پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
وظیفه آموزش و پرورش فقط آموزش نیست گاهی باید بجای قلم، تفنگ در دست گرفت مانند دوران جنگ، و گاهی باید قلم را زمین گذاشت و نیرو و انرژی تازه ای گرفت برای ادامه زندگی و حرکت بسوی آینده.کاش جامعهٔ هدف خود را بهتر بشناسیم و بدانیم برای آموزش دیر نمی شود اما به سختی می شود روح آزرده و رنج دیده دانش آموزان را آرام ساخت.

شعار سال:جالب است بدانیم دانش آموزان ما در مناطق محروم فاقد اینترنت و گوشی اندروید هستند و در یک مطالعه جزئی که بنده روی خانواده این دانش آموزان در منطقه حصارک داشتم حدود یک درصد از اولیا دارای شغل دولتی و بقیه معمولا کارگر و یا دست فروش هستند و میزان متوسط سطح تحصیلات زیر دیپلم می باشد. در شرایط عادی که دغدغه اصلی آنها نان شب بود و با مشکل اقتصادی مواجه بودند. حالا در این شرایط، جامعه بجای همدلی و دادن آرامش و احساس امنیت به این دانش آموزان مدام به فکر ارسال مطالب درسی و علمی هستیم و برخی از معلمان هم متاسفانه فکر می کنند هر چه مطالب بیشتری بفرستند مفید تر است و گاها می بینیم که معلمان سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر در ارسال مطالب دارند تا بتوانند بار علمی خود را اثبات کنند و مدیران نیز از این مساله استقبال می کنند.
متاسفانه مدام به تولید محتواهایی هم می پردازند که قبلا تولید شده و فقط می توان گفت نوعی کپی برداری است و تولید علمی صورت نمی‌گیرد بلکه کپی برداری علمی انجام می شود. و علاوه بر آن به جرأت می توانم بگوئیم که در صورت وجود زیر ساخت ها و بقیه عوامل، باز هم نمی توان تمام دروس و تمام محتوای درسی را با آموزش مجازی تدریس کرد زیرا روشها و فنون تدریس با توجه به محتوای دروس تعیین می شوند و ما بخوبی میدانیم که این روش در بعضی از حوزه ها کاملا نا کارآمد است.
وظیفه آموزش و پرورش فقط آموزش نیست گاهی باید بجای قلم، تفنگ در دست گرفت مانند دوران جنگ، و گاهی باید قلم را زمین گذاشت و نیرو و انرژی تازه ای گرفت برای ادامه زندگی و حرکت بسوی آینده.

کاش بیشتر بررسی کنیم و ببینیم آموزش مجازی در این شرایط جامعه چه مزایا و معایبی دارد؟ سپس اقدام به عمل کنیم در جامعه ای که بستر و زیر ساخت ها مهیا نیست و دانش آموزانی که می دانیم در شرایط سخت اقتصادی و مالی و خانوادگی بسر می برند؛ آیا لزومی دارد که ما مدام و هر روزه فشار و استرس این کودکان معصوم را بیشتر کنیم؟ آیا من به عنوان یک معلم امنیت روانی دانش آموز برایم اهمیت دارد یا مباحث درسی او؟ در این شرایط آیا سلامتی و امنیت روانی مهمتر نیست؟
کاش جامعهٔ هدف خود را بهتر بشناسیم و بدانیم برای آموزش دیر نمی شود اما به سختی می شود روح آزرده و رنج دیده دانش آموزان را آرام ساخت. بیایید به عنوان یک معلم به دانش آموزانمان ارامش و امنیت روانی و مبارزه در این سنگر را آموزش دهیم و بیشتر به فکر کارهای خلاقانه باشیم .

رباب موسوی دکتری مدیریت

منبع؛ فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین