پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
دبیرکل جبهه پایداری گفت: اگر به سمت‌ سهم‌خواهی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری در مجلس برویم، خودمان را کسی ببینیم و دیگران را داخل آدم حساب نکنیم، در نهایت خودمان ضرر می‌کنیم.

شعار سال: «مرتضی آقاتهرانی»، دبیرکل جبهه پایداری و نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که برنامه جبهه پایداری برای ریاست و فراکسیون مجلس آینده چیست؟ گفت: در حال حاضر ریاست، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در اولویت نیستند و عمل کردن به وعده‌ها و اجرای آن برای ما جدی است چراکه نیروهای اصول‌گرا، ائتلاف و پایداری‌ها با وعده‌هایی که دادند در مردم توقع ایجاد کردند.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر وقت نمایندگان وارد مجلس شوند، تصمیم می‌گیرند چه کسی رئیس مجلس شود، اینکه افراد زودتر بروند و با دیگران زد و بند کنند، اقدام شایسته‌ای نیست. در واقع بعد از ورود به مجلس، هر نماینده برنامه های خود را اعلام می‌کند و براساس آن تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی صلاحیت ریاست، نیابت، معاونت، کمیسیون‌ها و انتخاب کمیسیون‌های مجلس را دارد. لذا نمایندگان منتخب باید به سمت ارائه برنامه در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه «بهترین راه این است که به موقع در مورد ریاست مجلس تصمیم‌گیری شود» تصریح کرد: نمایندگان بعد از چهار سال در عمل باید نشان بدهند مجلس انقلابی با مجلس غیرانقلابی چه فرقی دارد. برخی خیلی خوب حرف می‌زنند و شعار می‌دهند اما شعار مردم را قانع و راضی نمی‌کند و می‌گویند، نتیجه شعاری که دادید چه شد؟! که در جواب هر چه بگوئیم این شعاری که دادیم در سفره شما است، اما مردم می‌گویند سفره خالی جلوی من است و مشکلات اقتصادی همچنان وجود دارد و تولید، خوابیده است بنابراین بی‌خود شعار ندهیم.

دبیرکل جبهه پایداری ضمن اشاره به سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اینکه سابقه حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی را دارم، کار را بلدم و می‌دانم هم‌اکنون ورود مواردی نظیر ریاست مجلس و قول گرفتن از این و آن درست نیست. لذا در حال حاضر برنامه چهارساله خود را تنظیم می‌کنم.

آقاتهرانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر از همین حالا به دنبال لابی‌گری برای اینکه این فرد را بیاوریم و دیگری را ببریم و یا در پی سهم‌خواهی و سهم‌بندی در مجلس باشیم، بعد از چهارسال عملکردی برای ارائه به مردم نخواهیم داشت و همه چیز خراب می‌شود.

این نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چالش‌های اصلی در پیگیری مطالبات مردم چیست؟ تشریح کرد: اولین مانع که باید از سر راه برداشته شود شفافیت سیاسی و اقتصادی نمایندگان است. در واقع شفافیت را باید از خودمان شروع کنیم و به این صورت نباشد که تنها دست خود و اطرافیان را بند کنیم، چرا که این اقدامات جواب نمی‌دهد.

آقاتهرانی با تاکید بر رفع تبعیض‌ها در جامعه ابراز کرد: مردم از وضعیت بد اقتصادی ناراحت نیستند چراکه اگر همه نداشته باشیم بخوریم هیچ‌کسی ناراحت نمی‌شود اما اگر تبعیض ببینند، ناراحت می‌شوند. به عنوان مثال در قضیه کرونا اینکه در رسیدگی به بیماران تبعیض قائل شوند مردم اعتراض می‌کنند، لذا باید بر روی رفع تبعیض‌ها برنامه‌ریزی کرد.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه «در حال حاضر همه چیز شفاف نیست» ادامه داد: باید همه چیز را روی دایره بریزیم و  مجلسی شفاف داشته باشیم و نمایندگان با مردم ارتباط داشته باشند. اگر شفاف باشیم مردم هم ما را می‌خواهند و اگر دورو باشیم، مردم از ما دوری می‌کنند.

آقاتهرانی ارتباط با بیان اینکه «نمایندگان فارغ از هر جناحی اگر با مردم در ارتباط نباشند، حمایت آنها را از دست می‌دهند» افزود: باتوجه به اینکه درک سیاسی اجتماعی مردم بالاست باید به نوعی برنامه‌ریزی شود که آنها از رأی نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح آگاه باشند و علت موافقت‌ها یا مخالفت‌ها را بدانند.

دبیرکل جبهه پایداری پیگیری مشکلات مردم را از وظایف نماینده دانست و اظهار کرد: در حال حاضر همه کسانی که به من رأی دادند یا ندادند، بنده را به عنوان نماینده تهران می‌شناسند و از من توقع دارند؛ لذا نمی‌توانم بگویم چون این فرد به من رأی نداده، نماینده او نیستم. بنابراین حالا که با رأی اکثریت و طبق قانون نماینده شدم باید با مردم زندگی کنم و مشکلات و چالش‌های آنها را مدنظر قرار بدهم.

آقاتهرانی ضمن اشاره به حضور حداکثری اصولگرایان در مجلس یازدهم تبیین کرد: از این حسن که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم افرادی مردمی و انقلابی هستند باید استفاده کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری در واکنش به افرادی که هنوز به مجلس نرسیده ادعای ریاست می‌کنند، گفت: اگر به سمت‌ سهم‌خواهی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری در مجلس برویم، خودمان را کسی ببینیم و دیگران را داخل آدم حساب نکنیم، در نهایت خودمان ضرر می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 13 اسفند 98، کد مطلب: 971918: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین