پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
مهدی صادقی‌شاهدانی بیان کرد: یکی از آثار اقتصادی کرونا در کنار آثار اجتماعی و فرهنگی اش، بیکاری است و به دنبال بیکاری، رفاه اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.مهدی صادقی‌شاهدانی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع): یکی از آثار اقتصادی کرونا در کنار آثار اجتماعی و فرهنگی اش، بیکاری است و به دنبال بیکاری، رفاه اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد، کاهش رفاه اقتصادی یکی از نتایجی است که ما در این ماه مشاهده می‌کنیم و اگر پیش‌بینی کنیم این جریان کرونا پس از سال ۹۹ هم ادامه یابد که قطعا ادامه دارد، باید برنامه‌ای در نظر بگیریم.

شعار سال: مهدی صادقی‌شاهدانی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع): یکی از آثار اقتصادی کرونا در کنار آثار اجتماعی و فرهنگی اش، بیکاری است و به دنبال بیکاری، رفاه اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد، کاهش رفاه اقتصادی یکی از نتایجی است که ما در این ماه مشاهده می‌کنیم و اگر پیش‌بینی کنیم این جریان کرونا پس از سال ۹۹ هم ادامه یابد که قطعا ادامه دارد، باید برنامه‌ای در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: تا زمانی که بحران مربوط به کرونا به نقطه کاهش و قابل قبول برسد، تقریبا یک فصل از سال را به جهت فعالیت‌های تولیدی از دست داده‌ایم و دچار انقباض خواهیم شد، البته باید طوری برنامه‌ریزی شود که اگر این بحران طولانی‌تر هم شد، اقتصاد کمتر متضرر شود.

صادقی‌شاهدانی گفت: پیش‌بینی من این است که اگر اقداماتی را انجام ندهیم با چندین معضل مواجه خواهیم شد. اول اینکه برخی از کالاهای وارداتی ما و خصوصا مواد اولیه نمی‌تواند وارد کشور شود و این جریانِ تولید ما را دچار خدشه می‌کند.

وی افزود: دوم اینکه برخی کالاهای صادراتی ما نمی‌تواند صادر شود و این طبیعی است که درآمد ارزی ما را تحت‌الشعاع منفی خود قرار می‌دهد.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: سوم آنکه عرضه داخل ما دچار رکود می‌شود و این رکود عرضه در شرایطی که ممکن است تقاضا کاهش دارد، ولی عمق در رکود عرضه، در مقایسه با کاهش تقاضا قابل توجه خواهد بود و اینجا ما با یک کمبود عرضه و مازاد تقاضا مواجه خواهیم بود و طبیعی است که به قیمت‌ها فشار می‌آورد و جریان تورمی را در ابتدای سال ۹۹ تجربه خواهیم کرد.

صادقی‌شاهدانی در پایان افزود: از سوی دیگر اگر نتوانیم جریان صادرات را نظیر دوران پیش از کرونا دنبال کنیم، تعادل بازار ارز دچار خدشه خواهد شد و هر چه بانک مرکزی تلاش کند که تعادل بخشی بازار ارز را در دستور کار قرار دهد، شاید به جایی نرسد، چون بانک مرکزی هم تا حدی می‌تواند در جریان تعادل بخشی ارزی با توجه به ذخایری که دارد، اقدام کند و باید ورودی ارز را حتماً در این بازار داشته باشیم، بنابراین رفع موانع صادراتی کمک می‌کند که تعادل بخشی بازار ارز نظیر چند وقت اخیر داشته باشیم و ارزش پول ما در مقابل پول خارجی مجددا کاهش نیابد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 13  فروردین    99، کد خبر:   2129533، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین