پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع داروی اُسلتامیویر در تمامی شهرستان های استان خبر داد.دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه هنوز مردم استان بحث اپیدمی و گسترش شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند، گفت: تمامی آحاد جامعه باید سعی کنند تا با خود مراقبتی و عدم مراجعه غیر ضروری به بیرون از منزل چرخه انتشار این ویروس مرموز را قطع کنند.

شعار سال: دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه هنوز مردم استان بحث اپیدمی و گسترش شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند، گفت: تمامی آحاد جامعه باید سعی کنند تا با خود مراقبتی و عدم مراجعه غیر ضروری به بیرون از منزل چرخه انتشار این ویروس مرموز را قطع کنند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع این بیماری در استان، تعداد زیادی از مردم با دیدن کوچکترین علایم سرماخوردگی به دنبال دریافت داروی اُسلتامیویر که یک داروی ضد ویروس است و در گذشته برای بیماران آنفلونزا استفاده می شد، هستند. که این موضوع باعث کمبود داروی اُسلتامیویر در استان شده است.

سالاری اظهار کرد: داروی مورد نیاز بیماران با علایم تنفسی که در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری هستند توسط معاونت بهداشتی دانشگاه تامین و در اختیار این بیماران قرار می گیرد. بیماران سرپایی نیز داروی مورد نیاز خود را از داروخانه هلال احمر دریافت می کردند که در روزهای اخیر مشکلاتی برای شهروندان در پی داشته است.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از تجمع بیش از حد مردم در داروخانه هلال احمر، مقرر شد در پنج داروخانه منتخب شهر رشت و یک داروخانه منتخب در شهرستان های استان این دارو توزیع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: با استقرار یک نرم افزار در این داروخانه ها بر نحوه توزیع این داروها نیز، نظارت می شود تا ان شاء الله دارو به نحو صحیح توزیع شود و در آینده تجمعات بیش از حد مردم در داروخانه ها را به منظور دریافت داروی اُسلتامیویر، شاهد نباشیم.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دارو و سلامت، تاریخ انتشار 16  اسفند    98، کد خبر:   26151، www.phana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین