پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
نخست وزیر عراق ضمن درخواست مجدد از ترکیه برای خروج نیروهایش از عراق، اولویت بغداد را آزاد سازی موصل از چنگ داعش دانست.

شعار سال:

به نقل از السومریه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: نینوا از داعش قبل از پایان سال جاری آزاد خواهد شد.

وی افزود: گروههای سیاسی عراقی باید به نیروهای امنیتی برای تحقق پیروزی بر داعش کمک و مساعدت کنند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: برخی در برابر تلاشهای دولت در زمینه مباره با فساد ایستاده اند. همکاری بین المللی با عراق برای شناساسی مفسدان در جریان است.

وی از کسری بودجه شدید خبر داد و کاهش قیمت را سبب وخیم تر شدن اوضاع دانست.

العبادی تنظیم بودجه سال ۲۰۱۷ این کشور را بر اساس نفت بشکه ای ۳۵ دلار دانست و به بازنگری در برخی موارد بودجه نیز اشاره کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به کسری بودجه شدید گفت: درآمد نفتی ۴۸ تریلیون دینار در سال است و ما برای پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان به ۵۱ تریلیون نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: عملیات آزاد سازی اراضی از سوی نیروهای پیشمرگه تابع توافقات دولت مرکزی و حکومت اقلیم کردستان عراق است و این نیروها در مناطقی که آزاد می کنند نمی مانند.در صورت بروز مشکلات از طریق گفتگو حل می شود.همه نیروهایی که در نبرد آزاد سازی موصل مشارکت خواهند کرد تنها هدفشان آزاد سازی شهر از داعش است.

العبادی تاکید کرد: اولویت ما در آزاد سازی شهرها، موصل و بقیه شهرهای الانبار است. ما در دروازه های موصل هستیم.کمک نیاز است زیرا آوارگانی زیادی همزمان با شروع عملیات آزاد سازی موصل خواهیم داشت که جامعه بین المللی باید به ما کمک کند.

وی افزود: نیروهای ترکیه بدون اجازه دولت عراق وارد شده اند و ما بارها خواستار خروج آنها از عراق شده ایم اما این کار را نکرده اند. امروز از آنها می خواهیم که عراق خارج شوند.

نخست وزیر عراق در عین حال از تغییر استراتژی سیاسی ترکیه در همکاری با سوریه در مبارزه با داعش در داخل اراضی سوریه استقبال کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور95 ، کد مطلب:3750153 : www mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین