پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۶۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
احمد زمانی، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشورگفت: از تحقق ۹۸ درصدی از اهداف بودجه‌ای در بخش مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات خبر داد و اظهار داشت: رقم مصوب مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در قانون بودجه امسال برای ده ماهه نخست سال جاری، ۱.۱۶۶.۸۴۷ میلیارد ریال بود که میزان وصولی رقم ۱.۱۴۶.۶۱۴ میلیارد ریال است
شعار سال:نظام مالیاتی کشور ما نیازمند اصلاح است. کارشناسان می‌گویند با اجرای اصلاح نظام مالیاتی کشور و افزایش پایه‌های مانند عایدی سرمایه و حدف معافیت‌های مالیاتی می‌توان بودجه جاری دولت را از محل درآمد‌های مالیاتی تامین و وابستگی آن به نفت را حذف کرد. براساس گفته‌های کارشناسان نظام مالیاتی ما نه‌تن‌ها عدالت محور نیست، بلکه کاملا تبعیض آمیز است و در این نظام بخش‌های غیرمولد و سفته بازی در کنار سود‌های آنچنانی مالیات نمی‌دهند.

وزارت اقتصادی اول بهمن ماه امسال پس از وعده‌های متعدد نهایتا لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم را به دولت فرستاد تا پس از تصویب هیئت وزیران راهی بهارستان شود. مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و ساماندهی معافیت‌ها دو رکن اساسی این لایحه عنوان شده است.

احمد زمانی، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشورگفت: از تحقق ۹۸ درصدی از اهداف بودجه‌ای در بخش مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات خبر داد و اظهار داشت: رقم مصوب مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در قانون بودجه امسال برای ده ماهه نخست سال جاری، ۱.۱۶۶.۸۴۷ میلیارد ریال بود که میزان وصولی رقم ۱.۱۴۶.۶۱۴ میلیارد ریال است.

وی در مورد اینکه اگر نظام مالیاتی و معافیت‌های آن اصلاح شود یا اینکه پایه‌های مالیاتی مانند عایدی سرمایه و مسکن‌های خالی و... افزایش یابد، می‌توان درآمد‌های مالیاتی را ۶۰ الی ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد، گفت: مجموعه اصلاحات پیشنهادی شامل معرفی پایه مالیات بر عایدی سرمایه (CGT)، ساماندهی نظام معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی و پیاده سازی سیستم مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی (PIT) در قالب پیش نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی برای طی مراحل قانونی تصویب، تقدیم دولت شده است.

زمانی افزود: اثر درآمدی پایه‌های مالیاتی جدید مانند عایدی سرمایه، وضعیت کاهش گستره انواع معافیت‌های مالیاتی اعطایی و میزان تحت پوشش قرار گرفتن انواع درآمد‌های اشخاص مانند سود بانکی و عایدی افزایش قیمت طلا و ارز، به چگونگی تصویب نهائی لایحه مذکور بستگی داشته و در حال حاضر اظهارنظر دقیقی نمی‌توان ارائه کرد.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان مالیاتی در خصوص ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بیان کرد: در مورد جلوگیری از فرار مالیاتی و توسعه سامانه‌های اطلاعاتی در سال‌های اخیر اقدامات زیادی توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است.

به گفته وی، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاح ضمانت‌های اجرایی و جرم انگاری فرار مالیاتی)، تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در راستای ایجاد شفافیت در مبادلات اقتصادی، ایجاد و تقویت پایگاه اطلاعات مالی، هویتی و عملکردی مودیان مالیاتی به منظور ارتقای عدالت مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی، تشکیل کارگروه ویژه برای تدوین دستورالعمل نحوه دریافت مالیات از دلالان ارز، سکه، خودرو و مسکن، تدوین و اجرای دستورالعمل نحوه رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی و اخذ صورتحساب‌های بانکی مؤدیان مشکوک به فرار مالیاتی، رسیدگی ویژه به امور مالیاتی مرتبط با شرکت‌های صوری، تدوین برنامه جامع برای جلوگیری از فرار مالیاتی دارندگان کارت بازرگانی از طریق شناسایی مودیان واقعی و صاحبان اصلی درآمد با همکاری قوه قضائیه، دستگاه‌های اطلاعاتی، پلیس آگاهی ناجا و بقیه دستگاه‌ها از اقدامات برای جلوگیری از فرار مالیاتی بوده که منجر به نتایج مطلوبی شده است.
زمانی در خصوص مالیات پرداختی شرکت‌های دولتی گفت: میزان مالیات پرداختی شرکت‌های دولتی در سال گذشته برابر با ۹۸.۱۴۵ میلیارد ریال بود که در ده ماهه نخست امسال، ۶۰.۴۷۱ میلیارد ریال مالیات از این شرکت وصول شده است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، شناسه خبر: ۱۵۸۵۲۶۵، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
با این شرایط اقتصادی اساسا پول کجا بود که بخواد کسی مالیات بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین