پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
«امرپ طوفان»، «خودروی تشریفات و تاکتیکی ارس»، «نینوا» و «خودروی سپهر» ازجمله نفربرهای ضدمین و ضدکمین هستند که بر چابکی و کارآمدی نیروهای مسلح در مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و تأمین امنیت جان سربازان افزوده است.

شعار سال:«امرپ طوفان»، «خودروی تشریفات و تاکتیکی ارس»، «نینوا» و «خودروی سپهر» ازجمله نفربرهای ضدمین و ضدکمین هستند که بر چابکی و کارآمدی نیروهای مسلح در مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و تأمین امنیت جان سربازان افزوده است.

 از آنجایی‌که متخصصان صنایع دفاعی در این ۴۰ سال تحولی شگرف در حوزه‌های دفاعی ایجاد کرده‌اند و کشورمان را به تولیدات و محصولات خارجی بی‌نیاز ساخته‌اند؛ لذا برای تأمین نیاز کشور به نفربرها و خودروهای زرهی و نظامی ورود موفقی داشته‌اند.

برای تأمین امنیت مرزی، مبارزه با اشرار و تروریست‌ها، حفاظت از جان سربازان و نیز جابجایی نیروها و ادوات نظامی حتماً باید تجهیزات مدرن نظامی را در اختیار داشت. نفربرهای ضدمین و ضدکمین یکی از محصولات کاربردی در حوزه دفاعی و تأمین امنیت مرزی به‌شمار می‌روند که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری مؤثر بر روی دانش بومی توانسته در این حوزه به موفقیت‌های قابل توجه‌ای دست یابد.

در همین راستا با بررسی دستاوردهای دفاعی در حوزه طراحی و تولید نفربرهای بومی به نام‌های چهار محصول مدرن و کارآمد دفاعی برخورد می‌کنیم. «امرپ طوفان»، «خودروی تشریفات و تاکتیکی ارس»، «نینوا» و «خودروی سپهر» ازجمله نفربرهای ضدمین و ضدکمین هستند که بر چابکی و کارآمدی نیروهای مسلح در مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و تأمین امنیت جان سربازان افزوده است.

نفربر زرهی «امرپ طوفان»

«امرپ طوفان» نفربر پیشرفته و مدرن زرهی است که توسط وزارت دفاع کشورمان ساخته شده است. این خودور با ارتفاع سه متر و وزن ۱۴ تُن می‌تواند برابر گلوله‌هایی با کالیبر ۵۱*۷,۶۲، انفجار هشت کیلو TNT زیر بدنه و انفجار گلوله‌ ۱۵۵ میلی‌متری در فاصله تقریبی ۶۰ متری مقاومت کند.

نیروهای مسلح ایران با کدام نفربرها به جنگ اشرار و تروریست‌ها می‌روند؟

همچنین ظرفیت حمل ۱۲ نفر را داشته و با چرخ‌های پنچر تا ۵۰ کیلومتر قابلیت حرکت دارد. وزارت دفاع در ساخت این خودرو از یک موتور ۳۶۰ اسب بخاری استفاده کرده و با این قدرت، از سرعت حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بهره می‌گیرد و لازم به ذکر است عبور از رودخانه‌ها و آب‌ها با عمق ۱/۵ متر را باید به این ویژگی‌ها افزود.

در کنار ویژگی‌های «امرپ طوفان» باید به قابلیت تجهیز این خودرو به مسلسل سنگین با کالیبر ۱۲/۷ اشاره کرد و اینکه چنین خودروی زرهی می‌تواند در محافظت از جان رزمندگان و مرزبانان میهن اسلامی‌مان مفید واقع شود.

خودروی تشریفات و تاکتیکی ارس

نیروهای مسلح ایران با کدام نفربرها به جنگ اشرار و تروریست‌ها می‌روند؟

خودروی ارس یک خودروی تاکتیکی و فرماندهی است که با توان ۱۳۳ اسب بخار با دو کابین یکپارچه به خودروی حامل فرماندهان، خودروی هجومی، خودروی پشت خاکریز و نیز خودروی مخصوص مناطق صعب‌العبور شهری شهرت دارد. قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی، گرم‌کن گازوئیلی و محافظ پشت سر از دیگر امکانات آن است.

سنگین‌وزن نینوا

نینوا در زمره خودروهای سنگین به شمار می‌رود که از قدرت موتور ۲۴۰ اسب بخار بهره‌مند است.

نیروهای مسلح ایران با کدام نفربرها به جنگ اشرار و تروریست‌ها می‌روند؟

این خودرو قابلیت حمل پنج تُن بار در جاده، ۲/۵ تُن بار در شرایط تاکتیکی را داراست و نیز قادر است در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی، ناهموار، دشت، بیابان، کویر و رودخانه‌های کم‌عمق با سهولت حرکت کند.

خودروی سپهر

سپهر یک خودروی تاکتیکی است و با وزن ۴/۳ تُن قابلیت حمل ۱۰ نفر نیروی نظامی و حمل ۱/۵ تُن بار و تجهیزات را داراست. همچنین این خودرو توانایی عبور از مناطق صعب‌العبور کوهستانی، دشت، بیابان، کویر، رودخانه‌های کم‌عمق را دارد.

نیروهای مسلح ایران با کدام نفربرها به جنگ اشرار و تروریست‌ها می‌روند؟

این خودرو به زرهی مخصوص عملیات‌های کماندویی مشهور بوده که از تعادل بسیار بالا در سطوح ناهموار بهره می‌برد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:11فروردین،کد خبر:477918،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
این خیلی فوق العاده است که این تجهیزات رو خودمون میسازیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین