پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
حافظ قرآن بود و با عضویت در یک صندوق خیریه به مستضعفان کمک می‌کرد، در ایام فتنه ۸۸ به دفاع از انقلاب پرداخت و سال ۱۳۹۴ برای دفاع از مظلومان به سوریه رفت و چند روز بعد در حلب سوریه به شهادت رسید.

شعار سال: اهالی قرآن کشور در هجدهمین دیدار خود با خانواده‌های معظم شهدا در سال 1395 جهت ادای احترام و عرض ادب خدمت خانواده شهید احمد اعطایی رسیدند.

در این دیدار نمایندگانی از فرهنگسرای قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه فرهنگی رزمندگان، سازمان دارالقرآن، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و ناحیه بسیج سلمان حضور داشتند که در ابتدا حسین جعفری به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

شهید احمد اعطایی متولد ۷ شهریور‌ماه ۱۳۶۴، متأهل و صاحب دو فرزند به نام‌هایی محمد‌علی و محمد‌حسین بود که آبان‌ماه ۱۳۹۴ در سی‌سالگی و در حلب سوریه به شهادت رسید.

جایگاه بالای شهدای مدافع حرم

جایگاه بالای شهدای مدافع حرم به دلیل مجاهدت فراتر از مرزها موضوعی بود که خواهر شهید با بیان آن سخن را آغاز کرد و گفت: جایگاه مدافعان حرم شاید از رزمندگان دفاع مقدس بالاتر باشد زیرا این عزیزان فراتر از مرزها به دفاع از حق و دفاع از حرم آل‌الله پرداختند و جان و خود را نثار کردند. احمد هم گام در این راه گذاشت و خدا را شاکریم که به جایگاهی رسید که لیاقتش را داشت.

تأکید شهید به امر به معروف تا جایی که او را شهید امر به معروف می‌خواندند

اخلاص از جمله خصوصیات بارز این شهید عزیز بود. به امر به معروف بسیار اهمیت می‌داد و در این زمینه هیچ‌گاه از موضعش کوتاه نمی‌آمد تا جایی که ما به او می‌گفتیم: تو شهید امر به معروف می‌شوی.

احترام زیاد شهید به پدر و مادر

احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود و همیشه‌ دست آنها را می‌بوسید و از پدر و مادرم می‌خواست برایش دعا کنند. دوران فتنه 88 حدود یک ماه از ازدواجش می‌گذشت اما به محض اینکه احساس خطر کرد با حضور در صحنه به دفاع از انقلاب پرداخت.

بسیار خوش‌اخلاق، مهربان و اهل بروز دادن محبت بود. با بچه‌ها خصوصاً فرزندانش ارتباط خوبی داشت و حتی فرزندان من را برای حفظ قرآن کریم تشویق می‌کرد.

شهادت در حلب سوریه در سی‌سالگی

متولد 7 شهریور 1364 بود و و آبان ماه 94 در سی سالگی به همراه شهیدان دهقان، موسوی و عسکری در حلب سوریه به شهادت رسید.

در ادامه همسر شهید به بیان خصوصیاتی از همسرش پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های احمد حفظ قرآن کریم بود و به صورت موضوعی آیات الهی را حفظ می‌کرد. در مسجد و بسیج محل فعال بود و به اطاعت از رهبری بسیار تأکید داشت.

دوست‌ دارم فرزندانم طلبه شوند

با بچه‌ها خیلی مهربان بود و همیشه به من توصیه می‌کرد که با بچه‌ها برخورد نکنم. هر روز که از سرکار به منزل می‌رسید با وجود خستگی با بچه‌ها بازی می‌کرد و با ‌آنها صحبت می‌کرد. تربیت بچه‌ها یکی از دغدغه‌هایش بود و روز آخری که در حال عزیمت به سوریه بود به من سفارش کرد دوست دارم فرزندانم طلبه شوند و امیدوارم به‌گونه‌ای زندگی کنند که از من بهتر باشند.

برای همه خانواده وصیت‌نامه‌ای نوشت و به اطاعت و پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش کرد. 16 مهر‌ماه سال 94 به سوریه اعزام شد و ‌آبان‌ماه به شهادت رسید.

برمواضع انقلابی و مذهبی تأکید داشت و کوتاه نمی‌آمد

در ادامه همسر خواهر شهید به بیان خصوصیات اخلاقی شهید اعطایی پرداخت و گفت: هنگامی که من داماد این خانواده شدم احمد در مقطع راهنمایی مشغول تحصیل بود و از همان زمان در موضوع غیرت و تعصب دینی بین خانواده و بچه‌های بسیج و محل سرآمد بود و هیچگاه از مواضع انقلابی و اسلامی‌اش کوتاه نمی‌آمد.

به جلسات روزه سیدالشهداء(ع) علاقه داشت و در مسجد و هیأت هرگاه مداح شروع به مدح اهل بیت(ع) می‌کرد اشک از چشمانش سرازیر می‌شد.

درسوریه چیزهایی دیده‌ام که یقین دارم بازگشتی برایم وجود ندارد

هنگامی که به سوریه اعزام شد به جز همسرش به کسی خبر نداد و بی‌خبر رفت، من در تماس تلفنی به او گفتم: احمد اصلاً کار خوبی نکردی که بی‌خبر رفتی، بهتر است برگردی و با همه خداحافظی کنی و بروی. گفت: نمی‌توانم، از تو خواهش می‌کنم من را هوایی نکن، چیزهایی در سوریه دیده‌ام که اگر بدانی یقین می‌کنی که بازگشتی برای من وجود ندارد. این را گفت و حدود 10 روز بعد به شهادت رسید.

عضویت در صندوق خیریه و کمک به مستضعفان

بسیار پرتلاش و پرکار بود، عضو یک صندوق خیریه بود و به خانواده‌های بی‌بضاعت و مستضعف کمک می‌کرد. بسیار بامحبت بود، احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود،‌ هرگاه به منزل پدر و مادر می‌رفت دست خالی نبود و می‌گفت: پدر و مادر واجب النفقه هستند. به همه احترام می‌گذاشت و حتی بچه‌ها را آقا خطاب می‌کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 6 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950605000170: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین