پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن به تابستان 2021 اتفاقی بود که اگر چند ماه پیش درباره اش با کسی حرف می زدید آن را جزو غیرممکن ترین اتفاقات ورزشی قلمداد می کرد. پیرو تغییر و تحولاتی که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرد، بازی‌های المپیک توکیو 2020 به حالت تعلیق یک‌ساله درآمد و از تابستان 1399 به سال 1400 موکول شد.
شعارسال: پیرو تغییر و تحولاتی که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرد، بازی‌های المپیک توکیو 2020 نیز به حالت تعلیق یک‌ساله درآمد و از تابستان 1399 به سال 1400 موکول شد.
 
 تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن به تابستان 2021 اتفاقی بود که اگر چند ماه پیش درباره اش با کسی حرف می زدید آن را جزو غیرممکن ترین اتفاقات ورزشی قلمداد می کرد. پیرو تغییر و تحولاتی که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرد، بازی‌های المپیک توکیو 2020 به حالت تعلیق یک‌ساله درآمد و از تابستان 1399 به سال 1400 موکول شد.
 
در این بین صحبت های زیادی درخصوص نحوه تصمیم گیری مسئولان مطرح شد اما سرانجام با فشاری که اسپانسرهای مسابقات المپیک به برگزار کننده این دوره از بازی ها آورده و از ضرر مالی هنگفتشان حرف زدند، تصمیم شینزو آبه، رییس جمهور ژاپن و مسئولان کمیته بین المللی المپیک بر آن شد تا بازی ها از سال 2020 به 2021 تغییر زمان پیدا کند. این اتفاق در طول تاریخ یکصد ساله بازی های المپیک هرگز در زمان صلح اتفاق نیفتاده و نشان دهنده آن بود که موضوع سلامتی انسان ها در هر اتفاق اجتماعی ارجحیت دارد.
 
طبق آنچه کمیته بین المللی المپیک هم به آن تاکید کرده تا به امروز 57 درصد رقابت‌های انتخابی برای المپیک برگزار شده و هنوز تکلیف 43 درصد باقیمانده مشخص نیست و باید دید آیا با ادامه این شرایط مسابقات جهانی برخی رشته ها در سال پیش رو برگزار خواهد شد؟ ایران تاکنون در رشته های بسکتبال، والیبال، دوومیدانی، کشتی(آزاد و فرنگی)، تکواندو، کاراته، بوکس، تیراندازی(کمان و تفنگ)، وزنه برداری، دوچرخه سواری و شمشیربازی موفق به کسب سهمیه شده و ملی پوشان می توانند از فرصت ایجاد شده تا زمان شروع مسابقات به نحو مطلوب بهره ببرند.
 
در همین زمینه صحبت های اهالی ورزش را درخصوص مزایا و معایب لغو المپیک می خوانید.
 
حسنی‌پور: تعویق المپیک با توجه به شرایط موجود در جهان قابل پیش‌بینی بود
 
سعید حسنی‌پور، مربی تیم‌ ملی کاراته، درباره تعویق یک ساله المپیک توکیو در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تعویق المپیک با توجه به شرایط موجود در جهان یک اتفاق قابل پیش‌بینی بود. فکر می‌کنم تصمیم درستی هم گرفته شد. در حال حاضر برخی از ورزشکاران‌مان که موفق به کسب سهمیه شدند ولی با مصدومیت مواجه شدند و قطعا در این شرایط می‌توانند به خوبی ریکاوری کنند و سلامتی خود را به دست بیاورند. در مجموع فکر می‌کنم تصمیم خوبی بود و تیم‌ها به خوبی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه های به دست آمده در کاراته قطعی شده هستند یا خیر؟ گفت: بر اساس اعلام کمیته ملی المپیک چهار سهمیه کسب شده در کاراته در حال حاضر قطعی شده اما به تازگی رئیس جهانی کمیسیون ورزشکاران کاراته عنوان کرده فعلا این سهمیه‌ها در حال بررسی است و باید دید آیا مسابقات لغو شده مجددا در آینده برگزار خواهند شد یا خیر. اما به نظر می‌رسد این چهار سهمیه قطعی شده و باید در ادامه اگر شرایط فراهم شد روی سایر وزن‌ها برای کسب سهمیه بیشتر تلاش کنیم.
 
مربی تیم‌ ملی با تشکر از کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این روزها همه هموطنان با ویروس فراگیر کرونا که تقریبا کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است درگیر هستند اما جا دارد در همین شرایط سخت از همه کادر درمانی، خود مردم که واقعا همیشه در شرایط سخت کنار یکدیگر هستند تشکر کنم، واقعا من بشخصه این همدلی را دیدم و امیدوارم سریعتر این بحران را به خوبی پشت سر بگذاریم.
 
فولادی: تعویق المپیک به ضرر تیم ملی تکواندو شد
 
ریحانه فولادی، سرمربی تیم لوازم خانگی کن، درباره ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در رشته تکواندو در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده توسط فدراسیون تکواندو و سازمان لیگ و همچنین سرمایه گذاری باشگاه‌ها در سال گذشته، امیدواریم پس از کنترل و مهار ویروس کرونا در آینده نزدیک و با فراهم شدن امکانات تمرین در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، شرایط انجام دیدارهای باقی‌مانده میسر تا نتیجه تلاش و زحمات باشگاه‌ها مشخص شود. قطعآ تحقق این موضوع به همکاری همه مردم جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و اجتناب از حضور در خارج از خانه بستگی خواهد داشت و امیدوارم همگی این همکاری را انجام دهیم.
 
مربی تیم‌ ملی با اشاره به تعویق یک ساله المپیک گفت: قطعا کلیات این موضوع به ضرر ورزشکاران و تکواندو ایران خواهد بود، زیرا ورزشکاری که از لحاظ ذهنی و بدنی خود را برای حضور در المپیک آماده نموده، این موضوع هم از نظر ذهنی و هم بدنی به ورزشکار آسیب خواهد رساند که جبران این مسئله وظیفه کادرفنی را سخت‌تر خواهد کرد. امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم شدن امکانات لازم بتوان بار دیگر ورزشکاران عزیزمان را برای حضور در المپیک به آمادگی ایده‌آل برسانیم.
 
فولادی درمورد احتمال کسر قرارداد کادرفنی تیم‌های ملی به دلیل شرایط موجود توضیح داد: این موضوع بیشتر در مورد رشته‌هایی که قرارداد مالی چشمگیر دارند صدق می‌کند. با توجه به میزان قرارداد مالی کادر و ورزشکاران رشته تکواندو، کسر مبلغ قرارداد خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، ضمن اینکه باشگاه لوازم خانگی کن به عنوان یک حامی قابل اعتماد در رشته تکواندو طی سال‌های گذشته نشان داده همواره از کادرفنی و ورزشکاران خود حمایت لازم را به عمل خواهد آورد و بنده نیز به نمایندگی از سوی همکاران و بازیکنانم از باشگاه خوب‌مان تقدیر و تشکر به عمل می‌آورم.
 
قره‌حسنلو: تعویق یک‌ساله المپیک توکیو اتفاق مثبتی است
 
بنیامین قره‌حسنلو، شناگر تیم ملی، درخصوص تعویق یک ساله بازی‌های المپیک توکیو و روند تمرینی که در حال حاضر دارد، طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: در حال حاضر خیلی وقت است که تمرینات در آب نداریم و به دلیل شیوع ویروس کرونا همه استخرها بسته هستند، به همین دلیل تمریناتمان را در خانه انجام می‌دهیم. تقریبا سه هفته می‌شود خود من از خانه بیرون نرفتم. به نظر من این که یک فرصت یک ساله برای شروع تمرینات، برنامه‌ریزی و رفع اشکال داریم تا قوی‌تر جلو برویم، نکته بسیار مثبتی است. تعویق یک ساله المپیک توکیو از این نظر واقعا برای من می‌تواند مثبت باشد.
 
وی گفت: شنا رشته‌ای است که محیط و تمرینات آن نسبت به رشته‌های دیگر که در خشکی هستند، متفاوت است. کار اصلی ما در آب است، مثلا اگر از یک دونده زمین دو او را بگیرند می‌تواند در خیابان‌ها تمرین کند و اگر از یک فوتبالیست زمین او را بگیرند، می‌تواند در پارک‌ها تمرین کند اما وقتی از یک شناگر استخر او را می‌گیرند، دیگر جایی برای تمرین ندارد.
 
قره‌حسنلو افزود: این مسئله فقط مختص رشته یا کشور ما نیست و روند آن دست مسئولین یا شخص دیگری نبوده. بیماری است که همه‌گیر و جهانی شده، در واقع تمام کشورهای دنیا درگیر آن شدند.
 
شناگر تیم ملی گفت: واقعا امیدوار هستیم که در این یک‌سال باقی‌مانده موفق به کسب سهمیه شویم اما بستگی دارد که استخر کی باز می‌شوند تا ما بتوانیم تمریناتمان را شروع کنیم. احتمالا تا دو ماه دیگر استخرها باز نخواهند شد و با تمرینات خانگی فقط می‌توان بدن‌مان را حفظ کنیم و ارتقا سطح آمادگی ممکن نیست. هر زمانی که استخرها باز شوند، برنامه‌ریزی خودمان را می‌کنیم و با این انرژی که ورزشکاران می‌گذارند، قطعا می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.
 
معتمدی: فرصت کافی برای کسب سهمیه‌های دیگر فراهم شده است
 
پژمان معتمدی، دبیر فدراسیون دوومیدانی، درخصوص رنکینگ جهانی جدید دوومیدانی بانوان و جایگاه پنجاهم فرزانه فصیحی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: حتی اگر این رنکینگ را اعلام نمی‌کردند، فرزانه فصیحی جزو ورزشکاران نخبه و خبره ما است. در بحث ورودی مسابقات قهرمانی جهان داخل سالن، تا به حال ورزشکاری نداشتیم که به این تورنمنت صعود کند. فکر کنم اولین اتفاق خوب این بود که فصیحی در اواسط بهمن ماه سال گذشته توانست در رقابت‌های صربستان و ترکیه ورودی مسابقات جهانی را کسب کند.
 
وی افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی جهان داخل سالن، یک سال به تعویق افتاد. اعلام کردن این رنکینگ از ارزش‌های وجودی و عملکرد او چیزی کم نمی‌کند. ما از اول هم می‌دانستیم فصیحی جزو نیروهای نخبه دوومیدانی آسیا و جهان است که خداراشکر موفق شد در سطح جهانی هم این رنکینگ را کسب کند.
 
معتمدی ادامه داد: ما جدا از کسب ورودی رقابت‌های جهانی، برای فرزانه فصیحی جهت کسب سهمیه المپیک نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم. در آخرین جلسه سال 98 که با صالحی‌امیری در حوزه ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه و حضور در بازی‌های آسیایی 2022 دارند، داشتیم، فحیصی یکی از نیروهایی است که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.
 
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعویق المپیک، زمانی که در اختیار برخی ورزشکاران و حتی فدراسیون‌ها  قرار داد، یک برگ برنده بود برای این که ما بتوانیم برای ورزشکارانی را که نتوانسته بودند در مسابقات مطرح، حضور پیدا کنند برنامه‌ریزی کنیم. ان‌شاءالله ورزشکاران دیگر ما هم بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند و فکر می‌کنم بزرگ‌ترین افتخار برای ما کسب سهمیه در بخش دوومیدانی بانوان است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری    برنا ،تاریخ انتشار:  21 فروردین    1399،کدخبر  : 986013 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین