پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
شیوع ویروس کرونا جدا از مشکلات و معضلاتی که برای افراد مختلف در جامعه ایجاد کرده است و چالشی که در بحث فعالیت های اجتماعی درگیر آن هستیم عاملی شد که با تصمیم مسئولین مرتبط به تعطیلی مدارس برای سلامت أانش آموزان و معلمان نیز کشیده است.
شعارسال: شیوع ویروس کرونا جدا از مشکلات و معضلاتی که برای افراد مختلف در جامعه ایجاد کرده است و چالشی که در بحث فعالیت های اجتماعی درگیر آن هستیم عاملی شد که با تصمیم مسئولین مرتبط  به تعطیلی مدارس برای سلامت أانش آموزان و معلمان نیز کشیده است.
 
مسئله ای بغرنج که ذهن بسیاری از خانواده های ایرانی را درگیر خود کرده است و شاید گوشه ای از دغدغه خانواده ها به این مسئله برگردد که در این سال تحصیلی  شاید چیزی عاید دانش آموزان نشود و...
 
اما در این میان تلویزیون جدا از ماموریت های مرسوم رسانه ای اش در حوزه اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی سازی و... برای افراد مختلف که این روزها بیشتر زمانشان را در اتفاقا درخانه سپری می کنند  ، مسئولیتی جدید نیز به کارکردهای روزانه اش اضافه شده است.
 
 با تصمیمی دلگرم کننده و فکورانه مدیران سیما و شبکه آموزش، این شبکه  با وسواس و حساسیت وصف ناپذیر برنامه های عادی اش را کنار گذاشته و اقدام به ساخت و  پخش کلاس های آموزشی ویژه دوره های مختلف تحصیلی نموده است.
 
 و اگرچه در قدم اول ماجرا هستیم  با این حال به نظر می رسد تا امروز که ابتدای این ماموریت خطیر است، شبکه آموزش و برنامه هایی که با این سرفصل امروز  روی آنتن  هستند موفق عمل کرده اند و میزان بازدید برنامه ها از آنتن زنده و حتی  اپ تلوبیون نشان از این دارد که تلویزیون و خاصه شبکه آموزش مدرسه ای  با نمره ی قابل قبول برای دانش آموزان از مدرسه مانده شده است.
 
استقبال اولیای مدارس و هماهنگی و همراهی وزارت آموزش و پرورش با رسانه ملی در پیگیری این کلاس های آموزشی در شبکه هفت سیما نشان از این دارد که تلویزیون در یک اقدام سریع و بدون پیش تولید و آمادگی از قبل ، ماموریتی متفاوت را تجربه می کند و اگرچه در این مسیر فرصت آزمون و خطا  هم نداشته و باید به سرعت مخاطبش را که دانش آموزان هستند جذب خود کرده و در کمترین زمان با استفاده از خلاقیت های بصری و محتوایی کلاس های آموزشی اش را روی آنتن ببرد اما باید گفت قطعا کار، کار آسوده ای نیست و مسیر سخت و خاصی پیش روی برنامه سازان و مدیران این شبکه است چرا که اتفاق بدون فرصت تحقیق در راس برنامه های این شبکه قرار گرفته و در نمایی یک فرصت امتحان محسوب می شود.
 
شاید خیلی از پدر و مادرها و میانسالان امروز، به خاطر بیاورند روزهایی را که تلویزیون با تعداد شبکه کمتر ماموریتی شبیه به اتفاق فعلی را در زمان دفاع مقدس تجربه کرد و اتفاقا در آن زمان بازخورد قابل قبولی نیز ارائه  شد  اما دانش آموز امروز به لحاظ میزان تمرکز، سلیقه ، ذوق و فاکتورهایی که قطعا روی درصد حواس او تاثیر می گذارد، با دانش آموزان دوره جنگ تحمیلی  قابل مقایسه نیست.
 
دانش آموز امروز با کنجکاوی و سطح هوشمندی متفاوت و البته تفاوت دیدگاه آموزشی اش به این راحتی حتی سر کلاس هم آرام و قرار ندارد چه برسد به اینکه بخواهد در منزل بدون شرایط جبری و در شرایطی کاملا اختیاری مخاطب برنامه های آموزشی باشد و با دقت و حواس صد در صدی در آن زمان فشرده ی تعیین شده، یاد بگیرد.
 
شاید این حرکت شبکه آموزش و تصمیم مدیران تلویزیون بیش از آنکه یک کلاس درس حرفه ای باشد یک اقدام نمادین اما موثر است تا دانش آموزان از درس خواندن و فضای روانی تحصیل عقب نمانند اما اگر بخواهیم نگاهی تخصصی و حرفه ای تر به این ماجرا داشته باشیم باید گفت اتفاق رخ داده در شبکه آموزش حتما به شکل مادی و معنوی دارای هزینه هایی برای رسانه است که باید از آن به شکل مطلوبی سود برد، پس مشاوران آموزشی و نمایندگان آموزش و پرورش نیاز است تا با کارشناسان کاربلد رسانه در این گونه ی خاص از برنامه سازی  مشورت هایی داشته باشند و این فرمت جدید از کلاس آموزشی را به بالاترین حد استاندارد نزدیک کرده  تا بیشترین بهره برداری از این سبک خاص کلاس آموزشی عاید دانش آموزان شود.
 
در واقع حالا  می توان در کنار پزشکان و پرستاران که این روزها از خودگذشتگی می کنند و در خط اول جبهه مبارزه با ویروس جدید از جان مایه می گذارند به خط های بعدی این نبرد یعنی معلم ها و کارکنان رسانه ملی در بخش های مختلف چه  خبر،  چه تولید برنامه های ترکیبی مرتبط  و البته این روز ها شبکه آموزش دست مریزاد بگوییم و امیدوار باشیم به زودی  با برگشت شرایط پایدار و آرامش به زندگی همه مردم کشورمان و البته همه مردم جهان ، دوباره دانش آموزان در کلاس درس نفس به نفس با آموزگارشان ادامه تحصیل دهند حتی با این شرط که دوباره ترافیک صبحگاهی شهرمان راه بیفتد، دوباره  با ترافیک شب های عید  خیابان های شهر قفل شود و ...

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا   ،تاریخ انتشار: 17    اسفند 1398،کدخبر:   972886 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین