می‌بریم و خدا را شکر می‌کنم که هیچ‌کدام از دوستان پشت‌صحنه بیمار نشده‌اند. اگر پشت هم باشیم حتماً می‌توانیم از این بحران بگذریم. بارها در شرایط سخت نشان داده‌ایم وقتی ملتی پشت هم هستند همه بحران‌ها از بین می‌روند و این بار هم این اتفاق خواهد افتاد. یک مقداری در روزهای ابتدایی فرصت‌‌طلبی و سودجویی عده‌ای، جامعه را آزرده‌خاطر کرد اما الآن می‌بینیم که همه به هم کمک می‌کنند و روحیه می‌دهند. مقداری فضای مجازی اضطراب می‌دهد اما احساس می‌کنم دست شایعاتش رو شده است و هرکسی هرچیزی را باور نمی‌کند. مردم به آن دانش رسیده‌اند که چه‌چیزهایی را باور کنند. مطمئنم نهایتاً تا 20 روز دیگر با گرم‌‌شدن هوا، نه‌تنها ایران بلکه همه دنیا نفس راحتی می‌کشند و این بیماری از بین خواهد رفت.

سریال‌سازی ادامه دارد
هرچند اکثر مسابقات صداوسیما بدون تماشاگر شده است اما نگرانی از تعطیلی سریال‌ها و خالی ماندن آنتن شبکه هم از دغدغه مدیران رسانه ملی است، با این حال از ظواهر امر برمی‌آید که سریال‌های صداوسیما برای ایام نوروز به موقع به سرانجام خواهد رسید؛ مساله‌ای که محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما هم بر آن تاکید کرده است: «در این ایام سخت همکاران عزیزم در خبر، تولید و تأمین برنامه‌های مختلف و بازیگران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان مطرح کشور که با تمام وجود در حال تهیه سریال‌های مهم سیما هستند، باوجود تهدیدات این ویروس منحوس و ویروس‌های ناجوانمرد رسانه‌ای، به ‌عشق مردم و ایران اسلامی ایستاده‌اند و به ‌پیش می‌روند. در مقابل این همه بزرگی و همت شما برادران و خواهران بزرگوارم سر تعظیم فرود می‌آورم.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه صبح نو،تاریخ انتشار:12اسفند1398،کد خبر:36363،sobhe-no.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
همینجوریش هم تلویزیون به درد نمی خورد چه برسه به حالا با این وضعیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین