پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
یک کارشناس آموزش‌وپرورش گفت: برخی مدارس از امکانات نرم‌افزاری مناسب برخوردار هستند و کلاس‌های حضوری را به صورت آنلاین برگزار کرده‌اند اما روند آموزش برای تمامی دانش آموزان یکسان نیست.

شعار سال: نرگس ملک‌زاده، کارشناس آموزش‌وپرورش درباره وضعیت آموزش‌ در بین دانش آموزان کنکوری در  روزهای کرونایی گفت: تمامی شرایط تحصیل برای دانش آموزان مهیاست. هرچند هنوز آموزش‌های مجازی بسترسازی نشده و فضای مناسب برای این آموزش‌ها ایجاد نشده است.

او افزود: در این شرایط مدارس با سلیقه خود به آموزش‌های آنلاین می‌پردازند. برخی از مدارس شرایط مالی مناسب نداشته و مجبورند از ظرفیت پیام‌رسان‌ها استفاده کنند. هر چند در این شیوه آموزشی بازخورد دانش‌آموز مشخص نیست. برای مثال معلم نمی‌داند دانش آموز مطلب را فهمیده، اشکال دارد یا خیر. برخی از دانش‌آموزان نیز در گروه‌ها حضور ندارند.

کم‌وکیف آموزش‌های آنلاین در روزهای کرونایی

این کارشناس آموزش‌وپرورش ادامه داد: برخی مدارس از امکانات نرم‌افزاری مناسب برخوردار هستند و  کلاس‌های حضوری را به شکل آنلاین برگزار کرده‌اند.

ملک‌زاده تاکید کرد: دانش‌آموزان کنکوری باید بدانند کرونا و وضعیت جدید هیچ تغییری در شرایط تحصیل آنها ایجاد نکرده و دانش‌آموزان کنکوری وقت دارند، همچون گذشته به تحصیل بپردازند.

او افزود: در جامعه شاهد دو نوع تدریس برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم هستیم. برای مثال هنوز  برای برخی دانش‌آموزان در مقطع دوازدهم و دانش‌آموزان کنکوری روند تدریس کتاب‌های آموزشی به اتمام نرسیده است. در حالی که 10 تا 30 درصد از روند تدریس کتاب باقی مانده و به هم ریختگی در بین دانش‌آموزان کنکوری وجود دارد.

این معلم ادامه داد: هم‌اکنون یک خلل در بین دانش‌آموزان کنکوری ایجاد شده و باید آنها تحت آموزش‌های مناسب  قرار بگیرند.

ملک‌زاده تاکید کرد: شاید این اتفاق برای دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی پایین‌تر ضربه نزند، اما برای پایه دوازدهم  رفع اشکال و تمرین موثر است. اگر بخواهیم کلاس‌های دانش آموزان‌ پایه دوازهم به شکل کامل برگزار شود، طبیعتا این اقدامات برای دانش‌آموزان مدارس عادی چندان موثر نیست.

روند آموزش برای تمامی دانش آموزان یکسان نیست

 این کارشناس آموزش و پرورش گفت: در روزهای کرونایی روند آموزش برای دانش‌آموزان در مدارس خاص و غیرانتفاعی نسبت به دانش‌آموزان در مدارس عادی موثرتر است.

ملک‌زاده تاکید کرد: بنده به عنوان معلم، مادر و والدین تمامی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهم تا بتوانم به وظایف خود بپردازم. در حالی که تمامی دانش آموزان  امکان دسترسی به نرم‌افزارها برای آموزش‌های آنلاین را ندارند.

او ادامه داد: حدود 120 دانش آموز را در مدرسه آموزش می‌دهم، اما هم اکنون در کلاس‌های آموزش‌های مجازی به سختی یکصد نفر تحت آموزش قرار می‌گیرند. در حالی که در برخی مواقع شاهد فعالیت والدین دانش آموزان در گروه هستم. از سوی دیگر شاید والدین این نرم‌افزار را در طول روز در اختیار فرزندش قرار ندهند.

این آموزگار گفت: بنده به عنوان یک معلم تلاش خود را برای آموزش‌های مفید برای دانش‌آموزان انجام می‌دهم، اما بعد از بازگشایی مدارس تمامی مطالب را باید دوباره برای دانش آموزان تدریس کنم.

آموزش های آنلاین برای تمامی دانش آموزان موثر نیست

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش‌های آنلاین برای تمامی مقاطع مفید نیست. برای مثال آموزش‌های آنلاین برای دانش‌آموزان در رشته‌های فنی چندان موثر نیست.

ملک‌زاده ادامه داد: دانش آموزان در سنین اندک را می‌توان به انجام فعالیت‌های مناسب ملزم کرد، اما بر این باور هستم که دانش آموزان پسر در سنین بالاتر و در رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش چندان  شرایط را رعایت نمی‌کنند و مشخص است که آموزش‌های آنها کاملا رها شده است.

او در پایان گفت: تنها راه موثر برای نتیجه بخش بودن آموزش‌ها همراهی خانواده‌هاست.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:23فروردین1399،کد خبر:986477،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین