پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
هند افزون بر دوهزار کیلومتر با چین مرز زمینی دارد. از سوی دیگر قاعدتا دو کشور همسایه با اقتصادهای پیشرونده و هر کدام با جمعیتی افزون بر یک میلیارد و دویست میلیون نفر می بایست ارتباطات انسانی گسترده داشته باشند. همچنین هند شهرت دارد به سطح پایین بهداشت عمومی و آسیب پذیری در برابر بیماری های همه گیر و عفونی. با این همه شگفت انگیز است که هند تقریبا از بلای کرونا در امان مانده و در شمار کشورهایی قرار دارد که هنوز دچار همه گیری خطرناک و مهارناپذیر این بیماری نشده اند.

شعار سال: دولت هند مدعی است پایش زودهنگام انتشار ویروس کرونا و اجرای مقررات بسیار سخت گیرانه در فرودگاه های این کشور عامل در امان ماندن این کشور از این همه گیری مرگبار بوده است. شواهد نشان می دهد که هند از جمله اولین کشورهایی بود که تست ابتلا به کرونا در فرودگاه هایش برقرار کرد و قرنطینه مسافران مشکوک در فرودگاه های این کشور با دقت و سختگیری شدید انجام شده است.

 حتی برای اطمینان از کنترل و مراقبت بیشتر کار انتقال و بازگرداندن شهروندان هندی از مناطق کرونازده چین به ارتش و نیروی هوایی این کشور سپرده شد. گزارش منتشر شده در livemint.com می گوید ارتش مسافران ورودی را تحت الحفظ به مراکز قرنطینه می سپرده است.

این مقررات فرودگاهی که در ابتدا نه چندان منطقی و خیلی سخت گیرانه به نظر می رسیده از آن جهت اجرا شد که دولت هند می داند اکثریت جمعیت این کشور به خدمات درمانی و امکانات بهداشتی که هیچ حتی به آب سالم و کافی برای شستشوی دست هایشان هم دسترسی ندارند و همه گیری گسترده چنان ویروسی می تواند به فاجعه ملی در این کشور منجر شود.

مورد هند بیانگر آن است که انتشار کرونا در گستره های مختلف جغرافیایی لزوما اجتناب ناپذیر نبوده و می توانسته است با اجرای مقررات اضطراری به ویژه در رفت و آمد فرودگاهی مهار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آخرین نیوز، تاریخ 21 اسفند  98، کد مطلب: 151363: www.akharinnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین