پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
مقامات وزارت انرژی آمریکا به دنبال متقاعد کردن دولت ترامپ هستند تا عربستان را مجبور کند اوپک را ترک کرده و با آمریکا برای متعادل کردن قیمت نفت همکاری کند. وزیر انرژی آمریکا گفت اتحاد بین آمریکا و عربستان، بزرگترین تولید کننده اوپک، از جمله ایده های بسیاری است که توسط سیاست گذاران آمریکا مطرح شده ولی هنوز به یک پیشنهاد رسمی تبدیل نشده است.دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا گفت:« مطمئن نیستم این ایده به عنوان یک راه حل رسمی و بخشی از روند سیاست عمومی ارائه شود. هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است»

شعار سال: وزیر انرژی آمریکا گفت اتحاد بین آمریکا و عربستان، بزرگترین تولید کننده اوپک، از جمله ایده های بسیاری است که توسط سیاست گذاران آمریکا مطرح شده ولی هنوز به یک پیشنهاد رسمی تبدیل نشده است.

دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا گفت:« مطمئن نیستم این ایده به عنوان یک راه حل رسمی و بخشی از روند سیاست عمومی ارائه شود. هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است».

نشریه وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت مقامات وزارت انرژی آمریکا به دنبال متقاعد کردن دولت ترامپ هستند تا عربستان را مجبور کند اوپک را ترک کرده و با آمریکا برای متعادل کردن قیمت نفت همکاری کند.

با آغاز یک جنگ قیمت نفت توسط عربستان و روسیه و کاهش تقاضای نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا، نفت طی دو هفته گذشته نیمی از ارزش خود را از دست داده است. نفت خام آمریکا در روز دوشنبه حدود 22 دلار در هر بشکه معامله شد که 29 درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشت. این شدیدترین کاهش قیمت نفت از زمان جنگ خلیج فارس بین آمریکا و عراق در 1991 بود.

آمریکا به زودی یک نماینده ویژه از طرف وزارت انرژی به عربستان سعودی می‌فرستد و هدف آن پیشرفت مذاکرات بین دو کشور است. عربستان سعودی مدت ها بود تلاش گروه اوپک و متحدانش را برای متعادل کردن قیمت نفت از طریق کاهش تولید رهبری می‌کرد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5    فروردین    99، کد خبر:   2229338، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین