پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
یک کارشناس مسائل منطقه در رابطه با درخواست مسعود بارزانی از دولت عراق مبنی بر جبران خسارت حمله شیمیایی حلبچه گفت: کُردها از طریق این سیاست‌ها نمی‌توانند به نتایج مطلوبی برسند اما برای آنها سابقه‌ای محسوب می‌شود و در مقاطعی که دست بالا را داشته باشند، بتوانند در مذاکرات از این ابزار‌ها استفاده کنند.

شعار سال: «محمد اخباری»، کارشناس مسائل منطقه، در رابطه با درخواست مسعود بارزانی از دولت عراق مبنی بر جبران خسارت حمله شیمیایی حلبچه گفت: با توجه به اینکه کُردها با حکومت مرکزی عراق زاویه‌ دارند، تلاش می‌کنند از طریق طرح این گونه مسائل که می‌تواند برای دولت مرکزی حاشیه‌ساز باشد، مشکل ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در حال حاضر دولت تثبیت شده‌ای در عراق وجود ندارد و این کشور بدون دولت و سرپرست اداره می‌شود. این قضایا در راستای طرح قبلی کُردها با عنوان خود مختاری و استقلال مطرح می‌شود.

اخباری در رابطه با اهداف کُردها تصریح کرد: کُردها با بهانه‌های مختلف به دنبال فشار آوردن به دولت مرکزی برای گرفتن اختیارات بیشتر و درآمدزایی هستند چراکه کردستان از قِبل فروش نفت هم دچار مشکل شده است و به سهم موردنظر خود در این زمینه نرسیده است، لذا طرح این مسائل می‌تواند آن سودآوری و نتایجی که مدنظر آنها است، را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس مسائل منطقه در ارزیابی میزان موفقیت کُردها در دست‌یابی به اهداف مذکور اظهار کرد: کُردها از طریق این سیاست‌ها نمی‌توانند به نتایج مطلوبی برسند اما برای آنها سابقه‌ای محسوب می‌شود و در مقاطعی که دست بالا را داشته باشند، بتوانند در مذاکرات از این ابزار‌ها استفاده کنند.

اخباری در پاسخ به این پرسش که امیدی برای رسیدن ائتلاف کردها با دولت عراق وجود دارد؟ یادآور شد: در حال حاضر کُردها در رأی‌گیری‌های مختلف شرکت نمی‌کنند لذا این زاویه‌گیری به زودی بهبود پیدا نمی‌کند. در واقع کُردها با همین روال تلاش می‌کنند امتیازات بیشتری از دولت بگیرند و زاویه خود را همچنان حفظ کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 27 اسفند 98، کد مطلب: 978536: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین